اینجا سرزمین ظلم و خباثت است


شرم باد بر حاکمان کابل و وزارت به اصطلاح فرهنگ! یک ماه امتیازات و معاش تنبلخانه ی شورای غیرقانونی صلح، شورای غیرقانونی ملایان «علما»، دفتر پدر سالار مافیا (حامدکرزی) و معاش امثال همایون قیومی برای حیات و ممات آبرومندانه‌ ی تمام...

شرم باد بر حاکمان کابل و وزارت به اصطلاح فرهنگ!

یک ماه امتیازات و معاش تنبلخانه ی شورای غیرقانونی صلح، شورای غیرقانونی ملایان «علما»، دفتر پدر سالار مافیا (حامدکرزی) و معاش امثال همایون قیومی برای حیات و ممات آبرومندانه‌ ی تمام اساتید هنر و اصحاب موسیقی سنتی و اصیل کشور کافی است.

استاد گلزمان؛ مشهورترین هنرمند موسیقی فولکلور فرهنگ و ادب زبان پشتو در برنامه ای زنده همراه با نجیبه فیض اشک ریخت و از ستم زمانه شکوه کرد او از نامردمی های زمانه گفت و از بی توجهی حاکمان فرهنگ ستیز سلطنت کابل گله ها کرد.

چند روز قبل منگل نیز از دشواری های هنرمندان گله نمود و داستان غم انگیز روز درگذشت استاد اَوَلمیر را با اشک و ناله بیان نمود که چگونه جنازه اش در میدان مانده بود و با مساعدت شاگردش به خاک سپرده شد.

شرم آور است که جنازه ی استاد اولمیر در میدان بماند و استاد گلزمان با فقر و نداری بعد از پنجاه سال در منزل کرایی زندگی نماید اما هزینه ی سفر بعضی از سیاستمداران فاسد، مافیایی و تاراجگران بیت المال در یک شب ده ها هزار دالر باشد!

اینجا سرزمین ظلم و خدعه و فریب و دروغ و نیرنگ و فساد و خباثت است. حاکمان برای ادامه قدرت و حکومت خود حاضر هستند برای فاسدترین و خبیث ترین عناصر مافیایی از سرمایه ملک و ملت حاتم بخشی نمایند اما برای شهروندان مظلوم و خدمتگزاران هنر و موسیقی حتی حاضر نیستند حق آنها را ادا نمایند.

مسجدسازی های پوپولیستی را رها کنید، به انسان‌ها و شهروندان این سرزمین برسید.

عبدالحی خراسانی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس