حضور ایران در دوازدهمین مجمع بین المللی دموکراسی اندونزی


حضور ایران در دوازدهمین مجمع بین المللی دموکراسی اندونزی

تهران- ایرنا- جمهوری اسلامی ایران در دوازدهمین مجمع دموکراسی بالی با عنوان مردم سالاری و فراگیری( وارد کردن همه بازیگران جامعه) حضور یافت. دراین مجمع بین المللی نمایندگانی از 90 کشور مختلف جهان و دهها سازمان بین المللی در بالی اندونزی شرکت کردند.

به گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در اندونزی، دوازدهمین نشست مجمع دموکراسی بالی با شرکت وزیران و معاونان امور خارجه، سفرای کشورهای مختلف و محمد آزاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در جزیره بالی در چهار محور آغاز به کار کرد. موضوعات مورد بحث دوازدهمین اجلاس بالی در بخش دولتی شامل حرکت به سوی جامعه فراگیر ، بخش اجتماعات مدنی با موضوعیت خیزش انحصارگرایی و افول دموکراسی، بخش جوانان با موضوعیت جوانان و مردم سالاری دیجیتال فراگیر و در بخش آخر موضوع فراگیری اقتصاد است.

ابتکار برگزاری اجلاس بین المللی دموکراسی بالی در سال ۲۰۰۸ توسط سوسیلو بامبانگ یودیونو، رئیس جمهوری پیشین اندونزی در راستای ارتقاء همکاری‌های صلح و مردم سالاری نه تنها در منطقه بلکه به صورت جهانی انجام شد.

رتنو مرسودی وزیر امورخارجه اندونزی در افتتاحیه این مراسم در روز پنجشنبه گذشته با بیان اینکه میان فراگیری و دموکراسی ارتباط مستقیم وجود دارد گفت: هنگامی مردم سالاری به غایت مطلوب خود نیل خواهد کرد که در مسیر فراگیر بودن گام بردارد.

وی افزود: دموکراسی به خودی خود هدف نیست بلکه وسیله ای برای رسیدن به هدف، که همان صلح پایدار است، می باشد در همین راستا ثبات یک کشور با فراگیری بیشتر و آزادی رابطه مستقیم دارد.

وی از مشارکت سیاسی زنان نیز یاد کرد و افزود مشارکت سیاسی زنان نقش مهمی در دموکراسی فراگیر ایفا می کند.

وی اذعان داشت حضور همه اقشار مختلف جامعه می بایست با اعتماد سازی و دوری از هرگونه سیاست زدگی باشد و این مشارکت باید در راستای القای امید در جامعه و ایجاد رشد و جامع گرایی باشد.

در جلسه وزیران اجلاس بالی موضوعاتی مانند کثرت گرایی در عین احترام به فرهنگ بومی، توجه به ویژگی های خاص جوامع( هوشمندی محلی) و دسترسی آسان به منابع جهت فراگیری اقتصادی مطرح وتاکید شد که بهره گیری سیاسی و ابزاری از دموکراسی منتج به بی ثباتی، عدم صلح و بهروزی خواهد شد.

وزیران امور خارجه استرالیا، کنیا ، نامیبیا، تیمور شرقی، جزایر سلیمان، وزیر مشاور در امور خارجه قطر و معاون وزیرامور خارجه مالزی از جمله وزیران شرکت کننده در این نشست بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!