تحریم صدا و سیما از سوی برخی هنرمندان


تحریم صدا و سیما از سوی برخی هنرمندان

رکنا : توهین مجری صدا و سیما به واژه سلبریتی و هنرمندان با واکنش تند آنها همراه شد.

به گزارش رکنا ، پس از جنجال آفرینی مجریان صدا و سیما در قاب تلویزیون و فضای مجازی، بسیاری از سلبریتی‌ها نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. شیلاد خداداد اولین بازیگری بود که نسبت به این توهین ها، موضع تندی گرفت والبته تلویزیون را تحریم کرد. او در اینستاگرامش نوشت: "واژگان جدیدی که این روز‌ها در تلویزیون ملی ایران درباره بازیگران گفته می‌شود را شنیده‌اید؟ واژه هنربند خائن، یه لبریتی، نیم لبریتی و ... "

حاشیه هنرمندان در روز‌های گذشته بسیار داغ بود. از یک سو احضار مهناز افشار به اتهام تبلیغ علیه نظام به دادسرا و از سوی دیگر جنجال آفرینی برخی از مجریان صداوسیما با دولبریتی، مفتخور، هنربند خائن و... نامیدن سلبریتی ها. البته واکنش‌ها به مجریان صداوسیما همچنان ادامه دارد و برخی از بازیگران در اعتراض به این حمله‌ها وتوهین‌ها تلویزیون را تحریم کرده اند.

محمدرضا شهبازی مجری جنجالی شبکه افق، که در ماه‌های اخیر در قالب یک برنامه طنز به نام "حرفشم نزن" زندگی خصوصی بسیاری از بازیگران و هنرمندان را مورد خطاب قرار داده است. در روز‌های اخیر نیز با انتشار یک کلیپ به سلبریتی‌ها و هنرمندان حمله کرده و با عصبانیت، نسبت به بیانیه اخیر آن‌ها واکنش نشان داده است.

این مجری جنجالی، در ابتدای این کلیپ پس از چند بار توهین، به بیانیه اخیر هنرمندان -در رابطه با برخورد‌های انجام‌شده در اعتراض‌های آبان ماه- که در فضای مجازی با عنوان صدای آبان ۹۸ منتشر شده بود، حمله می‌کند و وضعیت موجود را حاصل حمایت آن‌ها از حسن روحانی در انتخابات سال ۹۶ می‌داند.

البته به جز محمدرضا شهبازی، مقصودی مجری برنامه ثریا در شبکه یک و برخی دیگر از مجریان صداوسیما نیز در چندروز گذشته، با حمله به سلبریتی ها، آن‌ها را هنربند خائن، دولبریتی و سلبریتیِ اجاره‌ای و... خطاب کرده اند که با واکنش برخی از سینماگران مواجه شد.

واکنش بازیگران سینما و تلویزیون به حمله مجریان صدا و سیما

پس از جنجال آفرینی مجریان صداوسیما در قاب تلویزیون و فضای مجازی، بسیاری از سلبریتی‌ها نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. شیلاد خداداد اولین بازیگری بود که نسبت به این توهین ها، موضع تندی گرفت والبته تلویزیون را تحریم کرد. او در اینستاگرامش نوشت: "واژگان جدیدی که این روز‌ها در تلویزیون ملی ایران درباره بازیگران گفته می‌شود را شنیده‌اید؟ واژه هنربند خائن، یه لبریتی، نیم لبریتی و... "

او در ادامه نوشته است: "عجیب نیست که رسانه ملی یک کشور راجع به هنرمند همون کشور همچین رفتاری رو می‌کنه؟ پس چرا از همین هنرمندان برای جذب مخاطب استفاده می‌کنید، آیا همگی باید مانند عروسک دست‌ساز فقط فکر و عمل شما را اطاعت کنند و اگر کمی همسو با شما نباشند اینچنین مورد بی‌احترامی قرار بگیرند! "

شیلا خداداد در پایان این پست اینستاگرامی صداوسیما را تحریم کرده و گفته که دیگر در سریال‌هایی که از تلویزیون پخش می‌شوند، بازی نمی‌کند.

پس از شیلا خداد، نیوشا ضیغمی و پولاد کیمیایی واحسان کرمی هم با انتشار پست‌های اینستاگرامی، به این تحریم پیوستند.

نیوشا ضیغمی در اینستاگرامش نوشته است که " امروز آنتن تلویزیون تعلق به کسانی دارد که نه تنها فرهنگ نمی‌سازند بلکه بی‌فرهنگی و بی ادبی را رواج می‌دهند از آقای ... برنامه هفت بگیر تا ... مجریان بی ادبی که با توهین و تحقیر کسانی‌که سال‌ها برای هنر زحمت کشیده‌اند می‌خواهند خودنمایی کنند و بزرگ شوند. "

پولاد کیمیایی هم در یک پست اینستاگرامی هم از صداوسیما انتقاد کرده و هم تلویزیون را تحریم کرده است. او نوشته که " ترویج چند همسری، سریال‌های آبکی که لمپنیزم را ترویج می‌کنه، اخبار یک طرفه توهین به هنرمند (نه سلبریتی)، گرو گشی پخش مسابقات فوتبال، بی‌کار کردن و فراری دادن استعداد‌های کشور، بیرون کردن کارشناسان فوتبال، پول کلان گرفتن و مافیای تبلیغات کی تیزر کی نه... من هم مثل خانوم شیلا خداداد و آقای پرستویی... تلویزیون ملی کشورم رو تحریم می‌کنم و دیگه با تلویزیون همکاری نمی‌کنم. "

احسان کرمی نیز خبر پیوستن به کمپین تحریم صداوسیما را در توئیترش اعلام کرد و نوشت که "رویکرد فعلی سازمان صدا و سیما نسبت به فرهنگ، هنر و هنرمندان که تقریبا هیچ انطباقی با آموزه‌های فرهنگی و اخلاقی ملی و مذهبی ایرانی ندارد، سبب شد تا تغییر این وضع انصراف خود را از همکاری با آن سازمان اعلام کنم. "

البته برخی از بازیگران هم به جای تحریم تلویزیون، ضمن عذرخواهی از مردم، به نقد صداوسیما اکتفا کرده اند. اشکان خطیبی بازیگر سینما و تلویزیون در ویدیویی که در اینستاگرامش منتشر کرده، گفته است که "آن چیزی که این روز‌ها از سوی مجریان با سواد وبی سواد، سیاسیون و غیر سیاسیون و مردم کوچه وبازار، به عنوان تحقیر کلامی و یه لبریتی، دو لبریتی و مفت خور نامیدن هنرمند، مطرح می‌شود مشکلی را حل نمی‌کند. تحقیر کلامی و توهین نه تنها منجر به باز کردن گره‌ها نمی‌شود، بلکه موجب بنا نهادن نوع جدیدی از تفرقه هم خواهد شد. "

جنجال‌های ادامه دار مهناز افشار

مهناز افشار در دو ماه اخیر، پای ثابت حاشیه‌ها بوده است. البته به نظر می‌رسد که در ادامه هم خواهد بود. او ابتدای مهرماه از طریق توئیترش جداشدن از همسرش، یاسین رامین را علنی کرد. چند روز بعد نیز وارد یک جدال توئیتری با پگاه آهنگرانی شد و در انتهای مهرماه هم گفت که آماده بوده تا به ایران برگردد، اما از دوستان سینماگرش شنیده که در ایران ممنوع الفعالیت است.

مهناز افشار در پرشین گات‌ تلنت؛ افشار دیگر به ایران باز نمی‌گردد؟

این پایان حاشیه‌های مهناز افشار نبود. چیزی از ماجرا‌های قبلی نگذشته بود که ویدیویی از حضور او در کنار دو خواننده لس آنجلسی در مسابقه استعداد یابی پرشین گات تلنت که برای یک شبکه ماهواره‌ای تهیه می‌شود، منتشر شد. ویدیویی که واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت.

حالا هم وکیل مهناز افشار اعلام کرده که او به اتهام نشر اکاذیب، تبلیغ علیه نظام، حمایت از دختران انقلاب و جریحه دار کردن عفت عمومی به شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده است ویک ماه فرصت دارد تا به شعبه مذکور مراجعه کند.

عبدالصمد خرمشاهی گفته که اگر مهناز افشار در فرصت داده شده به بازپرسی مراجعه نکند، دادسرا ناگزیر به صدور قرار مناسب برای او خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید