آذربایجان‌غربی در هفته‌ای که گذشت


ارومیه - ایرنا - هفته گذشته رویدادهای مختلفی در آذربایجان‌غربی رخ داد که با وجود اهمیت زیاد، همه این رویدادها تحت‌الشعاع ثبت‌نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود و همواره صدر اخبار استانی به این مهم اختصاص داشت.

بازار | ایرنا | 1 ساعت پیش |12/7/2019 8:41:03 AM 43 بازدید

آذربایجان‌غربی در هفته‌ای که گذشت

به گزارش ایرنا، در هفته گذشته علاوه بر حضور صدها داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از ۱۷ شهرستان آذربایجان‌غربی در ۱۰ حوزه انتخابیه، رویدادهای مهم دیگری نظیر آلودگی هوا و امیدواری مردم به رفع آن با بارش های آخرین ماه پاییزی، اخبار مربوط به آنفلوانزا، کشف ۱۲ کیلوگرم نقره قاچاق در گمرک بازرگان، پیروزی تیم والیبال شهرداری جوان ارومیه در نخستین دیدار لیگ دسته یک، برگزاری اجلاس استانی نماز در ارومیه، آغاز ثبت‌نام در پانزدهمین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس مهاباد، گشایش جشنواره منطقه‌ای «تخت سلیمان» تکاب و نجات مادر باردار در چالدران از محاصره برف به وقوع پیوست.

ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه هفته گذشته همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی نیز آغاز شد و با وجود اینکه در روزهای ابتدایی، رغبتی از سوی افراد واجد شرایط برای حضور در این عرصه دیده نمی‌شد، ولی در روزهای پایانی هفته، فرمانداری‌های ۱۰ حوزه انتخابیه سرشان شلوغ بود به طوری که در روز جمعه ۱۱۰ داوطلب برای نام‌نویسی در ۱۰ فرمانداری حاضر شدند که نظیر همیشه سهم ارومیه بسیار بیشتر از دیگر مراکز حوزه انتخابیه بود.

در ۶ روز ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌غربی بیش از ۳۵۰ نفر ثبت‌نام کردند که در نوع خود یک رکورد به شمار می‌رود؛ امروز /شنبه/ نیز آخرین روز ثبت‌نام از این داوطلبان است که پیش‌بینی می‌شود شلوغ‌ترین روز باشد.

علاوه بر آن، هفته گذشته آلودگی هوا به ویژه در شهر ارومیه جایگاه ویژه‌ای در اخبار استانی به خود اختصاص داد زیرا به‌ویژه در روزهای ابتدایی هفته، آلودگی مدارس ابتدایی را در ارومیه به تعطیلی کشاند و میزان ذرات معلق ریز در هوای این شهر از ۱۵۰ واحد هم فراتر رفت؛ هرچند این آلودگی با بارش های پاییزی رخت بربست ولی کارشناسان بر این عقیده هستند که نبود بارش، سرما و وارونگی هوا دوباره شهرهای صنعتی و بزرگ کشور از جمله ارومیه را با این معضل دست به گریبان می‌کند.

بیماری آنفلوانزا نیز از جمله دیگر اخبار در صدر هفته گذشته در آذربایجان‌غربی بود که با توجه به نگرانی خانواده‌ها از شیوع بیش از حد این بیماری و همچنین خبر مرگ سه نفر در استان بر اثر آن امری بدیهی به نظر می‌رسید.

در این هفته بسیاری از اخبار حول و حوش بیماری آنفلوانزا به ارائه توصیه‌های پیشگیرانه در این خصوص محدود بود، هرچند در روزهای پایانی هفته، اخباری مبنی بر فروکش شدن این بیماری در استان به گوش رسید که نگرانی مردم را بسیار کمتر کرد.

شنبه گذشته ماموران گمرک بازرگان در بازرسی از یک مسافر ورودی موفق به کشف ۱۲ کیلوگرم نقره قاچاق شدند، ارزش این مقدار نقره کشف شده بیش از یک میلیارد برآورد شده است.

همچنین در این روز بهره‌برداری از ۱۱ کیلومتر از بزرگراه ارومیه - مهاباد - میاندوآب به عنوان بخشی از کریدور غرب کشور آغاز شد؛ این قطعه حد فاصل بازار امیرآباد تا محدوده روستای «سیستک» به سمت میاندوآب را شامل می‌شود، برای احداث این قطعه در مجموع ۲۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبار ملی هزینه شده‌ است.

یکشنبه هفته گذشته نیز عوامل امدادی بوکان با اقدامات به موقع مردی حدود ۳۰ ساله در این شهرستان را که قصد خودکشی داشت از اقدامش منصرف کردند، این فرد با بالا رفتن از یک دکل فشار قوی برق قصد داشت در آنجا اقدام به خودکشی کند که آتش‌نشانان پس از اطلاع از این حادثه به همراه نیروهای انتظامی، اورژانس اجتماعی و فوریت‌های پزشکی بلافاصله در محل حاضر شدند و تلاش، راهنمایی و مشاوره کارشناسان با این فرد باعث شد تا وی از خودکشی منصرف شود.

دوشنبه گذشته نیز ۲ میلیارد و ۳۸۶ میلیون ریال کالای قاچاق در مرزهای آذربایجان‌غربی کشف و ضبط شد، در این رابطه هشت نفر قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

همچنین عصر این روز تیم والیبال شهرداری جوان ارومیه در نخستین دیدار رقابت‌های لیگ دسته یک کشور به پیروزی قاطع سه بر صفر مقابل تیم اسپورت هوشیار تبریز رسید و گام نخست را محکم برداشت و این دیدار با حضور چند صد هوادار مشتاق ارومیه‌ای در سالن ۶ هزار نفری غدیر این شهر برگزار شد و این پیروزی در نخستین دیدار موجب شادی هواداران والیبال دوست ارومیه‌ای شد.

سه‌شنبه هفته گذشته مراسم اجلاس استانی نماز و رونمایی از کتاب «اولین نمازی که خواندم» شامل ۱۰ هزار انشا با موضوع نماز، با حضور حجت‌الاسلام قرائتی در ارومیه برگزار شد، در این اجلاسیه از ۱۰ جلد کتاب‌ خاطره‌های اولین نماز دانش‌آموزان آذربایجان‌غربی رونمایی و از فعالان این حوزه اعم از دستگاه‌های دولتی و مدارس تجلیل شد.

همچنین در این روز نمایشگاه تابلوهای رزینی و تجسمی با حضور جمعی از مسوولان و علاقه‌مندان به هنر در بوکان گشایش یافت، در این نمایشگاه که در نگارخانه فرهنگ‌سرای سیمرغ این شهرستان دایر شد آثار گروهی ۶ هنرمند نوجوان بوکانی به نمایش گذاشته شد.

موضوع تابلوهای طراحی شده در این نمایشگاه در زمینه طبیعت، مفاهیم فانتزی و ذهنی و نیز انسان است که به مدت ۱۰ روز در ۲ شیفت صبح و بعدازظهر برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

چهارشنبه گذشته نخستین چاپ‌خانه دیجیتال اشنویه که به همت یکی از معلولان احداث شده بود، با حضور مسوولان شهرستانی به بهره‌برداری رسید، این طرح متعلق به معلول اشنویه‌ای «شورش نصیری» سریعترین نقاش آسیا بود که با همت و کمک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی با اعتبار بیش از سه میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.

همچنین در این روز ثبت‌نام در پانزدهمین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس مهاباد که دی‌ماه امسال برگزار می‌شود، آغاز شد، این جشنواره در سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در آن می‌توانند آثار خود را تا ۱۸ آذرماه به دفتر انجمن سینمای جوانان مهاباد تحویل دهند.

پنج‌شنبه هفته گذشته نیز نخستین جشنواره منطقه‌ای تخت‌سلیمان با حضور فعالان گردشگری پنج استان شمال‌غرب کشور در تکاب گشایش یافت، در این جشنواره ۲ روزه که با حضور گروه‌های هنری و گردشگری و مسوولان پنج استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان و گیلان برگزار شد، توانمندی‌ها و قابلیت‌های گردشگری تکاب معرفی شد.

همچنین در این روز ۲ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار منازل مسکونی در شهرستان نقده با تلاش ماموران این انتظامی شناسایی و دستگیر شدند؛ این ۲ سارق که به هشت فقره سرقت اعتراف کردند پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند، ارزش اجناس سرقت شده توسط این سارقان را بیش از ۱۱ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بخشی از این اموال مسروقه به مال باخته‌ها تحویل داده شد.

جمعه گذشته مادر باردار اهل یکی از روستاهای شهرستان چالدران که در برف گرفتار شده بود، با تلاش نیروهای امدادی از محاصره برف نجات یافت، در راستای کمک به این مادر باردار، اکیپ راهداری به برف‌روبی و بازگشایی راه روستا اقدام کرد و تیم سلامت مادران باردار و نوزدان شبکه بهداشت‌ودرمان چالدران در روستا حضور یافتند و با انجام اقدامات اولیه جهت انجام زایمان، مادر باردار به بیمارستان شهید بهشتی چالدران انتقال داده شد تا اقدامات لازم برای زایمان این مادر انجام شود.

رویدادهای خبری این هفته آذربایجان‌غربی را شنبه هفته بعد از طریق سایت ایرنا دنبال کنید.

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا