نخستین شب شعر شمیل برگزار شد


نخستین شب شعر شمیل برگزار شد

نخستین شب شعر شمیل با حضور جمعی از شعرای برجسته استان هرمزگان در کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) دهستان شمیل بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، در این محفل ادبی « راشد انصاری » از شاعران طنزپرداز مطرح کشور و استان هرمزگان و منصور نعیمی از شعرای برجسته استان به شعرخوانی پرداختند.

محسن البرز شمیلی و سعیده گلبیدی از شاعران دهستان شمیل و ایرج انصاری، خانم حسرت محمودآبادی، یعقوب سهوزاده، خانم پورثمال و ناصر زرجام از شعرای استان هرمزگان نیز سروده های خود را قرائت کردند.

امیرعلی تنی پور و محمدرضا دیگ زاده از شعرای نوجوان عضو کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) در این نشست به خوانش سروده های خود پرداختند.

نخستین شب شعر شمیل برگزار شد

« راشد انصاری » ملقب به « خالو راشد » در این محفل به تبیین ویژگی های شعر طنز پرداخت و گفت: طنز قالب شعری برای بیان مشکلات جامعه به صورت رندانه است.

وی افزود: شعری ارزشمندتر است که به مسائل اجتماعی و دغدغه های مردم می‌پردازد.

« منصور نعیمی » نیز از شعر خوب به عنوان شعری خلاق یاد کرد و گفت: شعر خوب پس از نوشته شدن تمام نمی شود.

نخستین شب شعر شمیل برگزار شد

« داود تنی پور »، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) نیز از استمرار آیین شب شعر شمیل خبرداد و عنوان کرد: دومین شب شعر تا قبل از فرارسیدن عید سعید نوروز امسال برگزار می شود.

وی افزود: در آینده نزدیک، کارگاه آموزشی با محوریت شعر و با همکاری کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) و انجمن شعر در شمیل برگزار خواهد شد.

نخستین شب شعر شمیل برگزار شد

اهدا کتاب « گل سرخ یادگاری اثر سعیده گلبیدی به شرکت کنندگان و تجلیل از شعرا پایان بخش نخستین شب شعر شمیل بود.

گفتنی است؛ دهستان شمیل با قدمت بسیار بالا در فاصله 80 کیلومتری از مرکز استان هرمزگان و در قسمت شمال شرقی استان بین شهرستان میناب و بندرعباس قرار دارد؛ اکثر اهالی شمیل به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه و وجود رودخانه های بزرگ به شغل کشاورزی و دامداری اشتغال دارند.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در