دانشجویان می‌خواهند مساجد دانشگاهی پایگاه امن عبادی، سیاسی و اجتماعی باقی بمانند


دانشجویان می‌خواهند مساجد دانشگاهی پایگاه امن عبادی، سیاسی و اجتماعی باقی بمانند

حجت‌الاسلام اکبری تاکید کرد: برخی مرزبندی‌ها موجب کمرنگ شدن حضور دانشجویان در مساجد می‌شود، خواسته دانشجویان این است که مساجد دانشگاهی پایگاه امن عبادی، سیاسی و اجتماعی باقی بمانند.

حجت الاسلام «ابراهیم اکبری» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان نقش ائمه جماعات را در تقویت حضور دانشجویان در مساجد مهم ارزیابی و اظهار کرد: مساجد به عنوان کانونی مهم برای همه اقشار جامعه محسوب می شوند، اما برخی از اقشار همانند دانشجویان می توانند حضور موثرتری در مساجد داشته باشند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه دانشجویان به دلیل پایگاه علمی که در اختیار دارند، می توانند منشا و مبدا بسیاری از حرکت ها، جنبش ها و نهضت ها در مساجد باشند، افزود: دست اندرکاران مساجد و بخش های مختلف آن موظف به همکاری و تعامل با دانشجویان هستند.

امام جماعت مسجد النبی(ص) (واقع در کوی دانشگاه تهران، خیابان کارگر شمالی) تصریح کرد: با توجه به اینکه مسجد النبی(ص) در مجاورت کوی دانشگاه قرار گرفته است، به همین جهت قاریان و مداحان مسجد از دانشجویان دانشگاه هستند، که مداوم در برنامه های مسجد حضور می یابند، ضمن اینکه تعدادی از هیئت امنای مسجد از اساتید و دانشجویان به شمار می آیند، که توانستیم از ظرفیت آنها در پیشبرد اهداف و برنامه ریزی ها بهره ببریم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بخشی از برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مسجدالنبی(ص) بر عهده دانشجویان است، تاکید کرد: بهره مندی از ظرفیت دانشجویان موجب می شود که ارتباط بین دانشجو و مسجد برقرار و مستحکم شود و این اقشار خود موجب تقویت حضور دیگر اقشار جامعه در مسجد شوند.

وی بر لزوم عدم سخت گیری و مرزبندی برای حضور دانشجویان در مساجد دانشگاهی تاکید و ابراز کرد: متاسفانه برخی از مرزبندی ها موجب کمرنگ شدن حضور دانشجویان در مساجد می شود، خواسته دانشجویان این است که مساجد دانشگاه پایگاه امن عبادی، سیاسی و اجتماعی باقی بماند. زیرا که خط کشی های گروهی و سیاسی و افراطی گری ها خطری است که جامعه را تهدید و به دانشجویان آسیب وارد می کند و مانع حضور آنها در مساجد و محافل علمی می شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس