برنامه‌های هفته پژوهش بر جنبه‌های کاربردی در راستای رونق تولید تمرکز دارد


برنامه‌های هفته پژوهش بر جنبه‌های کاربردی در راستای رونق تولید تمرکز دارد

اهواز – ایرنا - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اهداف هفته پژوهش امسال بر روی جنبه‌های کاربردی پژوهش تاکید دارد و با توجه به مسائل اقتصادی و تحریم‌ها موضوع اثربخشی پژوهش و کمک به رونق تولید و اقتصاد اهمیت زیادی دارد.

به گزارش ایرنا علی حقیقی شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش در سرسرای اداری دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: هفته پژوهش امسال ۲۳ تا ۲۸ آذرماه با شعار پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید برگزار می‌شود.

وی افزود: تبیین وضعیت موجود پژوهش و فناوری برای اشتغال و کارآفرینی، برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران، فناوران و خریداران دستاوردها و شناسایی و عرضه یافته های پژوهش و فناوری در سطح استان از جمله اهداف ملی هفته پژوهش است.

حقیقی ادامه داد: اجرای مراسم زنگ پژوهش ، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار و رونمایی از دستاوردهای جدید با رویکرد کارآفرینی و مهارت آموزی، نشست‌های تخصصی و سمینارهای علمی و پژوهشی و دیدار با نخبگان، مخترعان و کارآفرینان و تجلیل از خدمات آنان و سمینارهای شناسایی نیازهای پژوهشی و فناوری توسط کارشناسان سازمان‌ها در دانشگاهها از جمله برنامه‌های هفته پژوهش است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه در یک دهه اخیر دانشگاهها بر پژوهش‌های کاربردی و ارتباط بیشتر با صنعت تمرکز دارند بیان کرد: در سال گذشته ۲ طرح دانشگاه شهید چمران اهواز در نمایشگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تهران در هفته پژوهش مطرح شد که طرح ساخت پمپ SRP از جمله پروژه‌های کلان با صنعت نفت از جمله این طرح‌ها بود.

وی گفت: قراردادهای زیادی در خصوص مسائل اجتماعی از اعتیاد تا مسائل امنیتی و رصد آموزش عالی منعقد شده است.

ارائه ۱۲۹ پروژه پژوهشی از دستگاه‌های اجرایی

مدیر آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری خوزستان نیز آب، محیط زیست، سلامت، امنیت غذایی و کشاورزی از جمله اولویت‌های پژوهش‌های کاربردی در استان اعلام کرد و گفت: ۱۲۹ پروژه از دستگاههای اجرایی دریافت شد که ۸۲ پروژه منطبق با اولویت‌های استان بود و ۴۹ پروژه در شورای برنامه‌ریزی توسعه استان تایید شد.

قاسم صنگوری سواری اضافه کرد: فراخوان علمی برای مراکز علمی و پژوهشی داده شده و از همه نهادها و موسسات خواسته شد متناسب با عناوین پژوهش ها، پروپوزال به ما ارائه دهند و قرار است تا آخر هفته پروپوزال‌ها نهایی و در کارگروه مربوطه بررسی شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال اعتبار به پژوهش‌هایی تخصیص می‌یابد که مشکلی از استان را حل کنند گفت: پروژه‌های دستگاههای اجرایی نسبت به پارسال ۲ برابر شده و امید است این جهش باعث حل مشکلات شود.

برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش

رییس پارک علم و فناوری خوزستان در خصوص نمایشگاه هفته پژوهش گفت: این نمایشگاه یکم تا سوم دی ماه در محل نمایشگاه دائمی بین‌المللی اهواز با حضور دستگاههای اجرایی، صنایع و فن بازار شامل ۳۰ استارتاپ و شرکت فن آور برگزار می‌شود.

ایرج کاظمی نژاد بیان کرد: در این نمایشگاه غرفه ای برای ارائه نیازهای صنایع اختصاص می‌یابد.

وی گفت: تا کنون ۱۳ سازمان و دستگاه اجرایی درخواست غرفه کرده‌اند و سال گذشته ۲۱ شرکت یا دستگاه اجرایی غرفه داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...