اعتراض شدید چین به آمریکا به دلیل دخالت در امور داخلی این کشور


اعتراض شدید چین به آمریکا به دلیل دخالت در امور داخلی این کشور

پلیتبوروی مرکزی حزب کمونیست چین مراتب اعتراض شدید خود را به دلیل دخالت آمریکا در امور داخلی این کشور ابراز داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون مرکزی چین، یانگ جیچی، مدیر دفتر کمیسیون امور خارجه کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، طی مکالمه تلفنی با وزیر امور خارجه ایالات متحده، مایک پمپئو، مراتب اعتراض شدید خود به دلیل "دخالت ناخوشایند" آمریکا در امور هنگ کنگ و سین کیانگ، منطقه خودمختار اویغور، ابراز داشت.

مدیر دفتر کمیسیون امور خارجه کمیته مرکزی حزب کمونیست چین اظهار داشت: چند روز پیش لایحه‌ای درباره "حقوق بشر و دموکراسی در هنگ کنگ" توسط مجلس نمایندگان کنگره ایالات متحده به نام قانون "حقوق اویغورها در سال 2019" به تصویب رسید، مقامات رسمی ایالات متحده بارها و بارها با تحریف واقعیت‌ها، نظام سیاسی و سیاست داخلی چین را مورد حمله قرار دادند. این دخالت ناخوشایند در امور داخلی چین، نقض فاحش قوانین بین المللی و اصول اساسی روابط بین الملل است. ما به این دخالت به شدت اعتراض کرده و آنرا محکوم می‌کنیم.

یانگ جیچی گفت: طرف چینی از ایالات متحده می‌خواهد که شرایط را دقیق ارزیابی کرده، اشتباهات خود را اصلاح کند، دست از تهمت زدن به چین برداشته و از مداخله در سیاست داخلی چین دست بکشد.

پیش از این اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت 407 رای موافق در برابر یک رای مخالف طرحی را تصویب کردند که از رئیس جمهوری می‌خواهد تا تحریم‌های شدیدی را علیه جمهوری خلق چین به اجرا بگذارد. از جمله در این طرح، به تحریم پولیتبورو (دفتر سیاسی حزب کمونیست و از نهادهای اصلی سیاستگذاری در چین) مشخصا اشاره شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا