انتقال دائمی 33 هزار شی تاریخی از موزه ملی به موزه بزرگ خراسان


انتقال دائمی 33 هزار شی تاریخی از موزه ملی به موزه بزرگ خراسان

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از انتقال دائمی 33 هزار شی تاریخی از موزه ملی به موزه بزرگ خراسان خبر داد.

مرجان اکبری با اعلام این خبر اظهار کرد: این تعداد به نسبت میانگین سال‌های گذشته 20 درصد افزایش داشته است و امروز وجود موزه به ویژه موزه‌های باستان‌شناسی و هنری در هر شهر نماد و مظهر رشد و کمال فرهنگی مردم آن خطه محسوب می‌شود و موزه‌ها نقش زیادی در تداوم توسعه فرهنگی و معنوی شهرها دارند.

وی با تاکید بر نقش تاثیرگذار موزه‌ها در معرفی تجارب فکری، فرهنگی و هنری، خاطرنشان کرد: موزه یک مرکز آموزشی است که می‌تواند در القاء و انتقال احساس، بینش و اندیشه ایرانی و هویت ملی نقش داشته باشد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: اشیایی که به موزه بزرگ خراسان منتقل شده، متعلق به دوره‌های مختلف تاریخی است که برای تکمیل بخش‌های مختلف این موزه در سال جاری به این محل انتقال یافته است.

اکبری با اشاره به انتقال این اشیا با هدف تکمیل پروژه فعال‌سازی موزه بزرگ خراسان تصریح کرد: این اشیاء به عنوان آثار ارزشمند تاریخی در موزه خراسان بزرگ به صورت ثابت و دائمی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: پروژه موزه خراسان بزرگ از سال 1384 آغاز و دارای سه بخش است که بخش اول آن شامل ساختمان موزه، فضای مخزن، آمفی تئاتر، آزمایشگاه مرمت اشیای تاریخی و نمایشگاه یافته‌های باستان‌شناسی خراسان، بخش دوم موزه نیز شامل نمایشگاه آثار برجسته ایران و بخش سوم شامل تکمیل طبقات موزه است که انتقال اشیاء تاریخی بر همین اساس انجام می‌شود.

موزه بزرگ خراسان در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع در 13 طبقه با زیربنای 18 هزار مترمربع صحنه‌ای از تجلی خراسان در حوزه‌های فرهنگی، تاریخی و تمدنی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش