ایسنا آلبومی از اولین‌ها است


ایسنا آلبومی از اولین‌ها است

رئیس سابق جهاد دانشگاهی اصفهان گفت: بی‌طرف بودن و استقلال خبرگزاری ایسنا پس از بیست سال فعالیت، اهمیت و اعتباری به این رسانه بخشیده که مدیران کنونی ایسنا باید در حفظ این سرمایه اجتماعی بکوشند.

فرهاد طاهریون در گفت‌وگو با ایسنا، به مناسبت سالگرد بیست سالگی تاسیس این خبرگزاری، اظهار کرد: در حال حاضر خبرگزاری ایسنا از اعتبار و مقبولیت ویژه‌ای در بین آحاد جامعه برخوردار است.

وی افزود: ایسنا پس از بیست سال فعالیت در عرصه خبر اکنون به یک سرمایه اجتماعی برای کشور تبدیل شده است. خبرگزاری ایسنا در ابتدای فعالیت خود، با تلاش جمعی از دانشجویان جوان کار خود را آغاز کرد و رفته رفته به یک رسانه حرفه‌ای مبدل شد.

رئیس سابق جهاد دانشگاهی اصفهان گفت: این ویژگی نه تنها نقطه ضعف این خبرگزاری نیست، بلکه نقطه قوتی برای ایسنا محسوب می‌شود که تلاش جمعی دانشجوی جوان یک خروجی حرفه‌ای به همراه داشت.

طاهریون با بیان اینکه در زمان تاسیس خبرگزاری ایسنا به جز خبرگزاری دولتی ایران خبرگزاری غیر دولتی در ایران وجود نداشت، خاطرنشان کرد: ایسنا پیشتاز و الگویی برای دیگران شد تا پس از آن خبرگزاری‌های بسیاری جا پای ایسنا گذاشته و به دنیای خبر وارد شوند.

وی افزود: ایسنا با تلاش و همت خود توانست به عنوان رسانه‌ای حرفه‌ای و معتبر در ایران مطرح شود و خط شکن بودن این خبرگزاری حس جسارت و اعتماد به نفس را در دیگران ایجاد کرد تا پس از آن خبرگزاری‌های بسیاری در ایران شروع به کار کنند.

طاهریون تصریح کرد: خبرگزاری ایسنا به عنوان اولین خبرگزاری غیردولتی ایران به همت جوانان دانشجو کار خود را آغاز کرد. اولین خبرگزاری غیردولتی و اولین خبرگزاری دانشجویی و اولین رسانه آماتور، این رسانه را به آلبومی از اولین‌ها تبدیل کرده است.

رئیس سابق جهاد دانشگاهی اصفهان تاکید کرد: این ویژگی‌ها ایسنا را از دیگر خبرگزاری‌ها متمایز می‌کند و به این علت که بدنه اصلی این خبرگزاری جمعی از دانشجویان جامعه هستند همواره ویژگی پویایی در این خبرگزاری بارز است.

وی افزود: ایسنا خبرگزاری مستقل است که با چابکی، صداقت، شفافیت و بی طرفی و صحت و دقت در انعکاس اخبار مشغول به کار است و تا زمانیکه این ویژگی‌ها در این رسانه حفظ شود به کار خود ادامه خواهد داد.

طاهریون که در زمان ریاست وی در جهاد دانشگاهی اصفهان، دفتر خبرگزاری ایسنا به صورت منطقه‌ای تبدیل شد، تصریح کرد: تا پیش از این زمان، خبرگزاری ایسنا به صورت دفتر بود که اخبار از اصفهان به تهران ارسال و در آنجا بارگذاری می‌شد. اما منطقه‌ای شدن دفتر اصفهان نقطه عطفی برای رشد این رسانه در اصفهان بود که خوشبختانه محقق شد.

وی تبدیل دفتر ایسنا به منطقه‌ را یکی از بهترین خاطرات خود در زمان همکاری با جهاد دانشگاهی دانست و گفت: از زمانیکه ایسنا به صورت منطقه‌ای تبدیل شد، توانست به صورت مستقل اخبار را ارسال کند و این اقدام نقطه عطفی برای استان بود تا ظرفیت‌های استان اصفهان بیش از پیش معرفی شود.

رئیس سابق جهاد دانشگاهی اصفهان افزود: این اقدام زمینه‌های رشد بیشتر این خبرگزاری در اصفهان را فراهم کرد. روز به روز تعداد خبرنگاران افزایش یافت و انعکاس اخبار بیشتر مورد استقبال نهادها و ارگان‌های استان اصفهان قرار گرفت.

طاهریون تاکید کرد: پتانسیل و ظرفیت در نیروهای جوان اصفهان و جهاد دانشگاهی واحد اصفهان وجود داشت و از طرفی با توجه به اینکه اصفهان شهر فرهنگ و هنر بود، ظرفیت‌های آن زمینه منطقه‌ای شدن دفتر ایسنا اصفهان را فراهم آورد.

وی افزود: این اتفاق موضع جهاد دانشگاهی واحد اصفهان را در سطح استان قوی‌تر کرد، چراکه یک خبرگزاری در یک نهاد انقلابی توانست به صورت مستقل فعالیت کند و این اتفاق نقطه عطفی برای جهاد دانشگاهی بود و کمک کرد تا این نهاد وظایف و رسالت خود را بیشتر و بهتر به منصه ظهور برساند.

طاهریون تاکید کرد: ایسنا وابسته به هیچ شخص یا گروه و جناحی نیست و همیشه باید این ویژگی خود را حفظ کند و هرگز نباید هیچ شائبه‌ای در نزد مردم ایجاد شود که ایسنا وابسته به جایی است. این بی‌طرفی مهم است و اهمیت و اعتبار این خبرگزاری را حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان