عزم کانونی فرهنگی هنری برای آموزش و توانمندسازی بچه‌های مسجد


عزم کانونی فرهنگی هنری برای آموزش و توانمندسازی بچه‌های مسجد

کانون فرهنگی هنری «شهید سید مطصفی خمینی(ره)» در شهر قم با ارائه خدمات در محورهای هنری، قرآن و عترت، فعالیت‌های اجتماعی و به ویژه آموزش و توانمندسازی توانسته در رویداد ملی «فهما» امتیازی قابل توجه کسب کرده و جزء کانون‌های برتر هفته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد از بازوان پرتوان خانه های خدا در مسیر حرکت به سوی «مسجد تراز اسلامی» هستند که با لبیک به مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف اعم از فعالیت های قرآنی، کتابخوانی، سرود و ... توانسته اند نقشی مهم در خاکریز فرهنگ ایفا کنند.

از این رو در سلسله گزارش هایی فعالیت کانون های فعال و ممتاز مسجدی مرور می شود:

کانون فرهنگی هنری «شهید سید مطصفی خمینی(ره)» در جوار مسجد شهید سید مطصفی خمینی(ره) در شهر مقدس قم ازجمله کانون های فعال مسجدی است که در یک هفته گذشته و در رویداد ملی «فهما(پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران» توانسته با کسب 12192 امتیاز نام خود را در زمره کانون های منتخب ثبت کند.

عزم کانونی فرهنگی هنری برای آموزش و توانمندسازی بچه‌های مسجد

این کانون با 1037 نفر عضو فعال، مجری بسیاری از طرح ها و برنامه های فرهنگی هنری در بستر مهیای مسجد است.

محورهای هنری، آموزش و توانمندسازی، قرآن و عترت و فعالیت های اجتماعی از عرصه هایی است که این کانون مسجدی در آنها به اعضا و فعالان خود خدمت رسانی کرده و دوره های متنوع در آنها را ویژه گروه های سنی مختلف برگزار می کند.

در محور هنری دوره های تصویرسازی ویژه گروه های سنی 7 تا بالای 40 سال، تئاتر، تعزیه، پرده خوانی، خوشنویسی، سرود، نمایش، گرافیک، عکاسی، تجسمی، شعر و ادبیات، تولیدات هنری و مداحی برای گروه های سنی مختلف در این کانون برگزار می شود که با استقبال بالای مخاطبان همراه است.

عزم کانونی فرهنگی هنری برای آموزش و توانمندسازی بچه‌های مسجد

آموزش و توانمندسازی از یکی از محورهای اصلی فعالیت کانون فرهنگی هنری «شهید سید مطصفی خمینی(ره)» است که ذیل آن دوره های متنوعی برای اعضا و فعالان کانون برگزار می شود، آموزش های فنی و حرفه ای در دو گروه سنی 21 تا 40 سال و بالای 40 سال، دوره های آموزشی اخلاق در دو گروه سنی 14 تا 21 و 21 تا 40 سال، برگزاری دوره های مهارتی و بصیرتی، آموزش زبان های خارجه ویژه سنین مختلف، آموزش مهارت های رایانه ای در گروه های سنی زیر 7 سال، 7 تا 14 سال، 14 تا 21 سال و 21 تا 40 سال از جمله دوره هایی است که در این محور برگزار می شود.

عزم کانونی فرهنگی هنری برای آموزش و توانمندسازی بچه‌های مسجد

آموزش سواد رسانه ای در گروه های عمومی، 21 تا 40 سال و بالای 40 سال، آموزش پویانمایی ویژه گروه های سنی مختلف، آموزش نجوم و دوره های تشکیلااتی و کادرسازی ویژه گروه سنی 14 تا 21 سال نیز ذیل محور آموزش و توانمندسازی در کانون شهید سید مصطی خمینی(ره) ارائه می شود.

همسو با مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل مساجد به پایگاه فعالیت های قرآنی، این کانون مسجدی اهتمامی ویژه به فعالیت های قرآنی دارد؛ برگزاری دوره های حفظ، قرائت، روخوانی و روانخوانی قرآن ویژه گروه های سنی مختلف در این راستا انجام می شود.

عزم کانونی فرهنگی هنری برای آموزش و توانمندسازی بچه‌های مسجد

انجام فعالیت های اجتماعی از طریق برگزاری دوره های ورزشی شامل شنا، فوتسال، والیبال و تیراندازی و برگزاری پیاده روی های جمعی نیز در این کانون فعال مسجدی با جدیت دنبال می شود و توانسته با جذب مخاطب به حضور این کانون در جرگه کانون های فعال مسجدی نقش آفرین باشد.

آنچه از مرور فعالیت های کانون فرهنگی هنری «شهید سید مطصفی خمینی(ره)» برمی آید، نشان می دهد که این کانون در شناسایی ذائقه مخاطب و برنامه ریزی متناسب با آن توفیق داشته و توانسته با طراحی دوره های متنوع و کاربردی برای ارتقای مهارت ها و نیز اصلاح سبک زندگی، به اعضا و فعالان انگیزه همراهی را بدهد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی