روسیه قانون نصب اجباری نرم افزارهای داخلی بر وسائل الکترونیک تصویب کرد


روسیه  قانون نصب اجباری نرم افزارهای داخلی بر وسائل الکترونیک تصویب کرد

تهران – ایرنا – رئیس جمهوری روسیه به‌تازگی مصوبه‌ای را امضا کرده که بر اساس آن نرم افزارهای روسی باید بر تمامی تلفن‌های هوشمند، رایانه‌ها و تلویزیون‌های هوشمند نصب شده باشد.

به گزارش رویترز، این قانون که قرار است از ۱۱ تیر سال آینده به اجرا گذاشته شود، با مقاومت برخی از فروشندگان لوازم الکترونیک مواجه شده که می گویند این مصوبه بدون کسب نظر آنان به تصویب رسیده است.

اعلام شده که هدف از این مصوبه از یک سو کمک به شرکت های روسی در حوزه فن آوری اطلاعات برای افزایش قدرت رقابت آنها با شرکت های خارجی بوده و از سوی دیگر بی نیازی مشتریان به دانلود نرم افزار پس از خرید یک وسیله الکترونیکی مد نظر قرار گرفته است.

بازار گوشی های همراه روسیه در کنترل اپل، سامسونگ و هوآوی است. بر اساس این قانون، دولت فهرستی از اپلیکیشن های روسی برای نصب پیش از فروش را تهیه خواهد کرد.

در سال های اخیر روسیه قوانینی وضع کرده که بر اساس آنها جستجوگرها ملزم به حذف برخی از نتایج جستجو شده، پیام رسان ها باید کلیدهای رمزنگاری پیام ها را در اختیار سازمان های امنیتی قرار دهند و شبکه های اجتماعی نیز باید داده های خود را بر سرورهای داخلی ذخیره کنند.

برخی رسانه گزارش داده اند قانون جدید روسیه درمورد لوازم الکترونیک موجب نگرانی برخی شهروندان روس از احتمال طراحی شدن این نرم افزارهای داخلی با هدف جاسوسی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند