صداقت و شجاعت از ویژگی‌های جریان دانشجویی متعهد است


صداقت و شجاعت از ویژگی‌های جریان دانشجویی متعهد است

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان گفت: دانشجو یعنی فرد آگاه و پیشتاز و پیشگام در خلاقیت‌های انقلابی در جامعه و رسالت دانشجوی امروز در این است که همچنان به صورت عنصر اصلی انقلابی در جامعه بماند.

کامران جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن گرامی‌داشت روز دانشجو، اظهار کرد: روز ۱۶ آذر، حادثه ۶۰ سال پیش در دانشگاه تهران است که فداکاری و ایثار این قشر پیشتاز در برابر استبداد و استعمار را یادآور می‌شود. ۱۶ آذر روز آزادی، استقلال و حاکمیت ملی است.

وی با بیان اینکه از ۶۰ سال پیش و بعد از حماسه و قهرمانی دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ تا امروز، حرکت‌های بسیار بزرگ به دست دانشجویان و اساتید تحقق یافته است، گفت: از انقلاب مشروطه تا امروز همواره مردم ایران و به‌ویژه نسل جوان و دانشجویان در برابر مسئله مهم حاکمیت ملی، استقلال و مبارزه با استبداد و استعمار، ایستادگی و مقاومت خود را نشان داده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه دانشگاه علاوه بر اینکه پرچم‌دار علم و دانش است، پرچمدار آزادی و نقادی خردمندانه نیز است، افزود: دانشجو و دانشگاه باید نقاد جامعه و فرهنگ آن باشد. دانشجویان همواره به دنبال آرمان‌خواهی و تحقق آرمان‌های بلند، که در رأس آن حاکمیت ملی، استقلال، آزادی، پیشرفت، توسعه و نیز حراست و حفاظت از هویت ایرانی - اسلامی این سرزمین است، هستند و در نهاد انقلابی همچون جهاددانشگاهی که با دانشجویان در ارتباط است، به این موضوع توجه می‌شود.

جعفری با بیان اینکه صداقت، شجاعت، استمرار در خط آرمان‌گرایی، از جمله ویژگی‌ها و شاخصه‌های جریان دانشجویی متعهد و انقلابی است، ادامه داد: قشر دانشجو به علت داشتن پتانسیل جوانی، می‌تواند در عرصه‌های مهمی چون فرهنگ و اقتصاد منشأ اثر شده و مطالبات انقلابی ملت مسلمان ایران را با حفظ منافع و مصالح ملی، نمایندگی کرده و تحقق آن‌ها را از مسئولان امر بخواهد و در بیان انتقادات و نقاط ضعف، حریت و جسارت لازم را داشته باشد و باید از این ظرفیت بهره لازم را برد.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان ادامه داد: جوانِ دانشجو، دو نعمت بزرگ الهی در اختیار دارد؛ یکی دوران جوانی و دیگری برهه‌ای حیاتی از زندگی او برای دست‌یابی هدفمند به علم و آگاهی. این دو نعمت مهم با اندیشه درست و حق‌مدار و نیز انگیزه صالح به اکمال می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: نگاهی به نحوه شکل‌گیری نهادهای انقلاب اسلامی از جمله سپاه پاسداران، جهادسازندگی و جهاددانشگاهی نشان می‌دهد که دانشجویان جوان و باانگیزه نقش مؤثری در تشکیل و موفقیت آن‌ها داشته‌اند و باید بپذیریم که جنبش دانشجویی، پیشانی حرکت یک ملت برای رسیدن به پیشرفت و تحقق اهداف متعالی انسانی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در