روز دانشجو فرصتی برای تقویت روحیه ولایت‌پذیری است


یزد - ایرنا - رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه با بیان اینکه دانشجویان سرمایه‌های جامعه هستند و دانشگاهیان ایران با تفکر غربی فاصله زیادی دارند، گفت: روز 16 آذر فرصت بسیار خوبی برای تبیین ارزش‌های ایثار ،شهادت آنها و تقویت روحیه ولایت‌پذیری است.

تولیدو تجارت | ایرنا | 38 دقیقه پیش |12/7/2019 10:20:28 AM 43 بازدید

روز دانشجو فرصتی برای تقویت روحیه ولایت‌پذیری است

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز شنبه در حاشیه درس ماهانه اخلاق مسوولان دستگاه های اجرایی شهرستان به مناسبت روز دانشجو به ایرنا افزود: آنها در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ با حرکت انقلابی و تفکر ضد استکباری خود برگ زرینی را در تاریخ کشورمان رقم زدند و بخشی از حرکت ضد استکباری و ضد استعماری در سال‌های پایانی حکومت طاغوت توسط دانشجویان مسلمان و مبارز شکل گرفت.

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: جنبش دانشجویی خصلتی ضدّ استکباری دارد و فراگیرسازی گفتمان انقلابی گری، افزایش بصیرت و آگاهی دینی دانشجویان برای تحلیل سیاسی، فقر و فساد ستیزی، مطالبه عدالت، میدان داری در جنبش نرم افزاری و کمک به تحقق تمدن نوین اسلامی رسالت های سنگینی است که این جنبش دنبال می کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه اظهارکرد: نقش دانشجویان در تحکیم پایه های انقلاب بسیار تاثیرگذار بوده وهست و با خوی استکبار ستیزی در میدان های سیاسی فعالیت های تاثیرگذاری داشته اند و دارند، باید همچنان در خط مبارزه با مستکبران و دشمنان باشند.

حسینی ادامه داد: تفکر و حرکت استکبار ستیزی یکی از عوامل مهم قیام مردم ایران علیه دولت ستمشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به رهبری امام راحل (ره) بود.

وی اضافه کرد: جنبش دانشجویی از بدو تولد تاکنون در پرتو سیر مطالعاتی و کسب تجارب از مواضع انقلاب اسلامی دفاع و حرکت کرده است.

امام جمعه ابرکوه اضافه کرد : دانشجویان دارای ظرفیت ها و قابلیت های خوبی برای آینده کشور هستند و پست های آینده کلیدی کشور از آن آنان خواهد بود.

وی تصریح کرد: دشمن سال‌هاست تلاش می‌کند به جنبش دانشجویی مسیر انحرافی دهد و آرمان های دانشجویی را به نفع غربگرایان مصادره و کاری کند که گویی جنبش دانشجویی حامی آمریکا شود.

روز دانشجو در ایران به ۱۶ ماه آذر اطلاق می ‌شود که به یاد سه دانشجو (مصطفی بزرگ‌نیا ، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس، در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران شهید شدند.

هم اکنون حدود سه هزار دانشجو در چهار مرکز آموزش عالی شهرستان ابرکوه مشغول به تحصیل هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا