70 درصد متقاضیان مشاغل خانگی در آذربایجان‌غربی بانوان هستند


70 درصد متقاضیان مشاغل خانگی در آذربایجان‌غربی بانوان هستند

ارومیه - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مشاغل خانگی بیشتر با هدف توسعه تولیدات خانگی با هزینه کم و اغلب با مدیریت بانوان طرح‌ریزی شده است، گفت: 70 درصد متقاضیان مشاغل خانگی در استان را نیز بانوان تشکیل می‌دهند.

رضا نقی‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خیاطی‌، قالی‌بافی، خدمات تایپ، رودوزی‌های سنتی، پرورش قارچ، معرق‌کاری چرم، دوخت لباس و گلیم‌بافی از جمله مهمترین و بیشترین موارد مورد تقاضا برای مشاغل خانگی در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: اهمیت مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی خانواده‌ها و کشور بسیار بالا بوده و با توجه به بازگشت سریع سرمایه در این نوع مشاغل به ویژه در صنایع دستی، قالی‌بافی، خیاطی و دام‌پروری، تقاضای مربوط به این بخش در استان بسیار زیاد است.

وی بیان کرد: مشاغل خانگی راهکاری مناسب و میانبر برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد خانواده‌هاست و قابلیت انجام این کسب و کار در منزل سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلان آنها می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی اظهار امیدواری کرد که با اختصاص تسهیلات مناسب برای این طرح‌ها در استان، زمینه توسعه اشتغال این بخش به‌ویژه در بخش بانوان فراهم شود.

متوسط وام پرداختی مشاغل خانگی در استان ۸۴ میلیون و ۱۸۱ هزار ریال برای هر طرح مصوب است که نیاز به سرمایه‌گذاری کم را برای راه‌اندازی این نوع مشاغل نشان می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری از حمله ترکیبی موشک‌ الماس و پهپاد انتحاری ابابیل به پایگاه سری اسرائیل