بزرگترین موفقیت ایسنا، غیربوروکراتیک بودن است


بزرگترین موفقیت ایسنا، غیربوروکراتیک بودن است

یک استاد عکاسی گفت: بزرگترین موفقیت ایسنا، همین غیراداری و غیربوروکراتیک بودن است؛ اما به امید آینده پیشنهادات بزرگتر و حرکات بیشتری را می‌تواند انجام دهد.

حمیدرضا گیلانی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، به مناسبت 16 آذر و درمورد سالروز تاسیس، بیان کرد: حرکت‌های غیردانشجویی اگرچه ارزش‌های خاص خود را دارد، اما معمولا مداومت پیدا نمی‌کند، چون کارهای دیگری در کنار آن کارها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اما دانشجویان هستند که حرکت‌های هنری را پیش می‌برند و در کار مداومت دارند. امیدواریم دانشگاه فردوسی مشهد، بهترین محل و پایه‌گذار اولیه و جدی دانشکده هنر در مشهد باشد.

گیلانی‌فر با بیان اینکه «اگر این دانشکده راه بیوفتد، در کار دانشجویان انسجام شکل می‌گیرد»، اظهار کرد: طبیعتاً حرکت‌های پراکنده دانشجویان که مختص به رشته‌های خاصی است منسجم می‌شود و هر دانشجو که به شاخه‌های مختلفی علاقه‌مند است به عنوان یک نیاز روحی و اجتماعی فعالیت هنری خود را به صورت حرفه‌ای ادامه می‌دهد و ما را به اهداف‌مان نزدیک‌تر می‌کند.

این استاد عکاسی در خصوص فعالیت‌های خبری ایسنا خاطر نشان کرد: افرادی که از خانواده هنر هستند، کمی ایده‌الیست‌اند، اگر بخواهیم به صورت ایده‌آل به این موضوع نگاه کنیم، به نظر من کارهای بزرگ‌تر از این را می‌توان انجام داد. اما تا کنون موفق‌ترین خبرگزاری، در رابطه با فعالیت‌های هنری، حرکت‌های دانشجویی، انسجام‌دادن و شوروحال دادن ایسنا بوده است.

گیلانی‌فر عنوان کرد: این خبرگزاری بین دانشگاه و دانشجویان است و به دانشجویان نزدیک‌تر است و تاکنون نقش حمایتی زیادی داشته‌است. در رشته خودم که در سینما و عکاسی فعالیت دارم، بارها دیده‌ام، ایسنا فعالیت‌های زیادی داشته و دانشجویان این انگیزه را پیدا می‌کنند که جایی برای فعالیت فراتر وجود دارد و این مکان پلی است برای ایجاد ارتباطاتشان با جامعه.

وی تاکید کرد: امیدوارم این پل همیشه باشد و هیچ‌گاه اداری نشود. هرکس از خانواده دانشجویان و دانشگاه برای فعالیت اعلام آمادگی می‌کند، ایسنا در را برای او باز نگه می‌دارد و بزرگترین موفقیت ایسنا، همین غیراداری و بوروکراتیک بودنش است. اما به امید آینده پیشنهادات بزرگتر و حرکات بیشتری را می‌تواند انجام دهد.

خبرگزاری ایسنا تا کنون وظیفه‌اش را درست انجام داده

همچنین محمدحسین پاپلی یزدی در رابطه با روز دانشجو و خبرگزاری ایسنا عنوان کرد: اگر دانشجویان نباشند، دانشگاه معنی ندارد و تمام استادان هم دانشجویان قبلی بوده‌اند. دانشجویان در هر زمینه‌ای پیشگام هستند و خصوصا در زمینه فرهنگی، چشم انتظار همه به همین دانشجویان است.

وی ادامه داد: در زمینه علمی، هر حرفی بزنیم را دنیای غرب گفته است. یک درصد از دوستان ما هم شاید ابتکاراتی را بزنند، اما در زمینه فرهنگی و هنری واقعا می‌توانیم سرآمد باشیم و امتیازات زیادی را داشته باشیم.

این نویسنده و استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: خبرگزاری ایسنا تا کنون وظیفه‌اش را درست انجام داده ولی کم‌کم شانزده آذر رو به فراموشی است، حتی ریشه اصلی‌اش روز معلم هم رو به فراموشی است. امیدوارم خبرگزاری ایسنا جلساتی را بگذارد تا دوباره این روزها مفهوم خود را پیدا کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی