برنامه‌های حوزه زنان را در مجلس یازدهم پیگیری می‌کنیم


برنامه‌های حوزه زنان را در مجلس یازدهم پیگیری می‌کنیم

تهران-ایرنا- نماینده مردم تهران گفت: اگر توفیق حضور در مجلس یازدهم را با جلب اعتماد مردم داشتم برنامه‌های حوزه زنان را آنجا دنبال کرده و به نتیجه می‌رسانم.

پروانه مافی روز شنبه در حاشیه نام نویسی انتخابات یازدهم در فرمانداری تهران به خبرنگاران گفت: یک سری کارها الان در حال پیگیری است که فکر می‌کنم شاید تا پایان این دوره به نتیجه نهایی نرسد لذا این برنامه‌ها حوزه خانواده و زنان را در مجلس یازدهم دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در حوزه خانواده قانون تسهیل ازدواج جوانان که در حدود سال‌های ۸۴ مصوب مجلس وقت شده و به دولت رسیده و دولت هم ابلاغ کرده ولی متأسفانه در دولت‌های نهم، دهم و یازدهم، توجهی به این مصوبه نشده ما در آغاز ورود به مجلس و از زمانی که فراکسیون خانواده را تشکیل دادم به این قانون ورود کردیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی که موظف به اجرای قانون بودند را تحت نظارت و بررسی قرار دادیم کارهای خوبی شد و پیشرفت‌های مناسبی داشته ولی به نظرم می‌رسد کار باید زیاد دنبال شود و زمان بیشتری می‌خواهد یکی از کارهای اساسی در آینده پیگیری این قانون است. وی تاکید کرد: این قانون هم برای جوانان و زوج‌هایی که ازدواج می‌کنند در حوزه شغل و اشتغال خوب است و در حقیقت حمایت‌های ویژه‌ای را دارد همین طور در خصوص مسکن جوانانی که اقدام به ازدواج می‌کنند در حوزه مسکن از امکانات خیلی خوبی برخوردار می‌شوند مساکنی که به مدت ۳ سال با پرداخت‌های بسیار جزئی از طرفین زوجین استفاده می‌شود و بعد از ۳ سال به نفر بعدی تحویل می‌شود.

وی گفت: همین طور در حوزه‌هایی که جوانان نیاز به حمایت دارند پیش‌بینی‌های خیلی خوبی شده و دستورات مناسبی دارد که باید نظارت مجلس به طور مشخص این قانون را عملیاتی و اجرایی کند.

وی با اشاره به طرح هایی در حوزه اقتصادی گفت: طرح‌های خوبی مجلس دهم ورود کرد ولی هنوز به نتیجه نرسیده است CGT و مالیات بر عایده سرمایه یکی از راه‌های کسب درآمد مالیاتی هست که عدالت را در کشور تنظیم می‌کند البته این طرح در کمیسیون اقتصاد دارد بر روی آن کار می‌شود ولی من بعید می‌دانم به این مجلس برسد.

وی تاکید کرد: از اولویت‌های من پیگیری این طرح در آینده است همین طور اخذ مالیات از خانه‌های خالی و خودروهای لوکس و مجموعا مالیات‌هایی که از ثروتمندان و اغنیا باید کسب شود و در خانه دولت به کم درآمدها برسد کاری که همه دنیا انجام می‌دهند در هر جای دنیا وقتی می‌بینید یک تعادل اقتصادی وجود دارد مطمئنا این تعادل اقتصادی را در اخذ مالیات‌هایی که صحیح انجام می‌شود و درآمدهای کلانی که در نزد برخی افراد است و شاید کنترلش کمتر از ناحیه دولت باشد از طریق مالیات کنترل می‌شود.

وی گفت: این بازگشت مالیات به خزانه دولت می‌تواند برای طبقات کمتر یک نعمتی باشد. این از موضوعاتی است که من به شدت به دنبال آن هستم که در آن می‌توانیم تنگناهای معیشتی مردم و کمبودهایی را که در تأمین منابع مالی داریم جبران کنیم.

وی خاطر نشان کرد: همان طور که می‌دانید ما در شرایطی هستیم که از بودجه نفت خیلی نمی‌توانیم استفاده کنیم و بودجه نفت را باید به صفر برسانیم و بودجه‌ها و منابعی که تأمین می‌کنیم باید غیر از نفت باشد لذا یکی از اهدافی که دنبال خواهم کرد پیگیری منابع درآمدی هست که به غیر از نفت باشد و ما بتوانیم در این شرایط بودجه کشور را بدون اتکا به نفت ببنیدم و تأمین کنیم مثل خیلی از کشورها که نفت ندارند اما بودجه‌شان هم بدون نفت اداره می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا