ولنتینو روسی: نگران انجین موتور یاماها 2020 هستم


موتو جی پی ایران – در فصل 2019 موتو جی پی شاهد آن بودیم که حداکثر سرعت پایین موتور یاماها نسبت به رقبای خود مشکلاتی را برای این تیم و بخصوص ولنتینو روسی به همراه داشت. روسی، موتورسوار باسابقه ی این تیم درباره ی فصل گذشته این چنین گفت: مسیر‌های مستقیم این فصل بسیار برای ما آزار دهنده بود مخصوصا زمانی که حریف ما در این مسیر تیم دوکاتی بود. حد‌اکثر...

موتو جی پی ایران – در فصل 2019 موتو جی پی شاهد آن بودیم که حداکثر سرعت پایین موتور یاماها نسبت به رقبای خود مشکلاتی را برای این تیم و بخصوص ولنتینو روسی به همراه داشت.

روسی، موتورسوار باسابقه ی این تیم درباره ی فصل گذشته این چنین گفت:

مسیر‌های مستقیم این فصل بسیار برای ما آزار دهنده بود مخصوصا زمانی که حریف ما در این مسیر تیم دوکاتی بود. حد‌اکثر سرعت پایین ما نسبت به دیگر تیم ها سبقت گرفتن را برای ما دشوار کرده بود.

نسخه‌ ی بعدی نیازمند قدرتی بیشتر است تا توانایی رقابت را داشته باشد.

اما هفته‌ ی گذشته ولنتینو روسی به همراه دیگر موتورسوار این تیم یعنی ماوریک وینالس تستی با نسخه ی آزمایشی موتور جدید این تیم انجام دادند. انجین این موتور، نظیر دیگر قطعات آن تغییر داشته اما همچنان نسبت به رقبای خود یعنی دوکاتی و هوندا، حداکثر سرعت پایین تری دارد.

ماسیمو مرگالی، رئیس تیم یاماها فکتوری ریسینگ درباره‌ی موتور جدید این تیم گفت:

بله، می‌توان گفت که موتور ما بهتر شده اما تیم های هوندا و دوکاتی هم همین طور. ما در این موتور بروزرسانی های کوچکی انجام دادیم و انتظار چیز بزرگتری را نداریم، زیرا دوام و کنترل پذیری آن برای ما بسیار مهم است.

برای رسیدن به این نسخه مهندسین ما زمان زیادی را صرف کردند اما این نسخه، نسخه نهایی نخواهد بود، ولی بسیار به موتوری که قرار است در ماه مارچ در قطر ظاهر شود نزدیک است.

ولنتینو روسی: نگران انجین موتور یاماها 2020 هستمولنتینو روسی: نگران انجین موتور یاماها 2020 هستم ولنتینو روسی

زمانی که از ولنتینو روسی درباره ی صحبت های اخیر ماسیمو مرگالی سوال شد که آیا این نظرات برای شما نگران کننده است، وی اینگونه جواب داد:

بله، اما به عقیده ی من مهندسین ما تلاش خوبی کردند ولی همچنان فاصله‌ ی ما با رقبا زیاد است و این شرایط در مسیر مستقیم نگران کننده است. اما من مطمئنم که ما می‌توانیم فصل بهتری را در آینده داشته باشیم.

برای تست این نسخه را به فرانکو موربیدلی و فابیو کوارتارارو سپردند و فرانکو موربیدلی در تست خزر توانست به جایگاه نخست دست پیدا کند. او درباره این موتور جدید اینگونه گفت:

احساس میکنم که این نمونه مقداری سریع تر شده و در دنده های 5 و 6 حس بهتری را القا می‌کند و روح یاماها در آن دیده می‌شود. من از نتیجه کار مهندسین بسیار راضی هستم و چیزی که بیشتر انتظار دارم، قدرت بیشتر و کنترل پذیری بهتر است. نمی‌دانم این جزو برنامه های آن‌ها خواهد بود یا خیر ولی در هر صورت این نمونه قدمی رو به جلو برای یاماها محسوب می‌شود.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موتورسواری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس