زنجان در هفته‌ای که گذشت


زنجان - ایرنا - گشایش دهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور در زنجان، آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و شیوع بیماری آنفلوانزا از مهمترین رویدادهای استان زنجان طی هفته گذشته بود.

بازار | ایرنا | 1 ساعت پیش |12/7/2019 8:41:03 AM 43 بازدید

زنجان در هفته‌ای که گذشت

** وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: دشمنان انقلاب و نظام اسلامی، چشم دیدن تعالی و پیشرفت علمی ایران را ندارند و این وضعیت را برنمی‌تابند.

امیر سرتیپ امیر حاتمی در نهمین یادواره استاد شهید دکتر مجید شهریاری که در محل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان برگزار شد، با بیان اینکه دشمنان، مدعی طرفداری از ملت ایران هستند، افزود: خون گرانقدر شهدای هسته‌ای کشور، این دروغ بزرگ را افشا کرد و باعث شد تا ملت ایران به خوبی هرچه تمام، عمق کینه و دشمنی آنان را درک کنند.

**استاندار زنجان گفت: برای برگزاری باشکوه انتخابات، هیچکس نباید تماشاچی باشد ضمن اینکه همه از مسؤولان اجرا و نظارت گرفته تا داوطلبان و طرفداران آن‌ها باید قانون را رعایت کنند و امیدواریم در سایه رعایت قانون بتوانیم انتخاباتی باشکوه، سالم، قانونمند و در امنیت کامل برگزار کنیم.

** مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان زنجان گفت: شمار داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از استان زنجان در پایان فرآیند ثبت‌نام در روز ششم به ۱۴۴ نفر رسید.

** رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: تاکنون در جهت اقدامات پیشگیرانه، ۵۰ تذکر به اشکال مختلف تلفنی، حضوری و اخذ تعهد کتبی به داوطلبان انتخابات در این استان داده شده است.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات شهرستان زنجان افزود: تخریب دیگران و سو استفاده از امکانات بیشترین حجم گزارش ها در رصد تخلفات انتخاباتی بود.

** رییس هیات نظارت بر انتخابات استان زنجان گفت: اگر در اجرای قانون انتخابات سلیقه ای عمل کنیم و تحلیل و برداشتی بر اساس نظر شخصی اجرا شود، به طور قطع با مشکل مواجه می شویم.

** رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: بر اساس ارزیابی انجام شده میزان شیوع بیماری آنفلوانزا در این استان ۲۵ درصد است که هریک از مبتلایان درجاتی از این بیماری را تجربه می‌کنند.

دکتر پرویز قزلباش در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوانزا در این استان گفت: وقوع اپیدمی (همه گیری) بیماری آنفلوانزا غیرقابل پیش‌بینی است، بطوری که ۲۰ درصد افراد جامعه را گرفتار می کند و سرعت انتشار بسیار بالایی داشته و در برخی موار عوارض جدی مانند مرگ و میرها را به دنبال دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان همچنین گفت: با شیوع بیماری آنفلوانزا سه نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در استان زنجان جان خود را از دست دادند.

** استاندار زنجان بر ضرورت تکیه بر آمارهای رسمی و دقیق در تشریح و تحلیل مسائل اجتماعی تاکید کرد و گفت: اظهار نظرها در این حوزه باید کارشناسانه و منطقی باشد.

فتح الله حقیقی در ستاد ساماندهی امور جوانان استان افزود: آمارهای صحیح مبنای تصمیم گیری اصولی است اما آمار اشتباه به مثابه یک سرطان، کشنده است.

وی ادامه داد: اطلاعات مرکز رصد اجتماعی وزارت کشور باید به عنوان مبنای ارائه آمار در خصوص وضعیت و مسائل اجتماعی مد نظر قرار داده شود.

** مدیرعامل خانه کتاب ایران در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران کشور در زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود در بانک اطلاعاتی خانه کتاب ایران، ۲ هزار و ۳۵۲ عنوان کتاب از سال ۵۷ تا ۹۸ در زنجان توسط ۴۰ ناشر، چاپ و منتشر شده است.

** مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: از مهر سال جاری تاکنون ۱۴ نمایشگاه کتاب در سطح استان‌ها برگزار شده و با عرضه حداقل یک میلیون جلد کتاب، بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال نیز این کالای فرهنگی به فروش رفته است.

**مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: ۲۴۵ هزارو ۱۱۶ خانوار در این استان بسته حمایت معیشتی دولت را دریافت کردند که این میزان نزدیک ۷۵ درصد تعداد خانوارهای استان است.

** مدیر بورس منطقه‌ای زنجان گفت: هم حجم و هم ارزش معاملات بورس این استان در آبان سال جاری نسبت به ماه ماقبل آن (مهر) بیش از ۵۱ درصد کاهش یافته است.

** مدیرکل دفتر توانبخشی مراقبتی بهزیستی کشور گفت: طی یک هفته گذشته کمک هزینه معیشت برای معلولان شدید، خیلی شدید و فاقد شغل به تعداد ۱۹۱ هزار نفر در سطح کشور پرداخت شد.

** مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: پایگاه اطلاعات بیمه شدگان کشور طی ۲ ماه آینده راه‌انداز ی می‌شود که علاوه بر تمرکز تمامی اطلاعاتی بیمه شدگان همه صندوق‌های بیمه‌ای، با این کار مهم همپوشانی‌ها نیز به حداقل خواهد رسید.

** معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته ۱۹۶ رشته مهارت آموزی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در نظر گرفته شده که این قشر، پس از فراغت از تحصیل یک مهارت را فراگرفته و در نهایت به توانمندی می رسند.

** رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: همه مطالبات گوجه‌فرنگی کاران این استان از محل خرید حمایتی محصول که بیش از ۱۷ میلیارد تومان بود، به کشاورزان پرداخت شد.

** معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: با اقدامات انجام شده در حوزه دانش آموزی کشور سه هزارو ۵۰۰ مکان ورزشی در کشور ایجاد شده است و معلمان کارآمدی نیز در این رشته مشغول ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان هستند.

** رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان کشور، چهار هزار و ۶۷۸ مورد بوده که استان زنجان با ۶۲ شرکت در رتبه ۱۲ قرار داشته و سهم ۱.۳۲ درصدی دارد.

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...