رویدادهای خبری هفته گذشته گلستان


گرگان - ایرنا - مرگ رییس هیات وزنه‌برداری گلستان به دلیل آنفلوآنزا، وقوع آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان، سفر رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به گرگان، صدور رای پرونده پرهام و کشف 510 کیلوگرم حشیش در گرگان از جمله رویدادهای خبری هفته گذشته گلستان بود.

بازار | ایرنا | 44 دقیقه پیش |12/7/2019 8:59:23 AM 43 بازدید

رویدادهای خبری هفته گذشته گلستان

آرش رضایانی رییس هیات وزنه برداری استان گلستان شامگاه جمعه بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا درگذشت.

اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان با انتشار پیامی جان باختن مرحوم رضایانی بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا را تایید کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان چند روز قبل گفته بود که برای اطمینان خاطر بیشتر هر بیماری که کمترین علامت و شک ابتلا به آنفلوآنزا داشته باشد در مراکز درمانی استان بستری می‌شود از این رو تاکنون ۹۵۰ نفر پذیرش شده اند.

دکتر سراج‌الدین عارف نیا اظهار داشت: از حدود ۴۲ روز قبل که آنفلوآنزا در گلستان شیوع پیدا کرد تاکنون بین ۱۰ تا ۱۵ تن مشکوک به این بیماری در استان جان باختند که نتیجه نمونه‌گیری آزمایشگاهی تایید شده مرگ ۷ تن را تایید می کند.

**

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گرگان گفت: تحریم های اخیر علیه ایران، ظالمانه ترین تحریم و فشار اقتصادی ۱۰۰ سال اخیر کشور است که باید در این شرایط دشوار،هوشمندانه ترین تدابیر برای گذر از این روزهای سخت اتخاذ شود.

الیاس حضرتی به بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی سال آینده کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط مالی کشور، در بستن این بودجه هزینه ها کاهش یافته است.

به گفته حضرتی اگر قرار باشد بودجه سال ۹۹ از محل فروش نفت تامین شود، باید روزانه یک میلیون و ۴۸۰ هزار بشکه نفت بفروشیم که در شرایط کنونی قادر به آن نیستیم.

**

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در قالب طرح ملی بسیج همگانی نهالکاری، ۳۰۲ هزار اصله نهال و بوته در ۱۴ شهرستان و در عرصه های ملی، اراضی در اختیار دستگاه هایی اجرای، حاشیه جاده ها، زراعت چوب، بوستان ها و تفرجگاه ها و مراتع در معرض بیابانی شدن استان کاشته می شود.

ابوطالب قزلسفلو افزود: همچنین بر اساس مصوبه ستاد توسعه درختکاری استان در ۱۰۶ کیلومتر از جاده های ارتباطی گلستان و ۱۰۰ بوستان روستایی متعلق به عرصه های منابع طبیعی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درخت کاشته خواهد شد.

**

نقاشی الهام قرنجیکی کودک ۷ ساله گمیشانی در مسابقات نقاشی هیکاری ژاپن موفق به کسب دیپلم افتخار شد.

**

رییس اداره طیور سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که ۶۵ هزار تن گوشت مرغ در سردخانه های این استان برای تنظیم بازار ذخیره شد.

حبیب اله تاشی اظهار داشت: گلستان ۹۸۳ واحد مرغداری فعال با جوجه ریزی ۲۹ میلیون قطعه در هر دوره پرورش ۴۵ روزه دارد و به طور ماهانه حدود ۲۵ هزار تن مرغ گوشتی در این استان تولید می شود.

**

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری گلستان گفت: تعداد ثبت نام متقاضیان شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گلستان در پایان روز پنجم (جمعه) به ۲۴۷ تن رسید.

عبدالرضا چراغعلی اظهار داشت: ۲۳۲ مرد و ۱۵ زن در فرمانداری‌های منتخب ۶ حوزه انتخابیه استان گلستان نام نویسی کردند.

**

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گلستان از کشف ۵۱۰ کیلوگرم ماده مخدر حشیش از ۲ قاچاقچی در گرگان خبر داد و گفت: متهمان به همراه ۲ دستگاه خودرو سواری که از آن برای حمل و جابجایی مواد مخدر استفاده می‌شد، دستگیر شدند.

سرهنگ مجید زائری اظهار داشت: بررسی بسته‌های کشف شده حشیش نشان می‌دهد که این محموله مواد مخدر از مرزهای شرقی کشور وارد ایران شده و قرار بود در گرگان توزیع شود.

**

سه متهم پرونده موسوم به پرهام با عنوان مجرمیت اخلال در نظام اقتصادی به رد مال و مجموعا ۵۰ سال زندان و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شدند.

رییس دادگستری کل استان گلستان گفت: پرونده پرهام در ۱۷۴ صفحه انشای حکم شده و سیداحمد میرمحمدی متهم ردیف اول به رد مال شاکیان استان سیستان و بلوچستان به مبلغ یک هزار و ۴۱۸ میلیارد و ۲۵۸ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۸۴۰ ریال و متهمان مشترکا به رد مال شاکیان استان گلستان به مبلغ یک هزار و ۱۲۸ میلیارد و ۸۹۳ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال محکوم شدند.

هادی هاشمیان افزود: متهم ردیف اول همچنین به اتهام مباشرت در اخلال نظام اقتصادی به ۲۰ سال زندان با احتساب زمان بازداشت قبلی، ۷۴ ضربه شلاق و انفصال ابد از خدمات دولتی و به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی به ۲۰ سال زندان با احتساب زمان بازداشت قبلی ، ۷۴ ضربه شلاق و انفصال ابد از خدمات دولتی محکوم شد.

رییس دادگستری گلستان اضافه کرد: همچنین مهدی قوانلو متهم ردیف دوم به اتهام مشارکت اخلال در نظام اقتصادی به تحمل بیست سال زندان با احتساب ایام بازداشت قبلی، ۷۴ ضربه شلاق و انفصال ابد از خدمات دولتی و متهم ردیف سوم نادر قوانلو به تحمل ۱۰ سال زندان با احتساب ایام بازداشت قبلی و ۱۰ ضربه شلاق و انفصال ابد از خدمات دولتی محکوم شدند.

**

آتش سوزی محدودی که از روز یکشنبه در پارک ملی گلستان رخ داد و چند ساعت بعد مهار شده بود، از روز دوشنبه دوباره شعله‌ور شد که با تلاش ۲۰ نفر از نیروهای محیط‌بانی، منابع طبیعی، همیاران محیط زیست و برخی نیروهای مردمی و همچنین به سبب بارش باران به طور کامل مهار و خاموش شد.

رییس پارک ملی گلستان اظهار داشت که در این آتش سوزی، عرصه‌ای به مساحت پنج هکتار که بیشتر درختان خشک، پهن برگ و ممرز بودند در محدوده بالادست روستای تنگراه در نزدیکی چشمه قوشه معروف به دره شمالی دچار خسارت شد.

مهدی تیموری اضافه کرد: در این آتش سوزی که عامل انسانی در آن نقش داشته، گونه‌های حیوانی آسیب ندیدند اما به بخشی از گونه‌های گیاهی، پرندگان، حیوانات کوچک و حشرات پارک ملی گلستان خسارت وارد شد.

**

مدیر کل بهزیستی گلستان گفت: در سال ۹۶ کل مستمری‌بگیران بهزیستی استان ۱۲ هزار نفر بودند که هشت هزار و ۵۰۰ نفر آنان از انواع معلولیت برخوردار بودند اما امسال این آمار به بیش از ۴۱ هزار مستمری‌بگیر رسیده که ۳۷ هزار و ۸۰۰ نفر از آنان دارای معلولیت هستند.

ابراهیم غفاری با اشاره به وجود ۶۷۰ معلول ضایعه نخاعی در استان گفت: ۵۰ درصد این افراد در اثر تصادفات رانندگی دچار معلولیت شده‌اند که بجز حمایت‌های مالی شامل پرداخت مستمری و لوزام بهداشتی، برای حمایت از افراد دارای معلولیت شدید در هر ماه ۵ میلون و ۵۴۰ هزار ریال کمک هزینه پرستاری به خانواده های آنان پرداخت می‌شود.

**

دعوت مشتزن و الیبالیست گلستانی به اردوی تیم ملی، قبول اولین شکست شهرداری گرگان در رقابتهای لیگ برتر بسکتبال برابر مهرام، پیروزی دختران بسکتبالیست گلستانی در هفته چهارم لیگ برتر و ادامه کورس پاییزه گنبد کاووس از جمله رویدادهای ورزشی گلستان در هفته گذشته بود.

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا