درمان طبیعی حالت تهوع با انواع روش های مطمئن در خانه


درمان طبیعی حالت تهوع با انواع روش های مطمئن در خانه

همه افراد در زندگی خود حداقل یک بار حالت تهوع را تجربه کرده اند و تنها مربوط به دوران بارداری نمی باشد که سبب عصبانیت بیشتر افراد می شود و به دلایل مختلفی این احساس در وجود فرد ایجاد می شود که یک مشکل عذاب آور است، در ادامه مطلب شما را با درمان طبیعی حالت تهوع آشنا خواهیم کرد. روش های درمان طبیعی حالت تهوع برای برطرف کردن حالت تهوع می توانید از...

همه افراد در زندگی خود حداقل یک بار حالت تهوع را تجربه کرده اند و تنها مربوط به دوران بارداری نمی باشد که سبب عصبانیت بیشتر افراد می شود و به دلایل مختلفی این احساس در وجود فرد ایجاد می شود که یک مشکل عذاب آور است، در ادامه مطلب شما را با درمان طبیعی حالت تهوع آشنا خواهیم کرد.

درمان طبیعی حالت تهوع با انواع روش های مطمئن در خانه

روش های درمان طبیعی حالت تهوع

برای برطرف کردن حالت تهوع می توانید از درمان های خانگی که کم هزینه و بدون عوارض می باشند استفاده کنید که در ادامه مطلب با درمان طبیعی حالت تهوع آشنا خواهید شد.

کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد یکی از روش هایی می باشد که به عنوان درمان طبیعی حالت تهوع محسوب می شود زمانی احساس حالت تهوع دارید درجه حرارت بدن افزایش می یابد بنابراین، یک کمپرس سرد را به مدت چند دقیقه بر روی پشت گردن قرار دهید این روش به کاهش درجه حرارت بدن کمک می کند زیرا بالا بودن دما ممکن است باعث حالت تهوع شود.

درمان طبیعی حالت تهوع با انواع روش های مطمئن در خانه

چای بابونه

یکی دیگر روش های رفع حالت تهوع استفاده از چای بابونه می باشد به دلیل اینکه این چای اثر آرام بخشی دارد ممکن است به شما کمک کند تا کمی بخوابید و استراحت کنید بنابراین یک فنجان آب جوش را بر روی یک قاشق غذا خوری گل بابونه خشک و یا تازه بریزید و اجازه دقیقه حداقل پنج دقیقه خیس بخورد سپس بعد از صاف کردن آن را بنوشید.

درمان طبیعی حالت تهوع با انواع روش های مطمئن در خانه

زنجبیل

استفاده از زنجبیل نیز یکی از بهترین روش های درمان خانگی حالت تهوع می باشد زیرا داری خواص ضد تهوع می باشد بنابراین یک فنجان آب جوش را بر روی یک قطعه کوچک از ریشه زنجبیل تازه و پوست کنده بریزید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه خیس بخورد سپس آن را صاف و بنوشید.

لیمو

یکی دیگر از روش های درمان طبیعی حالت تهوع استفاده از لیمو می باشد بنابراین یک عدد لیمو را فشار دهید سپس آب آن را بگیرید و با آب مخلوط کنید و هراز گاهی مقدار کمی از این نوشیدنی را استفاده کنید البته بو کردن لیموی بریده شده نیز حالت تهوع را بهتر می کند.

درمان طبیعی حالت تهوع با انواع روش های مطمئن در خانه

قرص نعناع

از دیگر روش های درمان حالت تهوع قرص نعناع می باشد، یک آبنبات نعناعی را بمکید همچنین می توانید از چای نعناعی استفاده کنید.

عسل

از دیگر درمان های خانگی حالت تهوع عسل می باشد از این رو استفاده از معجون عسل با سرکه سیب و آب به بهبود حالت تهوع کمک می کند.

درمان طبیعی حالت تهوع با انواع روش های مطمئن در خانه

آب برنج

آب برنج یکی دیگر از درمان طبیعی حالت تهوع می باشد از این رو مقداری از آب برنجی را که بعد از آبکشی برنج پخته شده به دست می آید را به صورت ولرم بنوشید.

پیاز

برای درمان حالت تهوع آب یک عدد پیاز را بگیرید سپس یک قاشق زنجبیل رنده شده به آن اضافه کنید و آن را مصرف کنید

نعناع

یک قاشق غذا خوری برگ نعناع خشک شده را به مدت یک و نیم ساعت داخل یک چهارم لیتر آب داغ خیس کنید سپس آن را بعد از صاف کردن بنوشید.

درمان طبیعی حالت تهوع با انواع روش های مطمئن در خانه

نوشیدن مایعات

علت تهوع و استفراغ ممکن است از کمبود آب در بدن باشد بنابراین باید مایعاتی مانند آب یا آب میوه بنوشید و به مدت یک تا دو ساعت هیچ گونه مواد غذایی مصرف نکنید و فقط نوشیدنی هایی مانند: آب، آب میوه و…بنوشید.

سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب به عنوان درمان طبیعی حالت تهوع هایی که از میگرن و مسمومیت غذایی باشد محسوب می شود همچنین سرکه سیب به هضم مناسب غذا و به اختلالات مربوط به معده که باعث حالت تهوع شده اند کمک می کند، بنابراین یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را با یک فنجان آب باهم مخلوط کنید سپس نصف قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و در زمان حالت تهوع هر از گاهی مقداری از این مخلوط را مصرف کنید.

بادیان رومی

بادیا رومی به دلیل داشتن آنتول، فیتواستروژن به هضم غذا کمک می کند و در واقع یکی دیگر از درمان طبیعی حالت تهوع می باشد بنابراین نصف قاشق چایخوری بادیان را به نصف فنجان آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه دم بکشد این روش برای بر طرف کردن حالت تهوع بسیار مناسب است.

درمان طبیعی حالت تهوع با انواع روش های مطمئن در خانه

گل میخک

استفاده از گل میخک برای درمان حالت تهوع گزینه بسیار مناسبی است بنابراین یک قاشق چای خوری پودر گل میخک را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه دم بکشد و در آخر یک قاشق چای خوری به آن عسل اضافه کنید سپس آن را بنوشید.

زیره سبز

استفاده از زیره سبز به تقویت آنزیم های گوارشی در معده کمک می کند در نتیجه هضم و جذب مناسب مواد غذایی بدن افزایش پیدا می کند و باعث کاهش حالت تهوع می شود بنابراین یک قاشق چای خوری زیره سبز را داخل یک فنجان آب داغ بریزید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه دم بکشد سپس مقدار کمی از پودر جوز هندی به آن اضافه و این چای را به آرامی به همراه دانه ها بنوشید.

طب فشاری

از دیگر روش های درمان طبیعی حالت تهوع طب فشاری می باشد با کمک انگشت شست روی مچ دست تان فشار آورید می توانید خودتان این کار را انجام دهید یا از یک نفر بخواهید این کار را انجام دهد به مدت چند دقیقه به صورت دایره وار فشار دهید این روش ترشح مواد شیمیایی را که باعث ایجاد حالت تهوع می شوند را قطع می کند.

درمان طبیعی حالت تهوع با انواع روش های مطمئن در خانه

نشانه های مهم حالت تهوع

سرگیجه احساس تهوع و ناراحتی شدید اضطراب ضعف احساس تهوع و ناراحتی شدید اندوه گیجی معده درد

درمان طبیعی حالت تهوع با انواع روش های مطمئن در خانه

حالت تهوع چه عللی دارد؟

مسمومیت غذایی افسردگی، تنفر شدید، و نگرانی دریازدگی سوء مصرف مواد مخدر استفاده‌ی بیش از حد الکل مصرف بیش از حد کافئین عفونت معده آسیب به سر بازگشت اسید معده به مری سندروم روده‌ی تحریک پذیر شیمی درمانی بارداری خستگی مزمن گرمازدگی سرگیجه قاعدگی سنگ کلیه فشار آپاندیس دیابت میگرن

برای پیشگیری از حالت تهوع چه اقداماتی انجام دهیم؟

۱. وعده های غذایی کم حجم مصرف کنید.

۲. مصرف الکل و کافئین را کاهش دهید.

۳. درست استراحت کنید.

۴. گرسنگی هم ممکن است باعث حالت تهوع شود بنابراین چیزی بخورید که به راحتی هضم شود.

۵. همراه شیر، گوشت خوک، فرآورده های لبنی، مرغ و هر نوع پروتئین مواد خوراکی چرب، پر ادویه و روغنی مصرف نکنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط