14 درصد داوطلبان انتخابات مجلس در خراسان شمالی زن هستند


14 درصد داوطلبان انتخابات مجلس در خراسان شمالی زن هستند

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی اعلام کرد: 14 درصد از داوطلبانی که تاکنون برای نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان نام‌نویسی کرده‌اند، بانوان هستند.

محمدعلی شجاعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات مرکز استان، اظهار داشت: شمار داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه این استان به ۱۰۲ نفر رسیده است که از این تعداد ۶۲ نفر در حوزه انتخابیه بجنورد، ۲۲ نفر در اسفراین و ۱۹ نفر در حوزه انتخابیه شیروان نام نویسی کرده اند.

وی بر افزایش نرخ مشارکت بانوان در امور سیاسی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: حضور زنان در نام نویسی انتخابات در مقایسه با ۲ دوره گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

شجاعی با بیان اینکه مشارکت زنان در این عرصه بیش از ۳ برابر شده، اظهار داشت: در انتخابات سال ۹۰، سه درصد داوطلبان و در انتخابات سال ۹۴ مجلس شورای اسلامی پنج درصد داوطلبان را زنان تشکیل می دادند.

استاندار خراسان شمالی بر برگزاری انتخاباتی سالم و پرشکوه تاکید کرد و گفت: تلاش می کنیم تا انتخاباتی آبرومند و شایسته مردم برگزار کنیم تا احساس مشارکت حداکثری داشته باشند.

شجاعی افزود: امیدوار هستیم با انتخاب مردم، بهترین گزینه ها به مجلس راه یابند و اگر این مهم حداکثری باشد آنان با پشتوانه مردمی در سطح ملی نمود بیشتری می توانند پیدا کنند و توقع برای پیگیری مطالبات مردمی نیز از آنان بیشتر خواهد شد.

وی بر قانون مداری نامزدها تاکید کرد و افزود: پیشگیری از تخلف در دستور کار ما است و تلاش می کنیم تا تخلفی در این عرصه پیش نیاید.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه در تذکر به متخلفان نیز هیچ تعارفی نداریم، گفت: تاکنون به ۲۰ نفر از افرادی که تخلف داشته اند تذکر داده ایم که از مجموع این تعداد پنج نفر از مدیران استانی بوده اند.

کار نام‌نویسی از داوطلبان نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دهم آذرماه در کشور آغاز شد که امروز ۱۶ - آذرماه - به پایان خواهد رسید.

نام‌نویسی داوطلبان نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز در استان خراسان شمالی از دیروز -۱۵ آذر- آغاز شده که به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه برگزار خواهد شد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در این مجلس نیز در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان