مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت


سمنان- ایرنا- یک روز تعطیلی مدرسه‌های ابتدایی چهار شهر به دلیل آلودگی هوا، برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی نوجوانان کشور، افتتاح اولین مرکز پژوهشی حوزه علمیه خواهران در استان و ثبت نام 94 داوطلب انتخابات مجلس، بخشی از خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

انرژی | ایرنا | 46 دقیقه پیش |12/7/2019 10:12:33 AM 43 بازدید

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

استان سمنان در هفته گذشته (از نهم تا پانزدهم آذر ۹۸) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود

اقتصاد

بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری گفت: چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید از ابتدای سال ۹۸ تاکنون به صنعتگران استان پرداخت شد.

خدابخش عرب معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۲۰ میلیارد و ۹۵۸ میلیون ریال، به کشاورزان و دامداران خسارت‌دیده از بلایای طبیعی کمک بلاعوض تا سیزدهم آذر ۹۸ پرداخت شد.

علینقی حیدریان مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان سمنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: امسال برای اولین بار به غیر از هفته منابع طبیعی و روز درختکاری از ۱۴ آذر سالجاری با شعار نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز، کاشت ۳۳۷ هزار و ۴۰۰ اصله نهال در استان شروع شد.

مهدی قراییان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز چهارشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: ۸۳۰ تن زعفران خشک از ۳۱۰ هکتار مزارع زعفران استان تولید شد.

حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۱۷۲ هزار و ۳۲۹ قطعه طیور در روستاهای سراسر استان علیه بیماری ویروسی نیوکاسل به صورت رایگان واکسینه شدند.

فرهنگی و سیاسی

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان روز سه‌شنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: خیران و شیفتگان خاندان اهل‌بیت(ع) استان از ابتدای امسال ۱۰۰ میلیارد ریال به ‌صورت غیرنقدی به منظور عمران و آبادانی و ارائه خدمات مطلوب در بقاع متبرکه و امامزادگان کمک کردند.

سید عباس دانایی فرماندار سمنان عصر سه‌شنبه در نشست هماهنگی برگزاری نمایشگاه کتاب استان سمنان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان گفت: هفدهمین نمایشگاه کتاب استان ۲۷ آذر تا دوم دی ۹۸ در شهر سمنان برپا می‌شود.

علی‌اصغر مقیمیان سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۷ وقف جدید با عنوان‌های مختلف مذهبی، علمی و فرهنگی از ابتدای سال تاکنون در دامغان به ثبت رسید.

گشایش نمایشگاه نقاشی بیت نگار سمانه سنگچولی در گالری سیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود، افتتاح اولین مرکز پژوهشی حوزه علمیه خواهران در استان سمنان روز یکشنبه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور و جمعی از مسئولان استان سمنان از مهمترین خبرهای فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

حبیب‌الله خجسته‌پور رییس ستاد انتخابات استان سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: برای اخذ آرای مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان ۶۵۲ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است.

ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان تا پایان روز جمعه به ۹۴ نفر رسید.

اجتماعی

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان روز دوشنبه به مناسبت هفته ملی و روز جهانی معلولان در جمع خبرنگاران گفت: ۱۲۱ نفر از معلولان این استان از ابتدای سالجاری تا پایان آبانماه از سوی این اداره کل به منظور دریافت وام خود اشتغالی به بانک‌های عامل معرفی و موفق به دریافت وام شده‌اند.

محسن مسعودیان‌راد مدیرکل کمیته امداد استان سمنان روز یکشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت :۳۰۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برای ایجاد اشتغال مددجویان تحت پوشش این نهاد از ابتدای سال ۹۸ تاکنون هزینه شد.

محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۷۰۰ دانش‌آموز دختر متوسطه اول و دوم با همکاری سپاه قائم (عج) و بسیج دانش‌آموزی استان به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

مریم معتمدی معاون شهرسازی و معماری شهرداری سمنان روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: نخستین پارک هوشمند کودک کشور در راستای شهر دوستدار کودک در سمنان راه‌اندازی می‌شود.

تعطیلی مدرسه‌های ابتدایی و پیش دبستانی چهار شهر سمنان، سرخه، آرادان و گرمسار روز دهم آذر براثر افزایش میزان غلظت آلاینده‌های جوی، برگزاری نمایشگاه تخصصی خدمات و مبلمان شهری، فضای سبز و حمل و نقل عمومی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی سمنان، افتتاح مجتمع آموزشی خیرساز رفاه دخترانه در زمینی به مساحت سه هزار و ۱۵۰ مترمربع در مومن آباد شهرستان سرخه، کشف ۱۱۵ کیلو و ۶۰۰ گرم ماده مخدر صنعتی شیشه در عملیات مشترک با پلیس استان های سمنان و سیستان و بلوچیستان و کشف مزرعه کشت مخدر گل توسط یک جوان در شاهرود، از مهمترین خبرهای اجتماعی استان سمنان در هفته گذشته بود.

کشته شدن یک نفر در اثر واژگونی خودروی سواری ساینا در محور سمنان-دامغان، ۱۸ مجروح در اثر تصادف یک دستگاه اتوبوس با تریلی در ۳ کیلومتری دامغان به سمنان،۴۷ مصدوم در اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه خاور در کیلومتر ۹۰ محور میامی - سبزوار مهمترین خبرهای حوادث استان سمنان در هفته گذشته بود.

علمی

امیرعبدوس مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: مجوز شکار پرندگان مهاجر و آبزی در استان سمنان صادر نمی‌شود و فقط صدور مجوز شکار پرندگان خشکی‌زی در استان شروع شده است.

ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: احداث ایستگاه هواشناسی کویری در منطقه جنوب سمنان حداقل به پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

علی آذرپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: شکارچی متخلف کبک وحشی در منطقه کِلاری محدوده شهر دیباج از توابع منطقه شکار ممنوع تالو شیربند این شهرستان دستگیر شد.

ورزش

برگزاری مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی نوجوانان کشور در سمنان ۱۴ و ۱۵ آذرماه در پیست دوچرخه سواری پارک سوکان سمنان، برگزاری دور رفت مرحله نهایی لیگ برتر بدمینتون بانوان کشور با حضور چهار تیم به میزبانی شهرستان شاهرود، افتتاح گود زورخانه علی بن ابیطالب (ع) میامی و بهره‌برداری از گام نخست زورخانه امیرالمومنین(ع) شهر مجن روز دوشنبه در آیینی با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان و جمعی از مسئوولان و اعزام پنج ملی‌پوش این استان در قالب تیم ملی امید هاکی چمنی به رقابت‌های آسیایی در کشور عمان، بخشی از مهمترین خبرهای ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود.

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک