خیابان بوعلی سینا همدان


شهر همدان شهری تاریخی و کوهستانی که آب و هوای آن همیشه سردو مرطوب است ، شهری که بخاطر کوهستانی بودن آن در نقاط مختلف شهر منظره زیبایی از کوه‌ها را می‌‌توان دید؛ کوه‌های بلند و سر‌‌به‌فلک‌کشیده‌ای که در زمستان‌ها لباس سفید بر تن می‌‌کنند و در تلاش برای بردن دل‌‌های ما طبیعت‌‌دوستان هستند. شهر […] نوشته خیابان بوعلی سینا همدان اولین بار در جامع...

شهر همدان شهری تاریخی و کوهستانی که آب و هوای آن همیشه سردو مرطوب است ، شهری که بخاطر کوهستانی بودن آن در نقاط مختلف شهر منظره زیبایی از کوه‌ها را می‌‌توان دید؛ کوه‌های بلند و سر‌‌به‌فلک‌کشیده‌ای که در زمستان‌ها لباس سفید بر تن می‌‌کنند و در تلاش برای بردن دل‌‌های ما طبیعت‌‌دوستان هستند. شهر همدان جاهای دیدنی و آثار تاریخی و گردشگری زیادی دارد یکی از این جاهای دیدنی خیابان بوعلی سینا همدان ست خیابانی که دو طرف آن مغازه های متنوع و متفاوتی دارد و از خیابانهای معروف و همیشه شلوغ در همدان است .در دو طرف این خیابان درختان بلندی وجود دارد که علاوه بر تمیز کردن هوای همدان بسیار چشم نواز هستند و بر زیبایی این خیابان افزودند .

خیابان بوعلی سینا همدان

خیابان بوعلی سینا کاملا سنگفرش است و وسایل نقلیه اجازه ورود به آن را ندارند، اما ماشین‌‌های مخصوصی در اول خیابان هستند که مردم را جا‌‌به‌جا می‌کنند.دو طرف این خیابان پر است از درخت‌های بلندبالایی که جذابیت منظره را دو برابر کرده‌اند و در فصل پاییز نیز شما را شیفته خود می‌کنند. مغازه‌ها و پاساژهای مختلفی در دو طرف این خیابان وجود دارند، از جواهر‌فروشی و لباس‌فروشی گرفته تا بستنی‌فروشی و کتاب‌فروشی.درواقع رفتن به این خیابان هم می‌تواند برای شما حکم یک پیاده‌روی خوب را داشته باشد و هم یک خرید لذت‌بخش، که در طول مسیر نیز از مناظر زیبای آن لذت می‌برید.

خیابان بوعلی سینا همدان

در قسمت‌های کناری این خیابان یک قسمت پیاده‌رو مانند وجود دارد که صندلی‌های بزرگی برای نشستن و استراحت‌ دارد. همچنین در بعضی قسمت‌های آن مجسمه‌های زیبای تاریخی از شهر همدان و مردمانش به زیبایی منظره خیابان افزوده‌‌اند. وقتی شما تمام خیابان را طی کنید به یک میدان می‌رسید.

میدان مرکزی یا میدان شیرین که زمان ساخت آن به دوره پهلوی بازمی‌گردد، در محل تقاطع خیابان شهدای تختی واقع شده و به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این میدان از سال ۱۳۹۵ با خیابان بوعلی سینا و اکباتان همدان به پیاده‌رو تبدیل شده و با وجود یک قرن قدمت، هنوز موقعیت ارتباطی خود را با خیابان‌های دیگر حفظ کرده است. این محل درواقع مرکزی‌ترین نقطه شهر است و هرچه شهر گسترده‌تر شود بازهم هسته مرکزی شهر همین قسمت است، زیرا شهرداری همدان هم در همین منطقه قرار گرفته است.

خیابان بوعلی سینا همدان

ساختمان‌‌های قدیمی بازار

روبه‌روی شما در میدان، چند ساختمان بازاری و قدیمی وجود دارد که زیبایی تاریخی و شیکی را در آن منطقه ایجاد کرده‌اند. همان‌طورکه در عکس‌ها مشاهده می‌کنید، زیر این ساختمان‌ها هم مغازه‌های متنوعی وجود دارند؛ اما طبقه بالا فقط جنبه نمایشی دارد و بازار یا مکانی عمومی نیست و به‌گفته مردم آن محل، به‌عنوان انبار از آن‌ها استفاده می‌شود.قدم‌زدن در وسط، سمت چپ یا سمت راست خیابان بوعلی سینا خالی از لطف نیست، اما حواستان باشد که لباس گرم پوشیده باشید، چون هوای شهر همدان اکثر اوقات سرد است، به‌خصوص از ماه آبان به بعد؛ پس کاپشن خود را بپوشید و از اول این خیابان شروع به راه رفتن کنید. به هر دو طرف آن نگاه کنید و از سایه بلند درختان هم که روی خیابان هنرنمایی می‌‌کنند لذت ببرید.

خیابان بوعلی سینا همدان

پا گذاشتن در خیابان بوعلی سینا به این معناست که باید مسافتی نسبتا طولانی را پیاده طی کنید پس خودتان را آماده کنید! اگر قصد خرید از مغازه‌ها ندارید، می‌توانید شکم خود را مهمان یک ذرت مکزیکی گرم یا یک بستنی خوشمزه کنید. در هر دو طرف خیابان بستنی‌فروشی وجود دارد که می‌‌توانید حسابی به خودتان برسید‌. همان‌طورکه یک طرف از خیابان را طی می‌کنید، کوچه‌هایی را می‌بینید که در آن‌ها نیز مغازه‌ها و پاساژهای دیگری در انتظار شما هستند، پس می‌توانید به آن‌ها هم سری بزنید.

نمی‌شود دقیق گفت که همه مغازه‌های خیابان بوعلی سینا دارای اجناس گران یا ارزان‌قیمت هستند و درواقع از هر دو مورد در آنجا وجود دارد، اما شما می‌توانید اجناس قیمت مناسبی هم در آنجا پیدا کنید. پنجشنبه شب‌ها از ساعت ۲۰ ۲۱، دست‌فروش‌هایی تمام قسمت وسطی خیابان را پر می‌کنند که لباس‌‌ها و اجناس خوب و ارزان‌قیمتی برای فروش دارند و معمولا سرشان خیلی شلوغ می‌شود. پس می‌توانید از این فرصت هم استفاده کنید.

خیابان بوعلی سینا همدان

خیابان بوعلی سینا همدان

خیابان بوعلی سینا همدان

خیابان بوعلی سینا همدان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)