آمار نهایی ثبت‌نام کنندگان دکتری 99 / کاهش شرکت‌کنندگان نسبت به سال قبل


آمار نهایی ثبت‌نام کنندگان دکتری 99 / کاهش شرکت‌کنندگان نسبت به سال قبل

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: بر اساس آخرین آمار 174 هزار و 446 داوطلب در آزمون دکتری 99  ثبت‌نام کرده‌اند.

آمار نهایی ثبت‌نام کنندگان دکتری 99 / کاهش شرکت‌کنندگان نسبت به سال قبلحسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان دکتری سال ۹۹ اعلام کرد و افزود: ثبت‌نام در آزمون دکتری از روز چهارشنبه ۶ آذرماه شروع و در روز پنجشنبه ۱۴ آذر ماه پایان پذیرفت.

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش گفت: بر اساس آخرین آمار تعداد ۱۷۴ هزار و ۴۴۶ داوطلب در این آزمون ثبت‌نام نموده‌اند که نسبت به سال قبل کاهش محسوسی را داشته است.

توکلی افزود: آزمون دکتری تخصصی نیمه متمرکز در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۵ کد رشته امتحانی روز جمعه ۹ اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود. این آزمون برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه آزاد، غیر انتفاعی و پردیس خود گردان دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اصلاحات دفترچه ثبت نام کنکور دکتری ۹۹ اعلام شد

او افزود: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوطه از ششم اسفند لغایت پنجشنبه ۸ اسفند بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد. داوطلبان برای حضور در این آزمون باید نسبت به پرینت کارت خود اقدام کنند نتایج اولیه این آزمومن در هفته اول اردیبهشت ۹۹ در سایت سازمان سنجش منتشر و انتخاب رشته در نیمه اول اردیبهشت صورت می‌گیرد و اسامی پذیرفته شدگان در این آزمون در دهه اول شهریور ۹۹ اعلام خواهد شد.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته