مسجد پایگاه ارتقای دانش مومنانه و تمدن‌سازی است


مسجد پایگاه ارتقای دانش مومنانه و تمدن‌سازی است

حجت‌الاسلام دکتر ارزانی با بیان‌اینکه اگر به مسجد با دیده دانشگاه و هادی بنگریم، بسیاری از مسائل حل می‌شود، گفت: ارتقای دانش مومنانه، خودسازی، جامعه‌پردازی و زیست مومنانه در مسجد رقم می‌خورد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان و در تشریح نقش پیوند نسل جوان و دانشجو با مسجد در تحقق افق ترسیم شده در بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: ما در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور معتقد هستیم اگر نسل جوان با مسجد انس بگیرد، مسجد خود به خود نقش هدایتگریش را ایفا می کند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: برخی افزایش عملکرد و کارکردهای مساجد را وابسته به برنامه ها، هیئت امناء، امام جماعت، کانون و بسیج مسجد می دانند، اینها اگرچه خوب است اما از همه مهمتر ارتباط جوان با مسجد است. اگر این ارتباط و انس برقرار شود فضای اجتماعی مسجد دیگر اجزاء را راهبری می کند.

وی با بیان اینکه تا نسل جوان و دانشجو در مسجد حضور نیابد، اجزاء و ارکان این خانه های خدا کارایی‌ای را که باید، نخواهند داشت، تاکید کرد: در انقلاب اسلامی مساجد پایگاه بودند بدون آنکه ائمه جماعات دوره های حرفه ای دیده باشند، مگر آن زمان خادم مسجد فوق لیسانس داشت اما حضور آحاد جامعه در مسجد و بیان مطالبات شان باعث شد بزرگ ترین انقلاب قرن رقم بخورد.

این مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: امروز هم باید در پی این سیستم رایج شود و تلاش کنیم جوانان در مسجد حاضر شوند. اگر به مسجد با دیده دانشگاه و هادی بنگریم، بسیاری از مسائل حل می شود.

وی درباره انس و ارتباط نسل جوان و دانشجو با مسجد در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی، ابراز کرد: در مسجد حداقل سه-چهار مورد از مولفه های هفت گانه مد نظر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب وجود دارد. چنان که در مسجد سبک زندگی اسلامی ایرانی با جدیت دنبال می شود، بهترین مکان برای آراستگی به معنویت مسجد است، همچنین است دانش افزایی، اگرچه از مسجد کمتر در این میدان استفاده می کنیم اما این کارکرد در آنها وجود دارد و به ارتقای دانش مومنانه کمک می کند.

حجت الاسلام ارزانی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این، خودسازی، جامعه پردازی و زیست مومنانه در مسجد رقم می خورد و بهترین مکان و بستر برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی مسجد است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد