معافیت‌های مالیاتی از مهم‌ترین مزایای اقتصادی بیمه عمر است


معافیت‌های مالیاتی از مهم‌ترین مزایای اقتصادی بیمه عمر است

کارشناس ارشد بیمه‌های عمر و آتیه و کارگزار بیمه‌های کشور گفت: معافیت‌های مالیاتی در بیمه‌نامه عمر از مهم‌ترین مزایای اقتصادی به شمار می‌رود و بیمه‌گذار می‌تواند پس از گذشت 6 ماه از شروع قرارداد نسبت به بازخرید بیمه‌نامه خود اقدام کند.

نیلوفر عطایی‌پور در گفت‌وگویی با ایسنا به مناسبت روز بیمه اظهار کرد: از فرزند تازه متولدشده تا فرد 65 ساله بدون نیاز به داشتن کارت پایان خدمت، می‌توانند نسبت به داشتن بیمه عمر اقدام کنند، این بیمه‌نامه درواقع سرمایه و اندوخته‌ای است که افراد می‌توانند برای آینده خود تضمین ایجاد کنند.

وی افزود: این بیمه‌نامه با مناسب‌ترین منبع اندوخته ایمن از ریسک‌های اقتصادی، پرداخت سود به‌صورت روزشمار به اندوخته، پوشش‌های جامع درزمینهٔ فوت به هر علت، حادثه، نقص عضو و از همه مهم‌تر بازنشستگی است.

این کارشناس ارشد بیمه‌های عمر و آتیه خاطرنشان کرد: معافیت‌های مالیاتی در بیمه‌نامه عمر از مهم‌ترین مزایای اقتصادی به شمار می‌رود و بیمه‌گذار می‌تواند پس از گذشت مدت 6 ماه از شروع قرارداد خود نسبت به بازخریدی نیز اقدام کند؛ البته بازخرید در همه بیمه‌ها یکسان نیست و در برخی از آنان افراد تا پایان قرارداد نمی‌توانند اقدام کنند.

عطایی‌پور از مزایا و ویژگی‌های بیمه زندگی را دارا بودن ضریب افزایش حق‌بیمه و سرمایه به‌صورت سالانه عنوان کرد و افزود: ارزش مبلغ بیمه‌نامه در برابر افزایش نرخ تورم مصون نگه داشته شده و از بیمه‌گذاران در زمان‌های نیاز مالی با پرداخت وام از محل بیمه‌نامه بدون چک، سفته و ضامن در اسرع وقت حمایت می‌کند.

کارگزار بیمه‌های کشور در خصوص استفاده از کارت ‌sos تصریح کرد: هر بیمه‌شده‌ای که اندوخته آن به بالای 2 میلیون تومان برسد کارت ‌sos یا بیمه تکمیلی برای آن فعال شده و برای اعمال جراحی نیازی به مراجعت بیمار به بیمه تکمیلی ندارد.

به گزارش ایسنا، بیمه عمر نوعی از بیمه است که بر اساس آن بیمه‌گذار طی مدت معینی حق بیمه پرداخت می‌کند و در عوض، بیمه‌گر متعهد می‌شود که در صورت فوت بیمه‌شده، ابتلا به بیماری‌های خاص یا زنده ماندن، مبلغ معینی را به‌صورت یکجا یا به‌صورت مستمری، به بیمه‌گذار، بیمه‌شده یا فرد تعیین‌شده از سوی وی پرداخت کند. بیمه عمر انواع متفاوتی دارد که شامل زمانی؛ تشکیل سرمایه (پس‌انداز)؛ مانده بدهکار؛ بازنشستگی تکمیلی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟