وضعیت سیستم گرمایشی تالارهای پذیرایی و اماکن عمومی استان تهران بازبینی می‌شود


وضعیت سیستم گرمایشی تالارهای پذیرایی و اماکن عمومی استان تهران بازبینی می‌شود

تقی‌زاده با اشاره به ضرورت نظارت شهرداری‌ها بر پروژه‌های عمرانی از بازبینی وضعیت سیستم گرمایشی تالارهای پذیرایی و اماکن عمومی استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمد تقی زاده» در جلسه شورای فنی با اشاره به اهمیت نظارت شهرداری بر پروژه های عمرانی گفت: نظارت بر پروژه های عمرانی از سوی شهرداری‌ها هم به واسطه اینکه به عنوان دستگاه ناظر در اجرای پروژه ها از اعتبارات ملی یا منابع داخلی استفاده می‌کنند و هم به این سبب که ناظر‌ پروژه‌های دستگاه های دیگر ‌و مرجع صدور پروانه هستند حائز اهمیت بسیار است.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران افزود: دامنه شمول وظایف شهرداری‌ها به جهت اجرا و نظارت بر پروژه‌های عمرانی زیاد است از اینرو شهرداری‌ها از حیث نظارت بر پروژه های عمرانی دستگاه های دیگر باید خود را تجهیز کنند و کمبود منابع نافی این مسئولیت نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران نیز همچون ۴۲ شهرداری استان تهران در این زمینه مسئولیت دارد بیان کرد: از حیث محتوایی و شکلی رعایت قوانین در قالب آیین‌نامه های مالی، قراردادها، مناقصه ها، داشتن مشاور، نظارت حین اجرا، کیفیت اجرا، تضامین و غیره که لازمه اجرای پروژه ها است ضروری می‌باشد.

تقی زاده سپس عنوان کرد: به جهت اعتبارات عمرانی قابل توجه شهرداری ها به نسبت سایر دستگاه ها نظارت بر پروژه ها اهمیت مضاعفی دارد در این راستا دفتر فنی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی مشکلات و چالش های این حوزه را بررسی و احصا کنند تا بتوان بر حسب نیازها و اولویت های استان پروژه ها را اجرایی کرد.

وی با اشاره به لزوم تسریع در عملیاتی شدن پروژه ها گفت: شهرداری ها از محل ارزش افزوده بخشی را به تهیه طرح و مشاورین اختصاص دهند البته علی رغم مشکلات برخی شهرداری ها پروژه های خوبی را اجرا کرده اند‌ که می تواند به الگو تبدیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در اجرای بسیاری طرح ها نظیر اجرای مترو که از اعتبارات ارزش افزوده بهره می گیرد باید مورد نظارت قرار گیرد تأکید کرد: اینکه طرحی از سوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران مبنی بر رزرو صندلی های اتوبوس DRT ارائه شود از اساس کارشناسی نبوده و قابل پذیرش نیست که وقتی مردم در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند این طرح از سوی شهرداری بدون کارشناسی های صورت گرفته ارائه شود.

تقی زاده همچنین افزود: نباید در شرایطی که مردم در وضعیت دشوار اقتصادی قرار دارند با طرح این قبیل طرح ها ذهن مردم را بی دلیل آشفته کرد؛ چراکه رزرو صندلی و اتوبوس DRT سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران غیر کارشناسی و غیرقانونی است.

وی در مورد بازدیدهای سرزده از شهرداری ها عنوان کرد: در بازدیدهای سرزده از شهرداری های استان تهران وضعیت نظارت شهرداری ها بر پروژه های عمرانی سایر دستگاه ها نامطلوب برآورد می‌شود در حالی که باید شرایطی فراهم کرد که با حفظ کیفیت طرح‌های مورد نیاز استان به سرعت اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران سپس با تسلیت حادثه فوت جمعی از هموطنان در استان کردستان و شهرستان سقز خاطرنشان کرد: بازبینی مجدد سیستم گرمایشی تالارهای پذیرایی و اماکن عمومی در استان تهران با محوریت اداره کل استاندارد و اداره کل دفتر فنی استانداری تهران به زودی عملیاتی می شود.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج