دوری از مساجد مانع از تاسیس دولت اسلامی است/بررسی نقش حیاتی مساجد در کتاب‌های ده‌گانه مکتب انقلاب


دوری از مساجد مانع از تاسیس دولت اسلامی است/بررسی نقش حیاتی مساجد در کتاب‌های ده‌گانه مکتب انقلاب

حجت‌الاسلام ثقفی گفت: هر قدر از زمان تشکیل نظام اسلامی گذشت، از مساجد بیشتر فاصله گرفتیم که نتیجه آن تشکیل دولت اسلامی با مشکل مواجه شد. در تدوین کتاب‌های ده‌گانه مکتب انقلاب اسلامی به نقش مساجد در تحقق چشم‌انداز نظام و انقلاب اشاره شده است.

حجت ‌الاسلام والمسلمین «علی ثقفی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی در مرحله اول از مساجد برخاست، اظهار کرد: مسجدی بودن انقلاب اسلامی موجب پیوند بیشتر آن با مردم شد و همین مردم تاکنون موجب پیشبرد اهداف این انقلاب شده اند.

مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام اسلامی تشکیل شد که محوریت داشتن مساجد در مدیریت کشور از دلایل تشکیل به موقع این نظام شد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری پنج مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را به عنوان چشم انداز حکومت دینی ترسیم کرده اند، افزود: هرقدر از زمان تشکیل نظام اسلامی گذشت، از مساجد بیشتر فاصله گرفتیم که نتیجه آن عدم شکل گیری دولت اسلامی شد. بنابر این، موضوع کاملا روشن است اگر می خواهیم طبق فرمایش مقام معظم رهبری پس از تشکیل نظام اسلامی، دولت اسلامی تشکیل شود باید به مساجد بازگردیم.

ثقفی، مسجد را تجسم اجتماعی دین دانست و گفت: مساجد پیوندی عمیق با مردم سالاری دینی دارند زیرا مردم همه روزه و در هر مناسبتی در مساجد حضور دارند بر همین اساس ما در تدوین کتاب های دهگانه مکتب انقلاب اسلامی (دفتر اول، فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی، دفتر دوم، تحول معنوی، دفتر سوم، تحول معرفتی، دفتر چهارم، انقلاب اسلامی، دفتر پنجم، نظام اسلامی، دفتر ششم، دولت اسلامی، دفتر هفتم، جامعه اسلامی، دفتر هشتم، تمدن اسلامی، دفتر نهم، اصول هدایتگری مقام معظم رهبری طی 30 سال اخیر و دفتر دهم، نهضت انتظار) به نقش مساجد در تشکیل دولت، جامعه و سرانجام تمدن اسلامی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری به صورت کامل پرداخته ایم.

وی تاکید کرد: از مسئولان حوزه مسجد در کشور می خواهیم که در مدیریت و تولید محتوا برای مساجد به ارزش های مکتب انقلاب اسلامی توجهی ویژه داشته باشند.

مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه لزوم توجه ویژه به مساجد، صرفا شعار نیست بلکه راهبردی کلان و عملیاتی است، یادآور شد: نمی توان با مراکز و نهادهای فرهنگی مختلفی که در کشور تاسیس شده اند اهداف انقلاب اسلامی را آنطور که خداوند متعال مدنظر دارند محقق کرد بلکه باید مساجد را محور قرار داد.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم