:: قاسم زاده- انتخابات زودهنگام


:: قاسم زاده-  انتخابات زودهنگام

دردسر‌های ترامپ برای متحدین سنتی آمریکا تمامی ندارد این بار مردم انگلیس نگران مداخله آمریکا در انتخابات پارلمانی هستند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ انتخابات پارلمانی زودهنگام انگلیس در حالی پنچ شنبه هفته جاری در سراسر این کشور برگزار می شود که اختلافات برسر برگزیت و رویکرد دولت اینده برای حل مشکلات این کشور اوج گرفته است .
نزدیک ۵۲ درصد مردم در انگلیس تیر ماه ۱۳۹۵ در یک همه پرسی به جدایی کشورشان از اتحادیه اروپا رای دادند، اما بر سر اجرای نتیجه این همه پرسی انچنان اختلافات و بن بست سیاسی در انگلیس پدید امده است که دو نخست وزیر (دیوید کامرون و ترزا می) استعفا دادند و دوبار پارلمان این کشور منحل شد و کار به انتخابات دیگر کشید و اکنون نیز انتظار‌ها برای نتیجه انتخابات زود هنگام دیگر با نگرانی‌هایی همراه است.
کریس نیهام کارشناس مسائل سیاسی درباره عمده‌ترین نگرانی‌های مردم انگلیس در انتخابات پیش رو گفت: عمده‌ترین نگرانی مردم موضوعی است که می‌تواند تا سال‌ها بر سرنوشت انان اثر بگذارد و ان چگونگی اجرای برگزیت یا نحوه خروج از اتحادیه اروپا و مدیریت پیامد‌های پس از ان است، اما مشکلات بهداشت و درمان و روی کار امدن فردی که دنبال روی سیاست‌های مخرب ترامپ باشد از دیگر دغدغه‌های مردم به شمار می‌رود.
بخشی از نگرانی‌ها در انتخابات پیش روی انگلیس روی کار امدن افراد همفکر و مورد حمایت ترامپ رئیس جمهور رژیم امریکاست و شماری از سیاستمداران انگلیسی تبعیت نخست وزیر اینده از ترامپ و رویکرد‌های او را از جمله نگرانی‌ها و چالش‌های این انتخابات توصیف کردند و صادق خان شهردار لندن هم در پی رسوایی‌های افشا شده درباره دخالت‌ها در انتخابات گذشته، کوتاه شدن دست ترامپ از انتخابات انگلیس را خواستار شد.
ترامپ هر سه بار حضورش در انگلیس با موج گسترده اعتراض‌های قشر‌های مختلف مردم، فعالان صلح طلب و گروه ها‌ی ضد جنگ و نژاد پرستی، حامی فلسطین و طرفدار محیط زیست همراه بود و در نخستین سفرش به عنوان رئیس جمهور امریکا بزرگترین تظاهرات ضد یک رئیس جمهور در انگلیس به نام او به ثبت رسید و سفر اخیرش نیز با خشم عمومی همراه شد و معترضان خواستار خروج هر چه سریعتر ترامپ از کشورشان شدند.
نفرت عمومی از ترامپ موجب شد بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در اقدامی بی سابقه از ترامپ بخواهد از او حمایت نکند. به گفته ناظران جانسون می‌داند هر گونه حمایت ترامپ از او جز ریزش ارایش در انتخابات پیش رو نتیجه‌ای نخواهد داشت.
جانسون هنگام حضور ترامپ برای شرکت در نشست هفتادمین سال تاسیس ناتو به میزبانی لندن نیز تا می‌توانست تلاش کرد از ترامپ دوری جوید و انتشار تصویر حضورش در جمع تمسخر کنندگان ترامپ در ضیافت شام ملکه انگلیس برای سران ناتو نیز از این جهت به سود او ارزیابی شد.
واکنش‌های مردمی به سیاست‌های امریکا و رویکرد رییس جمهور این کشور نشان می‌دهد حتی سیاستمداران در کشور‌های متحد نزدیک و سنتی امریکا هم برای جلب ارای مردم مجبورند از رئیس جمهور امریکا فاصله بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس