کارگاه قالی‌بافی زندان سلماس به بهره‌برداری رسید


کارگاه قالی‌بافی زندان سلماس به بهره‌برداری رسید

ارومیه - ایرنا - مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی‌تربیتی آذربایجان‌غربی با اشاره به بهره‌برداری از کارگاه قالی‌بافی زندان سلماس با هدف کمک به معیشت زندانیان و خانواده آنان گفت: نخستین محصول این کارگاه به ارزش 100 میلیون ریال به بازار عرضه شد.

حمزه بروجنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فرش به ابعاد ۲*۳ و طرح ماهی ۴۰ رج توسط قالی‌بافان مددجوی زندان سلماس بافته شده است که عواید آن نیز در اختیار همین مددجویان قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: نخستین کارگاه مجهز قالی‌بافی زندانیان سلماس با ۲۱ مددجوی ماهر و نیمه‌ماهر با هدف اشتغال‌زایی مددجویان، کاهش آسیب رفتارهای پرخطر و ایجاد منبع درآمد سالم برای آنها راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: در ابتدای اجرای این طرح، ۲۱ نفر در این کارگاه با پنج تخته قالی در ابعاد متفاوت مشغول فعالیت شدند که ۳۰ درصد از عواید فروش فرش به قالی‌بافان و ۷۰ درصد به خانواده زندانیان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی‌تربیتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در آینده نزدیک تعداد زندانیان این مرکز اشتغال به بیش از ۴۰ نفر افزایش خواهد یافت.

اقدامات اشتغالزا از جمله مهمترین برنامه‌های سازمان زندان‌ها طی سال‌های اخیر بوده که در کاهش مشکلات این زندانیان و خانواده آنان اثرگذار خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن