خالق Smash Bros. بازی Death Stranding را تحسین می‌کند


خالق Smash Bros. بازی Death Stranding را تحسین می‌کند

جدیدترین ساخته‌ی هیدئو کوجیما یعنی بازی Death Stranding خالق Smash Bros. را نیز تحت تأثیر نوآوری‌ها و منحصر به فرد بودن خود قرار داده است. بازی Death Stranding از زمان عرضه‌اش در ماه گذشته همواره مورد بحث بازیکنان و منتقدان بوده است؛ عده‌ای آن را خسته‌کننده و خالی می‌دانند و عده‌ای دیگر فقط تمجید و تحسین‌کننده‌ی عمق مکانیکی و منحصر به فرد بودن آن...

جدیدترین ساخته‌ی هیدئو کوجیما یعنی بازی Death Stranding خالق Smash Bros. را نیز تحت تأثیر نوآوری‌ها و منحصر به فرد بودن خود قرار داده است.

بازی Death Stranding از زمان عرضه‌اش در ماه گذشته همواره مورد بحث بازیکنان و منتقدان بوده است؛ عده‌ای آن را خسته‌کننده و خالی می‌دانند و عده‌ای دیگر فقط تمجید و تحسین‌کننده‌ی عمق مکانیکی و منحصر به فرد بودن آن هستند. «ماساهیرو ساکورای» (Masahiro Sakurai)، خالق سری Super Smash Bros. نیز طی مطلب جدیدی برای فامیتسو به ساخته‌ی جدید هیدئو کوجیما پرداخته است.

من فکر می‌کنم که Death Stranding محصول قابل توجهی است. من با اشتیاق تا پایان آن بازی می‌کنم. این بازی اصالت زیادی را در خود دارد و بسیار سرگرم‌کننده است. واقعاً تک است! برخی افراد شاید از مأموریت‌ها لذت نبرند ولی من عاشق آن‌ها هستم.

من بدون هیچ مشکلی آن‌ها را به اتمام رساندم. دنیای دیوانه‌وار بازی از همان ابتدا تا انتهایش رمز و راز دارد. پایین گذاشتن کنترلر سخت بود چون همیشه چیز جالبی پیش رویتان بود.

ساکورای همچنین تیم کوجیما پرداکشنز را برای خلق چنین عنوانی با وجود محدودیت‌هایی که داشتند، از جمله مدت زمان توسعه‌ی کوتاه و ساخت پروژه از ابتدا و پایه، تحسین کرده است.

درحالی که بازیکنان اغلب فکر می‌کنند که بازی‌ها دنیاهایی از احتمالات و امکانات نامحدود هستند، در واقع کاملاً محدودند و ساخت آن‌ها زمان و تلاش زیادی را می‌طلبد. با توجه به این موضوع، توانایی یک تیم و چیزی که می‌توانند بسازند باید در نظر گرفته شود… در بحث Death Stranding، تیم تولید بسیار منحصر به فرد بود. این تیم سریعاً شکل گرفت و واضح‌ است که با وجود محدودیت‌هایشان طراحی بازی را به بهترین شکل انجام داده‌اند.

برای مثال ساختن دشمنان مختلف کار دشواری است و به همین دلیل در این بازی خود زمین هم به یک نوع مانع تبدیل شده است‌.

ایجاد پس‌زمینه‌های فراوان هم بسیار سخت است و به همین دلیل بازی از میان‌پرده‌ها بیشترین استفاده را می‌کند. و بسیاری از اشخاص درون بازی هولوگرام هستند و این باعث می‌شود که بازیکن با آن‌ها تعامل نکند.

این‌ها با محیط در تضاد نیستند. ساخت یک محیط جهان‌آزاد حتی برای یک تیم باتجربه هم می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

قطعاً ساخت چنین عنوانی با آن مدت زمان توسعه‌ شگفت‌انگیز است. من از کوجیما درس می‌گیرم چون کار او با معانی مختلفش مرا شگفت‌زده می‌کند.

ساکورای همچنین درباره‌ی احتمال ساخت دنباله برای بازی Death Stranding صحبت کرده است. کوجیما پیش‌تر درباره‌ی احتمال ساخت دنباله بر این عنوان و اینکه اگر وجود داشته باشد باید دوباره از پایه ساخته شود سخن گفته است. با این حال، ساکورای فکر نمی‌کند که حتی نیازی به دنباله باشد.

من کنجکاوم با توجه به اینکه احتمال ساخت دنباله کم هست، به‌جای آن چه چیزی در راه است؟ فکر کردن راجع به دنباله‌ها من را نگران می‌کند. فکر راجع به دنباله‌ها طبیعی است – اما بارها گفتن چیزهایی مثل این شاید باعث شود که صنعت بازی در آن‌ها گیر بیفتد.

نقد و بررسی بازی Death Stranding ؛ در باب انسان‌دوستی

تحسین بازی Death Stranding توسط شخصی مانند ساکورای بی‌شک اتفاق بسیار خوشحال‌کننده‌ای است‌. Death Stranding هم‌اکنون در دسترس پلی‌استیشن ۴ قرار دارد و اوایل تابستان 2020 نیز توسط شرکت 505 گیمز راهی پی‌سی خواهد شد و از همان ابتدا بر روی هر دو پلتفرم استیم و فروشگاه اپیک گیمز موجود خواهد بود.

نظر شما راجع به بازی Death Stranding چیست؟

خالق Smash Bros. بازی Death Stranding را تحسین می‌کندخالق Smash Bros. بازی Death Stranding را تحسین می‌کند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس