کشف پرونده فیشینگ سازمان‌یافته و دستگیری افراد وابسته در هرمزگان


کشف پرونده فیشینگ سازمان‌یافته و دستگیری افراد وابسته در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان از کشف پرونده فیشینگ سازمان‌یافته و دستگیری افراد وابسته به اتهام برداشت غیرمجاز پول و تحویل کالاهای خریداری‌شده از فروشگاه‌های آنلاین با اعتبار بانکی قربانیان خبر داد.

سردار غلامرضا جعفری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با مراجعه فردی ۳۸ ساله از شهرستان بندرعباس و طرح شکایتی با موضوع برداشت اینترنتی به مبلغ ۳ میلیارد ریال، پرونده اولیه تشکیل و برای پیگیری در اختیار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان کرد: شاکی که عضو شبکه اجتماعی هورسا (نمونه داخلی اینستاگرام) است، به‌واسطه یکی از فروشگاه‌های جعلی به درگاه جعلی هدایت و مبلغ سه میلیارد ریال در ۷ مرحله خرید اینترنتی از حساب نامبرده برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه با ردگیری‌های فنی و تخصصی، تمام ارتباطات مجازی، ابزارهای جرم و تراکنش‌های مالی مورد پالایش و تحلیل کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، افزود: در حین بازجویی‌ها مشخص شد یکی از متهمان برای خرید از فروشگاه‌ها به‌واسطه سیم‌کارت‌های دیگران (البته با اطلاع آن‌ها) عملیات اعتبارسنجی را انجام و حتی فرم مشخصات و آدرس گیرنده برای تحویل کالا متعلق به این افراد ساده‌لوح استفاده و از حساب شاکیان مبالغی به‌عنوان پاداش به‌حساب بانکی آن‌ها واریز شده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان تصریح کرد : متهم اصلی برای فریب افراد اغفال شده در حضور آنان اقدام به برقراری چت تصویری با فیشینگ کاران حرفه‌ای در یونان و ترکیه برای دریافت آموزش‌های حرفه‌ای گریز از قانون و انکار همکاری و انگیزه سازی کرده است.

وی با بیان اینکه در این پرونده از سایت‌های شرط‌بندی متعلق به عضو باند تبهکاری ساکن کشور امارات برای پول‌شویی به‌صورت گسترده استفاده شده است، ادامه داد: خوشبختانه دو نفر از عوامل اغفال شده ساکن در شهرستان بندرعباس و دو نفر از متهمان اصلی این پرونده دستگیر و به علت شکایت‌های بسیار و پرونده‌های متشکله در برخی از استان‌های کشور، پرونده فیشینگ برای دستگیری سایر اعضای باند به مراجع قضائی سایر استان‌ها ارسال شده است.

سردار جعفری با تأکید بر اینکه با گذر زمان مجرمان اینترنتی از حالت انفرادی به کارهای تیمی روی آورده‌اند، تصریح کرد: بر همین اساس باندهای حرفه‌ای با ساختار سلسله مراتبی با جذب اعضای داخلی و لیدرهای ساکن کشورهای خارجی شکل گرفته است.

فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: شبکه‌های اجتماعی مجازی بهترین بستر برای ارتباطات پنهان و آشکار با هدف راهبری‌های عملیاتی و اجرای پروژه‌های مجرمانه است و متأسفانه برخی از نوجوانان و قشر آسیب‌پذیر جامعه با دریافت پاداش و هدایا در دام این باندها گرفتار و از هویت واقعی آن‌ها برای مخفی ماندن اعضای اصلی بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق