حضور هنرمند کرمانشاهی در تورنمنت جهانی چوب


حضور هنرمند کرمانشاهی در تورنمنت جهانی چوب

کرمانشاه- ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، از حضور «علیرضا باوندپور» هنرمند کرمانشاهی به عنوان نماینده ایران در تورنمنت جهانی چوب در کشور چین خبر داد.

امید قادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: باوندپور هنرمند برجسته صنایع چوب کرمانشاه و از صنعتگران میراث فرهنگی استان، همچون سال‌های گذشته به عنوان تنها نماینده کشورمان در گردهمایی سالانه چوب شرکت کرده است.
او افزود: این گردهمایی امسال با عنوان فرهنگ بین المللی چوب (Iwcs) و بنیاد جهانی چوب (WWDF) در استان ژجیانگ چین با تاکید بر مبادله فرهنگی در حال برگزاری است.
قادری ادامه داد: این گردهمایی با حضور ۲۰ هنرمند از ۲۰ کشور جهان برگزار می شود که تمام هزینه ها بر عهده کشور چین بوده و هنرمندان به صورت زنده و در بخش های انفرادی و گروهی آثار هنری تولید می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه اظهار داشت: هنرمند کرمانشاهی توانسته درخت تاریخی طاقبستان را از هشتم آذر سال جاری شروع و حدود یک هفته به اتمام برساند.
قادری افزود: مرحله اول این تورنمنت در شهر «ونژو» برگزار شد که درخت طاقبستان ساخته شده و در معرض دید هنرمندان و متولیان بنیاد جهانی چوب قرار گرفت و مرحله دوم نیز در شهر «ژیجیانگ» چین شروع شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در خاتمه خاطرنشان کرد: تعداد ۲۰ هنرمند از ۲۰ کشور دنیا نیز به صورت مشترک بر روی یک درخت کار می‌کنند که باوندپور به عنوان نماینده ایران، چهره نمادین حضرت مولانا را ساخته است.
علیرضا باوندپور هنرمند کرمانشاهی در سال ۲۰۱۶ در کشور نپال و در روز جهانی چوب توانست رتبه نخست بخش انفرادی را کسب کند. او همچنین در سال ۲۰۱۸ در کشور کامبوج و در بخش گروهی رتبه نخست و در سال ۲۰۱۹ در کشور اتریش و در بخش انفرادی رتبه اول را از آن خود کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟