17 هکتار از اراضی ملی مراوه‌تپه نهال‌کاری شد


17 هکتار از اراضی ملی مراوه‌تپه نهال‌کاری شد

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراوه‌تپه در منتهی الیه شرق استان گلستان گفت: با اجرای طرح ملی نهضت سبز و بسیج همگانی درختکاری، در 17 هکتار از اراضی ملی این شهرستان نهال‌ کاشته شد.

فرشید رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طرح ملی نهضت سبز و بسیج همگانی درختکاری با هدف توسعه فضای سبز و فرهنگ‌سازی حفظ محیط‌زیست با حضور علما و اقشار مختلف مردم، دانش‌آموزان هنرستانی، دانشجویان و مدیران دستگاه‌های اجرایی، بخشداران و شهرداران و دهیاران مراوه تپه از دهم آذر در این شهرستان اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: قبل از کاشت نهال در قالب طرح نهضت سبز، عملیات آماده‌سازی محل و چاله‌کنی انجام و ۱۱ هزار نهال سازگار با شرایط آب و هوایی شامل اکالیپتوس، ون خیابانی، سرو نقره‌ای، سنجد تلخ و بلوط پهن برگ تهیه شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراوه‌تپه افزود: با اجرای این طرح ۱۰ هزار و ۳۰۰ اصله نهال در اراضی ملی شهرستان شامل بوستان روستای کمرلی گلیداغ، عرصه‌های خلع ید روستاهای لهندر، پالچقلی گوگلان و عرب‌جیق، پارک سلامت شهرداری مراوه‌تپه، پارک آبخیز چنارلی، بوستان روستایی آق تقه و بادشکن پسته‌کاری و پارک سنگی قازانقایه کاشته شد.

رحمانی گفت: توسعه فضای سبز در مراوه‌تپه ادامه دارد و در قالب طرح‌های مختلف ۲۰ هزار اصله نهال تا پایان سال در این شهرستان کاشته خواهد شد.

وی افزود: این شهرستان مرزی ۲۶۴ هزار هکتار عرصه‌ منابع طبیعی دارد که از این مقدار ۴۷ هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراوه‌تپه ادامه داد: از مجموع مساحت عرصه‌های جنگلی شهرستان، هفت هزار هکتار آن جنگل پهن برگ طبیعی، ۳۳ هزار هکتار جنگل دست‌کاشت و عموما از گونه سوزنی برگ و پهن برگ و هفت هزار هکتار نیز رویشگاه پسته طبیعی یا وحشی است.

شهرستان مراوه‌تپه با افزون بر ۶۰ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شرق استان گلستان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود