تازه‌نفس و جاه‌طلب! تجربه رانندگی با آلفارومئو استلویو 2020


تازه‌نفس و جاه‌طلب! تجربه رانندگی با آلفارومئو استلویو 2020

یک چیزی که درباره‌ی آلفارومئو استلویو صرف‌نظر از نوع پیشرانه‌ی استفاده شده خیلی درست از آب درنیامده کابین آن است. کابین خودرو اگرچه ظاهر خوبی دارد اما از نظر کیفیتی به پای رقبای مشهور این کلاس نمی‌رسد و از نظر ارتباطی و سیستم اطلاعات سرگرمی هم رتبه‌ی چندان خوبی دریافت نمی‌کند. این خودرو اگرچه ظاهری... The post تازه‌نفس و جاه‌طلب! تجربه رانندگی...

یک چیزی که درباره‌ی آلفارومئو استلویو صرف‌نظر از نوع پیشرانه‌ی استفاده شده خیلی درست از آب درنیامده کابین آن است.

تازه‌نفس و جاه‌طلب! تجربه رانندگی با آلفارومئو استلویو 2020
کابین خودرو اگرچه ظاهر خوبی دارد اما از نظر کیفیتی به پای رقبای مشهور این کلاس نمی‌رسد و از نظر ارتباطی و سیستم اطلاعات سرگرمی هم رتبه‌ی چندان خوبی دریافت نمی‌کند. این خودرو اگرچه ظاهری زیبا و سواری خوبی دارد اما از نظر تکنولوژی کابین به سطح رقبای آلمانی نمی‌رسد.

تازه‌نفس و جاه‌طلب! تجربه رانندگی با آلفارومئو استلویو 2020
اما آلفارومئو به فکر حل این مشکل بوده و مدل جدید استلویو 2020 که اخیراً معرفی شده زیر دستان ما قرار گرفته تا ببینیم که اوضاع از چه قرار است. مدل حاضر در تست ما از نوع فول 280 ولوچه بوده و ظاهر آن دارای برخی ریزه‌کاری‌های جدید بوده هرچند تشخیص آن‌ها کمی سخت خواهد بود که البته خیلی هم بد نیست چراکه استلویو پیش از این نیز طراحی خوبی داشته است.

تازه‌نفس و جاه‌طلب! تجربه رانندگی با آلفارومئو استلویو 2020
همین موضوع درباره سواری استلویو هم صدق می‌کند. این خودرو از نظر فنی هیچ تفاوتی با مدل قبلی نداشته هرچند نسخه‌ی 280 ولوچه آلایندگی کمتری دارد که دلیل آن نیز بازنگری کوچک در نرم‌افزار پیشرانه‌ی 2 لیتری بنزینی می‌باشد.

تازه‌نفس و جاه‌طلب! تجربه رانندگی با آلفارومئو استلویو 2020
قدرت این پیشرانه همچون قبل بوده و خروجی 276 اسبی و گشتاور 400 نیوتون متری آن باعث ایجاد همان شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 5.7 ثانیه‌ای می‌شود. هیچ تغییری در گیربکس 8 سرعته اتوماتیک اعمال نشده و نیازی هم به این کار نبوده زیرا این گیربکس تعویض‌های سریع و نرمی دارد. برنامه رانندگی سه مرحله‌ای آلفارومئو نیز حفظ شده است. این برنامه‌ها باعث تغییر تنظیمات پیشرانه، اگزوز و گیربکس شده و می‌توان از بین حالت‌های D، N و یا A یکی را انتخاب کرد.

تازه‌نفس و جاه‌طلب! تجربه رانندگی با آلفارومئو استلویو 2020
زمانی که وارد کابین استلویو 2020 می‌شوید متوجه بهبودهای خوشایندی خواهید شد. حس کیفیت جدیدی وجود دارد که قبلاً دیده نمی‌شد. از پشت آمپرهای جدید گرفته تا صفحه لمسی بزرگ و متمایز، اهرم تعویض دنده چرمی و تریم کنسول مرکزی، استلویو کابینی لوکس‌تر دارد.

تازه‌نفس و جاه‌طلب! تجربه رانندگی با آلفارومئو استلویو 2020
آلفارومئو می‌گوید این شاسی‌بلند ویژگی‌های خودران بیشتری در مقایسه با گذشته دارد. همانند اکثر رقبا این خودرو از سیستم خودران سطح 2 سود برده است؛ بنابراین شما شاهد کروز کنترل هوشمند، دستیار ترمز فعال و یکی از بهترین سیستم‌های حفظ خودرو بین خطوط خواهید بود. به‌طور خلاصه باید گفت استلویو 2020 حالا از نظر تکنولوژی بهتر شده است.


کابین این خودرو نه تنها ظاهر و حس بهتری دارد بلکه از نظر کیفیت نیز پیشرفت کرده و تجهیزات خوبی نیز دارد. اپل کارپلی و اندروید اتو به‌صورت استاندارد وجود داشته و شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند نیز جزو تجهیزات دیگر خودروست. به این موارد باید چراغ‌های جلوی بای زنون را نیز اضافه کنیم.

تازه‌نفس و جاه‌طلب! تجربه رانندگی با آلفارومئو استلویو 2020
آلفارومئو مدعی است در آینده می‌توان نرم‌افزار جدید را از راه دور روی خودرو نصب کرد که بیشتر شبیه ارتقای گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌های کنونی است. همه‌ی این موارد به‌صورت رایگان در دسترس مالکان استلویو 2020 قرار خواهند گرفت.

تازه‌نفس و جاه‌طلب! تجربه رانندگی با آلفارومئو استلویو 2020
این خودرو نیز همانند مدل جیولیا دارای 5 تریم بوده و یکی از آن‌ها مدل مشهور کوادروفولیو می‌باشد. نسخه پایه با نام سوپر شناخته شده و پس از آن نسخه‌های اسپرینت، لوسو Ti و ولوچه قرار می‌گیرند.

تازه‌نفس و جاه‌طلب! تجربه رانندگی با آلفارومئو استلویو 2020
هنوز قیمت و مشخصات این خودرو منتشر نشده اما انتظار می‌رود قیمت مدل 280 ولوچه بیشتر از 45 هزار پوند باشد که آن را به خودرویی گران‌قیمت تبدیل می‌کند؛ اما با توجه به سواری خوب و وجود شاسی Q4 و پیشرانه‌ای توانا، کیفیت بهتر و کابینی مجهزتر، استلویو 2020 به بهترین‌های این کلاس نزدیک خواهد شد. قطعاً این خودرو یکی از دل‌چسب‌ترین شاسی بلندهای کلاس خود است.

تازه‌نفس و جاه‌طلب! تجربه رانندگی با آلفارومئو استلویو 2020
آلفارومئو استلویو از نظر بصری تغییرات ملایمی داشته و از نظر دینامیکی نیز فرق چندانی با نسخه قبل از فیس لیفت ندارد؛ اما زیر پوست خودرو تکنولوژی بیشتری وجود دارد. این خودرو از کابینی با کیفیت بهتر و طراحی قوی‌تر سود برده و سیستم‌ها ارتباطی و مشخصات کلی‌اش نیز ارتقا پیدا کرده است؛ به عبارت دیگر استلویو شاسی‌بلند خوبی است که خوب‌تر شده است.

مشخصات آلفارومئو استلویو 280 ولوچه

قیمت: 45500 پوند (تخمینی) پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربوی بنزینی قدرت/گشتاور: 276 اسب بخار/400 نیوتون متر گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.7 ثانیه حداکثر سرعت: 230 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 7 لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)

منبع: autoexpress

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...