خیران برای تامین مصالح ساختمانی مناطق زلزله‌زده کمک کنند


خیران برای تامین مصالح ساختمانی مناطق زلزله‌زده کمک کنند

ایرنا نوشت: نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: خیران علاوه بر کمک در تامین نیازهای اولیه زلزله‌زدگان در تهیه مصالح ساختمانی مناطق زلزله‌زده نیز به کمک آنان بشتابند.

آیت الله علی ملکوتی روز شنبه در بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان سراب افزود: با توجه به سردی هوا و قرار گرفتن در آستانه فصل زمستان مردم نوع دوست و مسئولان می توانند علاوه بر ارسال پتو، مواد غذایی و امکانات رفاهی به زلزله زدگان مصالح ساختمانی مورد نیاز برای نوسازی و ساخت خانه های روستائیان را نیز تامین کنند تا آنان زودتر به خانه های خود نقل مکان کنند.

وی با تاکید بر اینکه عوامل اجرایی باید بعد از اتمام آواربرداری در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی عملیات نوسازی و ساخت خانه های دایمی برای زلزله زدگان را شروع کنند، اظهار داشت: زلزله زدگان باید هر چه سریعتر و تا حداکثر ۶ ماه آینده در واحدهای مسکونی نوساز سکونت کنند.

آیت الله ملکوتی، ادامه داد: در زمان حاظر کمک رسانی دستگاه ها و نهادهایی مانند هلال احمر، بسیج، جهاد کشاورزی، روحانیون، سپاه و بویژه بنیاد مسکن به مردم مناطق زلزله زده عالی بوده و جای هیچ نگرانی در منطقه وجود ندارد.

حافظ باباپور، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با ارایه گزارش کاملی از نحوه اسکان موقت، واحدهای احداثی، وام های بازسازی و بلاعوض گفت: تلاش می شود با مساعد شدن شرایط جوی در کنار اسکان موقت زلزله زدگان عملیات اسکان دایمی آنان نیز انجام شود.

در این مراسم نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی، جمعی از مسئولان شهرستان سراب و اعضای شورای اسلامی این شهر از روستاهای زلزله زده دونیق، تیرشاب، اردها و هروان بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات روستائیان مناطق زلزله زده قرار گرفته و تصمیمات لازم برای رفع این مشکلات را اتخاذ کردند.

بامداد جمعه ۱۷ آبان‌ ماه زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر بخش‌هایی از آذربایجان شرقی را لرزاند.

این زمین لرزه ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه حوالی روستای ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند و این زلزله در استان های آذربایجان غربی، گیلان،‌ زنجان و اردبیل احساس شد.

46

کد خبر 1328695

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها