مسدود کردن بزرگراه‌های فرانسه در اعتراض به افزایش مالیات سوخت


مسدود کردن بزرگراه‌های فرانسه در اعتراض به افزایش مالیات سوخت

تهران- ایرنا- تعدادی از کامیون‌داران متعلق به سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای اروپا (OTRE) در ادامه اعتراض‌ها به افزایش مالیات بر سوخت از سوی دولت «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، امروز (شنبه 16 آذرماه) چند برزگراه و جاده اصلی در سراسر این کشور را مسدود کردند.

« ژان مارک ریورا » نماینده عمومی سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای اروپا به خبرگزاری فرانسه گفته، این اعتراض به افزایش برنامه‌ریزی شده دولت بر مالیات بر سوخت دیزلی، با هدف بستن ۱۵ نقطه در مسیرهای دارای ترافیک سنگین کالاهای خارجی باید تا پایان ظهر (به وقت محلی) پایان یابد.

این رسانه به نقل از ریورا نوشت: این انسداد که از ساعت ۷ صبح امروز آغاز شده، همچنان برقرار بوده و سبب ایجاد اختلال در برخی از محورها بویژه « ایل دو فرانس »، بزرگراه آ۷ در « رون آلپ » و بزرگراه آ ۷۵ در « آوریون » شده است.

بنا به اعلام مرکز عملیات بحران، کامیون‌ها سه خط از بزرگراه آ ۸ به سمت لیون در « اکس آن پروونس» را نیز مسدود کرده‌اند.

۱۰ روز پیش از این، کشاورزان فرانسوی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت با تراکتورهای خود بزرگراه‌های منتهی به پاریس را بستند و موجب ایجاد ۳۲۵ کیلومتر ترافیک پرحجم شدند.

اعتراض‌های مردمی نسبت به سیاست‌های اقتصادی دولت موسوم به جنبش جلیقه زردها که از ۲۶ آبان سال گذشته در سراسر فرانسه آغاز شده بود، یک سالگی خود را پشت سر گذاشته و پاریس و حومه آن از روز پنجشنبه شاهد اعتراش‌های گسترده نسبت به برنامه اصلاح نظام بازنشستگی در این کشور است.

اعتراض‌ها در فرانسه از ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸ (۲۶ آبان ۹۷) در ابتدا در اعتراض به افزایش مالیات بر سوخت آغاز و به تدریج به سیاست‌های اقتصادی دولت کشیده شد.
2023

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق