«دکوثر» 162 ریال سود ساخته است


«دکوثر» 162 ریال سود ساخته است

پول نیوز - بر اساس گزارش حسابرس، بهای تمام شده در گزارش حسابرسی نشده اندکی بیش از واقع بوده و به این ترتیب، سود خالص نیمه اول سال اندکی تعدیل شد.

«دکوثر» 162 ریال سود ساخته است

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «داروسازی کوثر» به صورت حسابرسی شده در دوره 6 ماهه منتهی به شهریور سال 98 برای هر سهم 162 ریال سود کسب کرد و عملکرد برخلاف زیاندهی دوره مشابه سال گذشته داشت.

این شرکت داروساز، 1276 ریال درآمد در مدت مذکور کسب کرد که حاکی از رشد 51 درصدی نسبت به 6 ماهه سال گذشته است.

نقطه تمایز «دکوثر» در نیمه اول سال 98 نسبت به سال 97، از یک سو، افزایش شدید 80 درصد هزینه مالی و سوی دیگر، عدم شناسایی هزینه متفرقه است. در حالی که نیمه نخست سال قبل 37 میلیارد ریال و طی دوره 12 ماهه 63 میلیارد ریال هزینه متفرقه متحمل شده بود؛ در 6 ماهه اول سال جاری 4 میلیارد ریال درآمد متفرقه ثبت کرد.

در مجموع، «دکوثر» در مدت یاد شده به سود خالص 87 میلیارد ریالی دست یافت؛ در حالی که در 6 ماهه سال 97 حدود 6 میلیارد ریال زیان خالص به بار آورده بود.

نکته جالب توجه این است که گزارش حسابرسی شده با حسابرسی نشده در سود خالص به میزان یک میلیارد ریال تفاوت دارد. در واقع، در گزارش حسابرسی شده بهای تمام شده نسبت به گزارش حسابرسی نشده رقم کمتری دارد که موجب شده سود هر سهم 2 ریال افزایش یابد و به 162 ریال برسد.

شایان ذکر است که «دکوثر» اعلام کرده با اهمیت‌ترین برنامه شرکت در سال 98 حفظ وضعیت موجود و تولید مستمر در شرایط بحرانی کنونی است. به عبارتی، این شرکت در سال جاری برنامه جدیدی ندارد و تنها پروژه خط تولید دارو های جنرال با سرمایه گذاری 150 میلیارد ریالی را به جریان انداخته که تاکنون 25 درصد پیشرفت داشته و برآورد شده در پایان سال 99 به بهره برداری برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط