گروه‌های نمایشی کودک ونوجوان هرمزگان 20 آذر باهم رقابت می‌کنند


گروه‌های نمایشی کودک ونوجوان هرمزگان 20 آذر باهم رقابت می‌کنند

بندرعباس- ایرنا- مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان از روز چهارشنبه 20آذر برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: در این دوره از جشنواره ویژه‌ اعضای مرکزهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ۸ گروه نمایشی در یک روز باهم رقابت می‌کنند.

ناهید سلیمانی احمدی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در پایان جشنواره برگزیدگان هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون معرفی و ۳ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره کشوری هنرهای نمایشی ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: نخستین اجرای هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون هرمزگان با نام « روز عجیب» از مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۲ بندرعباس در ساعت ۹ صبح به روی صحنه می‌رود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: نمایش‌های«موش و گربه»، «شنل قرمزی و نه نه قل قله زن» ،«کلاغ خنزر پنزری»، «جیک جیک کی منو می‌خوره» به ترتیب از مراکز فرهنگی هنری بستک، بندرلنگه، مرکز شماره ۴ بندرعباس و حاجی آباد در ساعت‌های ۹:۴۵ تا ۱۱:۳۵ روی صحنه می‌روند.

سلیمانی احمدی گفت: هم‌چنین در بعد ازظهر همین روز، نمایش‌های «کاکل زری کجاست»، «دیدمک» و «بزغالو» به ترتیب از مرکزهای فرهنگی هنری کانون‌های میناب، مرکز شماره ۲ و مرکز شماره ۴ بندرعباس از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۵۰ اجرا می‌شود.

هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری استان هرمزگان روز چهارشنبه ۲۰ آذر امسال در سالن سینما مجتمع فرهنگی هنری کانون پروش فکری این استان برگزار می‌شود.

گروه‌های نمایشی کودک ونوجوان هرمزگان 20 آذر باهم رقابت می‌کنند

بر اساس فراخوان و شیوه‌نامه اصلی برگزاری جشنواره هنرهای نمایش کانون که از سوی معاونت فرهنگی کانون منتشر شده است این رویداد هنری با شعار «نمایش، تمرین زندگی، ساختن آینده» در ۳ بخش نمایش «زنده_عروسکی»، «کتاب‌خانه‌ای» (نمایش خلاق و بازی‌های خلاق) و «نمایش‌نامه‌نویسی» برگزار خواهد شد.

بر همین اساس در این دوره از جشنواره سه گروه شامل اعضا (۱۲ تا ۱۸ سال) و اعضا ارشد کانون (۱۸ تا ۲۴ سال) هم‌چنین مربیان و کارشناسان کانون (به عنوان عوامل موثر در تولید نمایش) شرکت داده ‌می‌شوند.

بر اساس فراخوان هجدهمین جشنواره شیوه‌های اجرای نمایش این‌گونه تعریف شده است که «نمایش عروسکی» تئاتری است برای کودکان یا نوجوانان که در قالب اجرای صحنه‌ای و دارای تعریف دست‌کم، یکی از تکنیک‌های عروسکی باشد.

هم‌چنین در تعریف «نمایش صحنه‌ای» آمده است تئاتری که در قالب اجرای صحنه‌ای و با حضور بازیگر یا بازیگران باشد و نمایش «عروسکی- زنده» تئاتری است که در قالب اجرای صحنه‌ای و تلفیقی بین بازیگر و عروسک باشد.

بر همین اساس تکمیل و ارسال فرم شماره یک و ثبت شماره عضویت اعضا و اعضای ارشد کانون، به همراه مشخصات کامل گروه، انتخاب عوامل نمایش به تفکیک اعضای دختر یا پسر، رعایت شئونات دینی، فرهنگی و عرفی، توجه به ترکیب اعضا و اعضای ارشد در یک گروه (در یک گروه ۶ نفره باید ۴ نفر عضو ۱۰ تا ۱۸ سال و ۲ نفر عضو ارشد باشند.)، استفاده از حداکثر ۸ نفر به عنوان بازیگر و عروسک‌گردان به همراه مربی، استفاده از یک نفر به عنوان کارگردان، اجرای نمایش در مدت زمان ۳۰ تا حداکثر ۴۵ دقیقه از جمله شرایط شرکت در جشنواره اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !