ایلام در هفته ای که گذشت


ایلام در هفته ای که گذشت

ایلام - ایرنا - هفته گذشته برای استان ایلام هفته ای آرام بود و التهاب و هیجان های مربوط به موضوع بنزین در استان تاحدود بسیار زیادی فروکش کرد.

موضوع روز در هفته گذشته برای استان ایلام مبحث ثبت نام داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود که تاکنون بیش از ۸۴ نفر از این افراد برای ۲ حوزه انتخابیه شمال و جنوب ثبت نام کرده اند.

در این هفته خبری عجیب که در همه رسانه های فضای مجازی پیچید ماجرای جوان توانخواه ساکن شهرستان ملکشاهی بود که سفری ناخواسته و اتفاقی به افغانستان داشت.

بازبودن مرز تجاری مهران برای مراوده های بازرگانی، برگزاری مانور دستگاه های امدادرسان در فرودگاه ایلام، کاشت سه میلون اصله نهال در استان، بیماری آنفلوآنزا از رویدادهای مهم خبری هفته گذشته در استان ایلام بود.

مشاور رییس سازمان محیط زیست و دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار و معاون وزیر اقتصاد مهمان هفته گذشته استان ایلام بودند.

ایلام در هفته ای که گذشت

استاندار: توسعه ایلام با سفر رییس جمهوری شتاب می‌گیرد

استاندار ایلام با اشاره به اینکه امروز افق پیش‌ روی این استان روشن و مثبت است، اضافه کرد: تاکنون اقدام‌های مهمی در راستای توسعه استان انجام شده و در حال انجام است که با سفر رییس جمهوری به استان این روند شتاب بیشتری خواهد گرفت‌.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز سه‌شنبه در چهارمین نشست ساماندهی امور جوانان استان ایلام اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده پروژه‌های مهمی چون پتروشیمی مهران در فاز اول با ۷۲۰ میلیون دلار، پتروشیمی هلیلان با ۱۰۰ میلیون یورو، آزاد راه پل زال، چیلات و نجف در فاز اول با ۲ هزار میلیارد تومان در آستانه اجرایی شدن هستند.

مرز مهران برای فعالیت‎ تجاری باز است

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: مرز تجاری مهران بدون هیچ مشکل خاصی همچنان در حال انجام مراودات بازرگانی با کشور عراق است و برای انجام فعالیت تجاری باز است.

روح‌الله غلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود بسته بودن مرز مهران برای تردد زائران و مسافران ایرانی اما مرز تجاری این پایانه کماکان همچون گذشته به فعالیت‌های تجاری با کشور عراق می‌پردازد.

تشکیل هیات های اجرایی در تمامی شهرستان های ایلام

معاون سیاسی امنیتی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: هیات های اجرایی در تمامی شهرستان ها و حوزه های اصلی و فرعی این استان تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری افزود: ایلام جزو اولین استان ها در کشور است که هیات های اجرایی تشکیل شده و شروع بکار کرده است.

استاندار ایلام: برگزاری انتخابات حداکثری و سالم هدف مسوولان است

استاندار ایلام مشارکت سالم و حداکثری مردم در انتخابات پیش رو را یک هدف مهم و حایز اهمیت خواند و گفت: در این شرایط که دشمن با تمام توان خود جنگ اقتصادی و روانی علیه ملت ایران نظام بکار بسته است، حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای پاسخی دندان شکن به دشمنان خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در بازدید از ستاد انتخابات حوزه انتخابیه ایلام اظهار داشت: دشمن می خواهد ما نباشیم و ما هم می خواهیم نظام سلطه و استکبار از زمین برچیده شود.

استاندار ایلام: رفتار داوطلبان انتخابات باید از ابتدا قانونمند باشد

استاندار ایلام گفت: رفتار داوطلبان انتخابات از همان ابتدا باید قانونمند باشد تا در ادامه مسیر انتظارهای نامعقول شکل نگیرد و به دلایل شخصی و گروهی خدمات نظام نادیده گرفته نشود.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز چهارشنبه در هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به برخی انتقادها در خصوص عملکرد تعدادی از مدیران اظهار داشت: برای بررسی عملکرد مدیران باید شاخص‌ها با دید علمی، منطقی و عقلانی بررسی شود.

ملاقات عمومی استاندار ایلام هر هفته برگزار می شود

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام گفت: در راستای تکریم مردم و پاسخگویی به خواسته‌ها و مطالبات آنها برنامه ملاقات عمومی استاندار ایلام با مردم روزهای سه شنبه هر هفته برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، آیت قیصربیگی اظهار داشت: شهروندان ایلامی می توانند برای ثبت‌نام جهت ملاقات با قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام به دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری ایلام مراجعه کنند.

ایلام در هفته ای که گذشت

آنفلوانزا هیچ فوتی در ایلام نداشته است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تاکنون هیج بیماری بر اثر آنفلوانزا در این استان جان خود را از دست نداده و شیوع این بیماری عادی است.

دکتر جمیل صادقی فر شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افرادی که برای این بیماری به مراکز درمانی مراجعه کردند به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و واکسن مورد نیاز نیز به بیماران گروه‌های حساس تزریق شده است.

اختصاص هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای مقابله با گرد و غبار

مشاور رییس سازمان محیط زیست و دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار گفت: هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع صندوق توسعه ملی برای مقابله با گرد و غبار به ۶ وزارتخانه و سازمان مهم و مرتبط با گرد و غبار اختصاص یافته است.

علی‌محمد طهماسبی‌ بیرگانی روز شنبه در هفتمین کارگروه گرد و غبار استان ایلام اظهار داشت: از این میزان اعتبار بیش از ۸۱ میلیارد ریال به استان ایلام برای مقابله با پدیده گرد و غبار اختصاص داده شده است که این اعتبار در اختیار سازمان جهاد کشاورزی، حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری قرار دارد.

بارندگی‌های سیلابی فرسایش خاک در ایلام را سرعت بخشیده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه بارندگی‌های سیلابی سرعت فرسایش خاک در این استان را افزایش داده است گفت: بیش از ۷۵ درصد شیب استان در حوزه مرزی به سمت کشور عراق است که خود این عامل باعث مستعد شدن فرسایش خاک می‌شود.

سیدمحمد تراب‌میری روز چهارشنبه در همایش استانی روز جهانی خاک در دانشگاه ایلام با بیان اینکه شناسایی مناطق شیب‌دار مستعد توسعه باغات در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: با تبدیل زمین‌های شیب‌دار و دیم به باغ، علاوه بر حفظ و تثبیت خاک، میزان بهره‌وری محصول‌های کشاورزی و مدیریت منابع آبی در استان نیز ارتقا می‌یابد.

ایلام در هفته ای که گذشت

یک میلیون و ۲۰۱ هزار تبعه خارجی از مرز مهران تردد کردند

مدیر پایانه مرزی مهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۲۰۱ هزار و ۶۸۸ نفر از اتباع سایر کشورها از مرز بین المللی مهران تردد کرده اند.

مجتبی سلیمانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۶ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۱۹۴ نفر در مدت زمان یاد شده از مرز بین المللی مهران برای زیارت عتبات عالیات تردد کرده اند که از این تعداد یک میلیون و ۲۱۰ هزار و ۶۸۸ نفر اتباع سایر کشورها بوده اند.

معاون وزیر اقتصاد: اقتصاد هوشمند پیشران موفقیت در بازارهای بین المللی است

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تحول دیجیتال و اقتصاد هوشمند ضرورت اقتصاد امروز کشور است که باید بانک ها، شرکت های بیمه ای و واحدهای اقتصادی آموزش های لازم در این راستا را ببینند.

عباس معمار نژاد روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی بانک ها و بیمه های استان ایلام اظهار داشت: تحول دیجیتال باید در سیستم های اقتصادی پیگیری شود زیرا با الکترونیکی کردن سامانه ها فرق دارد و در این راستا باید آموزش های لازم ارایه شود.

بانک‌ها در شرایط جنگ اقتصادی با برنامه‌های دولت هماهنگ باشند

استاندار ایلام گفت: بانک های دولتی و خصوصی در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم های گسترده دشمنان باید بیش از گذشته یار و همراه دولت برای اجرای برنامه های باشند.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در دیدار با معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد و دارایی از لزوم حمایت همه جانبه از بخش تولید در شرایط امروز کشور گفت و تاکید کرد: اکنون که دشمن بصورت تمام عیار وارد جنگ اقتصادی با کشور شده است و با انواع تحریم های ظالمانه درصدد ایجاد مشکلات اقتصادی در کشور است بیش از پیش نیازمند توجه به توان و ظرفیت داخلی احساس می شود.

ورود بهزیستی ایلام برای بازگشت معلول مفقود شده در افغانستان

مدیرکل بهزیستی ایلام از ورود این اداره کل برای پیدا شدن معلول مفقود شده اهل شهرستان ملکشاهی در کشور افغانستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، زهرا همتی روز دوشنبه افزود: بر اساس اعلام خانواده این معلول، وی ۲ هفته پیش سوار بر موتورسیکلت از منزل خارج شده که در یکی از استان های همجوار توسط پلیس شناسایی می شود.

معلول گمشده ایلامی در افغانستان پیدا شد

حامد آس معلول گمشده اهل شهرستان ملکشاهی استان ایلام که به اشتباه به افغانستان منتقل شده بود، پیدا شد.

دایی حامد آس لحظاتی قبل به خبرنگار ایرنا گفت: حامد در نزدیکی شهر کابل افغانستان با تلاش اقوام و بستگان و همکاری یک فرد افغان که به این کشور عزیمت کرده بودند، پیدا شد.

سه میلیون اصله نهال در ایلام کاشته شد

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: همزمان با سراسر کشور در طرح پویش ملی نهال کاری، سه میلیون اصله نهال در هشت هکتار از اراضی استان کاشته شد.

حجت فتحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح پویش ملی نهالکاری همزمان با سراسر کشور با مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری و بسیج سازندگی با حضور مسئولان استانی، تشکل ها، انجمن های مردمی و دوستداران طبیعت استان ایلام در شهرستان مهران از طریق ویدیو کنفرانس اجرا شد.

نماینده ایلام: مسوؤلان ارشد کشور تنگناهای دولت را با مردم مطرح کنند

نماینده مردم شهرستان‌های ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: مسوؤلان ارشد کشور باید دغدغه‌های خود و تنگناهای دولت را با مردم مطرح و چرایی افزایش قیمت بنزین را برای افکار عمومی به صورت شفاف تشریح کنند در این صورت به‌ طور قطع مردم استقبال خواهند کرد.

سلام امینی در نشست با اصحاب رسانه استان ایلام با اشاره به اینکه این موضوع در بین نمایندگان مجلس در حال بحث و بررسی است، افزود: در این شرایط دولت باید قیمت‌ها را کنترل کند تا افزایش قیمت بنزین موجب تورم نشود و درآمد آن به اقشار کم‌درآمد و دهک‌های پایین جامعه اختصاص یابد.

سالن ورزشی شادروان ناصر حجازی در ایوان افتتاح شد

سالن ورزشی شادروان ناصر حجازی اسطوره فوتبال ایران و آسیا با حضور جمعی از مسئولان محلی در شهرستان ایوان استان ایلام به بهره برداری رسید.

این سالن در زمینی به مساحت ۶۰۰ مترمربع و اعتبار ۹ میلیارد ریال با مشارکت خانواده آن مرحوم و اسطوره فوتبال ایران ساخته شده و ظرفیت استفاده ۷۵۵ دانش آموز دختر را دارد.

درخشش مستندساز ایلامی در جشنواره ایتالیا

مستند در گرداب انقراض به کارگردانی فتح الله امیری مستندساز ایلامی در اولین حضور خود در جشنواره های بین المللی خوش درخشید و جایزه برتر جشنواره ایتالیا را کسب کرد.

در این جشنواره که با موضوع محیط زیست و با حضور مستندهای شاخصی از کشورهای مختلف دنیا هفته جاری در کشور ایتالیا برگزار شد مستند در گرداب انقراض از بین آثار راه یافته به بخش پایانی بهترین فیلم، جایزه برتر را دریافت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی