59 نقطه از معابر شهرری برای معلولان مناسب‌سازی شده است


59 نقطه از معابر شهرری برای معلولان مناسب‌سازی شده است

شهرری ـ ایرنا ـ شهردار منطقه 20 گفت: 59 نقطه از معابر شهری در جنوب تهران با اجرای طرح کمپین محله دسترس پذیر برای عبور و مرور معلولان جسمی و حرکتی مناسب‌سازی شده است.

فرهاد افشار عصر شنبه در همایش و گردهمایی بزرگ اعضای کانون معلولان منطقه ۲۰ در فرهنگسرای ولای شهرری، اظهار داشت: معلولان ساکن در شهرری با استفاده از نرم افزار " محله دسترس پذیر" که در گوشی‌های تلفن همراه خود نصب کرده‌اند از سال گذشته ۱۰۲ نقطه از معابر شهری را برای مناسب سازی مشخص کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از نیمی از معابری که معلولان در کمپین" محله دسترس پذیر" مشخص کرده بود مناسب سازی شده است، افزود: اولویت اصلی اصلاح معابر در منطقه ۲۰ نظر خود معلولان جسمی و حرکتی است، افرادی که مشکلات جسمی حرکتی دارند با استفاده از گوشی تلفن همراه خود به مدیریت شهری اعلام می کنند که کدام نقطه باید زودتر مناسب سازی شود.

افشار اضافه کرد: هر کدام از مناطقی که بیشترین درخواست از سوی معلولان برای مناسب سازی را داشته باشد در دستور کار شهرداری منطقه ۲۰ برای مناسب سازی قرار می گیرد.

وی مناسب سازی نقطه‌ای طبق نظر توان یابان را یکی از روش‌های مناسب برای بسترسازی حضور بی دغدغه اقشار خاص در جامعه برشمرد و افزود: این اقدامات در راستای ارتقاء کیفیت زندگی توان یابان و با هدف ایجاد محیط بدون مانع و قابل دسترس برای مشارکت افراد دارای معلولیت و ایجاد فرصت برابر در برخورداری از امکانات زندگی اجتماعی انجام شده است.

افشار در ادامه با اشاره به فعالیت‌های اخیر مدیریت شهری منطقه ۲۰ برای تردد معلولان، نابینایان و سالمندان گفت: محل اتصال پیاده‌رو به سواره رو در معابر و تقاطع های اصلی، ضلع شمال خیابان امام حسین(ع)، خیابان مدرس (پیاده‌رو میدان مدرس تا میدان اصلی شهرری)، سرای محله فیروزآبادی و ایستگاه‌های خط ۹ بی. آر. تی به ‌منظور افزایش دسترسی توان یابان به معابر و امکانات شهری بهسازی شده است.

وی در ادامه به مناسب سازی بوستان‌ها برای استفاده معلولان اشاره کرد و افزود: به منظور استفاده بهینه سالمندان و افراد دارای معلولات از امکانات شهری، بوستان‌های خانواده، توسکا، گلگون و عطر یاس مناسب سازی شده است.

افشار تصریح کرد: در راستای تسهیل تردد افراد دارای معلولیت، عملیات حذف زوائد فیزیکی و پوشاندن آنها در محل اتصال پیاده‌رو به سواره رو انجام شده است.

همایش و گردهمایی بزرگ اعضای کانون معلولان منطقه ۲۰ عصر امروز شنبه با حضور حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ و جمعی از معلولان و افراد کم توان ذهنی در فرهنگسرای ولای شهرری برگزار شد.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس