احصای مشکلات شمیرانات توسط بانوان توانمند و پای کار


احصای مشکلات شمیرانات توسط بانوان توانمند و پای کار

تهران- ایرنا- طرح بانوان همیار فرمانداری در شمیرانات با هدف بهره مندی از توانمندی، نظرات و مشارکت بانوان شهرستان و متقابلاً انعکاس سیاست‌های دولت کلید خورد.

سیاوش شهریور روز شنبه در جلسهٔ بانوان همیار فرمانداری اظهار داشت: در جامعهٔ امروز حوزه سیاستگذاری، اجرا و اقدام از مردم و قشری که بایستی برای آنها گام برداریم جدا مانده است لذا این طرح را در شهرستان اجرا می کنیم تا نهادی باشد که صدای طبقهٔ توانمند و بی صدای بانوان قدرتمند را بشنویم.

وی افزود: جامعهٔ توسعه یافته نیازمند همبستگی عناصر یعنی مردان و زنان کنش گر است و ما برای پاسخ به مطالبات مختلف مثلاً حفظ و پاکسازی محیط زیست شمیرانات نیاز داریم مسائل را در نهادی متشکل از شهروندان کنش گر با محوریت بانوان فرهیخته، دارای نظر، فعال و پای کار برای اجرای هر چه بهتر اقداماتمان مطرح کنیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: این نهاد پر قدرت می تواند بر مسائل خانواده ها مثل توانمندسازی، حرفه و مهارت آموزی، ارتقای سلامت، کارآفرینی و مسائل اینچنین تمرکز کند و قطعاً موفق شود. این نهاد واسطه ای میان جامعهٔ زنان و دولت خواهد بود.

فرماندار شمیرانات تأکید کرد: ایجاد همبستگی میان زنان می تواند معجزه کند. این نهاد می تواند نهاد رهایی بخش باشد یعنی بانوان را از قالبی که فقط خانه دار باشند به بانوانی کنش گر در عرصهٔ های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی تبدیل کند.

بانوان باید به خودباوری برسند تا جامعه از حضور مؤثرشان بهرمند شود

حمید دانش آموز، بخشدار لواسانات نیز اذعان داشت: نیمی از جمعیت ما را بانوان تشکیل می دهند که اگر خودباوری در آنها افزایش یابد، جامعه نیز از ظرفیت ها و نقش اثربخششان بهرمند می شود.

این مقام مسئول گفت: بایستی اطلاعات کامل و جامعی از بانوان گزینهٔ همیار فرمانداری جمع آوری شود، کارگروه های مختلف و در نهایت اتاق فکری تشکیل شود تا بتوانیم از ظرفیت های بسیار آنها از لحاظ مشارکت فکری و اجرائی استفاده کنیم.

وی در پاسخ به گلایهٔ یکی از حضار مبنی بر وابستگی بانوان همیار فرمانداری به دهیاران توضیح داد: افراد منتخب باید فرهیخته و مسئولیت پذیر باشند و بدانند قرار نیست مقابل شورای اسلامی روستا، بخشداری یا ادارات بایستند و به چالشی جدید تبدیل شوند بلکه بازوی کمکی مسئولان نظارتی و اجرائی به شمار می آیند و معرفی آنها از سمت دهیاران تنها به این علت است که شناخت دهیار و شورا نسبت به ساکنان روستا کامل تر و جامع تر از مسئولان شهرستان است.

دانش آموز افزود: همیاران فرمانداری موظف هستند مشکلات جزئی روستا و محلات خود را احصا کرده و علاوه بر انتقال موضوع به دهیار، بخشدار، شهردار و فرماندار در مسیر رفع مسائل و مشکلات به عنوان نیروی انسانی توانمند و مؤثر همیار و همکار مسئولان باشند.

بخشدار لواسانات همچنین با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی از بانوان دعوت کرد تا با حضور حداکثری خود در این حماسهٔ ملی، جایگاه خود را حفظ و در مسیر مشارکت همهٔ جانبه گام های مؤثری بردارند.

بانوان همیار، سلول هم افزای انسانی فرمانداری هستند

سیده ناهید موسوی، مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان شمیرانات توضیح داد: این جلسه متشکل از اعضای شورای مشورتی زنان و خانواده شهرستان و بانوان منتخب برای همیار فرمانداری از دو بخش لواسانات، رودبار قصران و ۲۷ محله شهر شمیران است.

وی تصریح کرد: بانوان همیار فرمانداری، زنان تحصیلکرده و با سواد، فعال و توانمند، پر نفوذ و تأثیرگذاری هستند که به عنوان سلول هم افزای انسانی با هدف انتقال پیام سیاست گذاری ها و خواسته های فرماندار به جامعهٔ زنان و بالعکس از روستاها و محلات به فرماندار فعالیت می کنند.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شمال شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...