قیمت نیم سکه به 2450000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/9/16


قیمت نیم سکه به 2450000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/9/16

قیمت طلا و سکه در بازار امروز بی‌توجه به کاهش بهای جهانی طلا و تحت تاثیر افزایش نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت نیم سکه به دو میلیون و 450 هزار تومان رسید. نوشته قیمت نیم سکه به 2450000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/9/16 اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازارهای جهانی روز جمعه در حالی بسته شد که قیمت طلا پس از انتشار آمارهای مثبت اشتغال در آمریکا با افت چشمگیری روبرو شده و به ۱۴۶۰ دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش اینوستینگ، آمارهای اشتغال آمریکا در ماه نوامبر فراتر از انتظارات تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی بوده و این مساله موجب تقویت ارزش دلار و کاهش تقاضا و قیمت جهانی طلا شده است.

آمارهای مثبت اشتغال آمریکا در ماه نوامبر موجب شده است تا سرمایه گذاران بین المللی به بازار سهام و ارزهای بین المللی تمایل بیشتری نشان دهند و این مساله موجب کاهش قیمت جهانی طلا شده است.

آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد اقتصاد این کشور طی ماه نوامبر بیش از ۲۶۶ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است که این بالاترین رکورد از ژانویه به شمار می رود که اقتصاد این کشور ۳۱۲ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده بود.

این مساله موجب خواهد شد تا فدرال ررزو احتمالا در نشست نوامبر نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. کاهش نرخ بهره معمولا موجب افت ارزش دلار شده و در نهایت افزایش تقاضا و قیمت طلا را در پی دارد.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۱۸ دلار کاهش به کمتر از ۱۴۶۰ دلار رسیده است.

این در حالی است که قیمت طلا روز چهارشنبه به سطح ۱۴۸۷ دلاری رسید که بالاترین رکورد در ۴ هفته اخیر به شمار می رود.

علت اصلی افزایش قیمت جهانی طلا در روز چهارشنبه اظهارات ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره احتمال به تعویق افتادن امضای توافق تجاری با چین برای بعد از انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ آمریکا بود.

قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افت ۰٫۵ درصدی روبرو شده است.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۹/۱۶ تا ساعت ۱۷، ۱۲,۹۰۴ تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۲۵۵۰ تومان و ۱۲۹۰۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز ۱۴,۱۴۰ تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را ۴۶۴۴ تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۳۸۰۰ تومان و ۱۴۱۵۰ تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت ۱۷:۳۰، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و ۵۳۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۵۹۰ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به روز پنج‌شنبه افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۶۱ هزار و ۲۳۸ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و ۹۰۰ هزار تومان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر