(تصاویر) نخستین حضور آنگلا مرکل در اردوگاه آشویتس


کمیته بین‌المللی آشویتس دیدار صدراعظم آلمان از اردوگاه این اردوگاه را نشانه ویژه و مهم همبستگی با بازماندگان واقعه هولناک هولوکاست ارزیابی کرده است.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز جمعه برای نخستین بار در ردای رهبر آلمان، از اردوگاه آشویتس در لهستان دیدار کرد.

به گزارش فرارو، مرکل نخستین رهبر آلمان است که از ۱۹۹۵ تاکنون از این اردوگاه دیدار کرده است. پیش از مرکل، هلموت اشمیت، صدراعظم پیشین آلمان در سال ۱۹۷۷ و هلموت کوهل دیگر صدراعظم پیشین آلمان در سال ۱۹۸۹ از آشویتس دیدار کردند.

در دوران هیتلر، نازی‌ها حدود ۱.۱ میلیون نفر را که اکثر آنها یهودی بودند در این اردوگاه به قتل رساندند.

سفر مرکل به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس بنیاد آشویتس که از مجموعه اردوگاه آشوتیس حفاظت می کند، صورت گرفته است و انتظار می رود که او از کمک ۶۰ میلیون یورویی آلمان به بنیاد آشویتس بطور رسمی رونمایی کند.

مرکل را در این سفر ماتئوش موراویه‌تسکی، نخست وزیر لهستان و تعدادی از بازماندگان این اردوگاه همراهی کردند.

کمیته بین‌المللی آشویتس دیدار مرکل از این اردوگاه را نشانه ویژه و مهم همبستگی با بازماندگان واقعه هولناک هولوکاست ارزیابی کرده است.

بیش از ۶ میلیون یهودی در جریان هولوکاست در دوران هیتلر کشته شدند. اتاق‌های گاز و کوره‌های آدم سوزی آشویتس در نزدیکی اردوگاه آشوتیس در لهستان ساخته شده بود و قربانیان را در آنجا به قتل می رساندند.

مرکل همچنین از دیوار مرگ در آشویتس جایی که نازی‌ها هزاران نفر را که اکثرشان زندانیان سیاسی لهستانی بودند به رگبار بستند، بازدید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی