گزارش آریا از چهارمین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس یازدهم؛ چهره های سرشناس به میدان آمدند


گزارش آریا از چهارمین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس یازدهم؛ چهره های سرشناس به میدان آمدند

خبرگزاری آریا- چهارمین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح در فرمانداری های سراسر کشور و محل وزارت کشور آغاز شد.

گزارش آریا از چهارمین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس یازدهم؛ چهره های سرشناس به میدان آمدند

خبرگزاری آریا- چهارمین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح در فرمانداری های سراسر کشور و محل وزارت کشور آغاز شد.
به گزارش آریا، داوطلبان این انتخابات تا 16 آذر فرصت دارند تا با در دست داشتن مدارک لازم، در انتخابات ثبت‌نام کنند. مدت زمان ثبت‌نام در هر روز از ساعت 8 صبح لغایت 18 عصر و به مدت 10 ساعت است.

«کارن خانلری» نماینده ارامنه تهران صبح امروز به وزارت کشور آمد و برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کرد.
«حسین الله کرم» دبیرکل پیشین انصارحزب الله دومین چهره شناخته شده ای بود که در ستاد انتخابات کشور حاضر شد اما در انتخابات ثبت نام نکرد؛ او بردار شهید فهمید(مجید فهمیده) را برای ثبت نام در انتخابات همراهی می کرد.
فهمیده: مورد حمایت انصارالله حزب الله هستم
مجید فهمیده برادر شهیدان «محمد حسین» و «داوود فهمیده» کارشناس قوه قضائیه از حوزه انتخابیه تهران برای حضور در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.
وی در جمع خبرنگاران، گفت: امیدوارم در گام دوم انقلاب در مقابله با جنگ اقتصادی نقش آفرینی کنم.
این کارشناس قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با شورای ائتلاف اصولگرایان صحبت کرده‌اید؟گفت: بله- با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب صحبت شده است و انصار حزب‌الله از بنده حمایت کردند.
فهمیده در پاسخ به این سوال که اگر در لیست ائتلاف اصولگرایان قرار نگیرید، صحنه انتخابات را ترک خواهید کرد یا خیر؟ گفت: اگر در لیست ائتلاف قرار نگیرم از شهر قم برای حضور در انتخابات مجلس نامزد خواهم شد.
الله کرم: ائتلاف نیروهای انقلاب وزن جوانان را بالا ببرد
حسین الله کرم دبیرکل پیشین انصار حزب الله در جمع خبرنگاران مستقر در وزارت کشور، گفت: دولت آینده باید دولتی جوان و حزب اللهی باشد، مجلس یازدهم نیز باید در این راستا برنامه ریزی کند تا بتواند در راستای حرکت در گام دوم انقلاب اقدام کند.
وی با بیان اینکه بنده مجید فهمیده را به عنوان داوطلب مورد حمایت خود معرفی می کنم تا پرچم ادامه حرکت انقلابی را به دست او بسپارم،افزود: حرکت انقلابی نیازمند نیروی جوان و پرکار است که بتواند چند شیفت کار کند .
این فعال سیاسی تصریح کرد: دهه اولی های انقلاب دیگر توان این گونه کار کردن را ندارند از این رو باید پرچم را به دست جوان‌ترها بسپاریم.
الله کرم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در انتخابات در قالب شورای وحدت فعالیت خواهید کرد یا به صورت مستقل وارد می شوید؟ اظهار داشت: ائتلاف یک اصل در سیاست است و هر کسی که کار سیاسی را آغاز می‌کند باید نگاه اصلیش به ائتلاف باشد.
وی خاطرنشان کرد: ما با شورای شهر پنجم کار خود را آغاز کردیم و به همین دلیل باید نگاهی به یکی از دو گروه اصلی سیاسی در کشور داشته باشیم البته امیدوار هستیم که جریان ائتلاف انقلاب اسلامی وزن نیروهای جوان انقلابی را در لیست خود بالاتر ببرد.
این فعال سیاسی تأکید کرد: اگر ائتلاف وزن نیروهای جوان و انقلابی را افزایش دهد ما پیرو این ائتلاف خواهیم بود.
الله کرم گفت: گروه های حزب اللهی برای حضور در انتخابات برنامه انقلابی دارند، برای حضور در صحنه نبرد جنگ اقتصادی نیازمند نیروهای انقلابی هستیم.
«سید علی ادیانی» نماینده مردم قائمشهر در مجلس نیز در ستاد انتخابات کشور حاضر شد و از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرد.
ادیانی: مبارزه با فساد اولویت مجلس آینده باید باشد
او سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره ثبت نام خود در انتخابات مجلس یازدهم، گفت: بنده عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس هستم و زمانی که از شهرستان نیز در انتخابات شرکت می‌کردم در لیست نیروهای ارزشی و انقلابی قرار می‌گرفتم.
این نماینده مجلس در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه چرا از تهران ثبت نام کرده اید، افزود: قائمشهر را رها نکردهام. برخی دوستان از من تقاضا کردند.
ادیانی در پاسخ به این سئوال که آیا از مشکلات خزر خسته شده اید که می خواهید از تهران نامزد شوید؟ گفت: البته اجازه نمی دهیم مسئله خزر اتفاق بیفتد. چون آن را به ضرر کشور می‌دانیم، ما شمالی‌ها نگهبان میراث ملی هستیم.
وی همچنین، اشتغال و مبارزه با فساد و رشوه خواری را اولویت مجلس یازدهم خواند.
ثبت نام تعدادی از نمایندگان فعلی و سابق
«مهرداد لاهوتی» نماینده لنگرود و عضو فراکسیون مستقلین هم چهره پارلمانی دیگری بود که خود را به ساختمان فاطمی رساند تا در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کند، علاوه بر او «مهدی شیخ»،«داوود محمدی»نمایندگان مردم تهران و همچنین علیرضا منادی و حمید رسایی نمایندگان ادوار در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کردند.
رسایی: کلید روحانی در انتخابات مجلس پس گرفته می‌شود
حمید رسایی در جمع خبرنگاران کلیدی را بالا آورد و گفت: کلید بنده با کلید آقای روحانی فرق می کند. کلید آقای روحانی آمریکایی بود، کلید ما آمریکایی نیست.
نماینده ادوار مجلس ادامه داد : انشاءالله با رای ملت کلیدی که آقای روحانی با آن درها را قفل کرد را پس می‌گیریم و درها را باز می‌کنیم .
وی تاکید کرد: بن بست های اقتصادی را باز میکنیم، بن بست های سیاسی و فرهنگی که آقای روحانی با کلید امید به آمریکا ایجاد کرده بود را باز خواهیم کرد و وضعیت کشور اصلاح خواهد شد.
اولین فعال سیاسی اصلاح‌طلب به وزارت کشور مراجعه کرد تا مراحل ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم را طی کند؛ محمد رضا راه چمنی دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی قصد دارد از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کند.

علی جلیلی ششیوان نماینده مردم مراغه در مجلس دهم با حضور در ستاد انتخاباتی وزارت کشور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه امتخابی مراغه ثبت نام کرد.

حجت الاسلام هادی غفاری نماینده ادوار مجلس و عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام(ره) هم سومین چهره اصلاح طلبی که با حضور در وزارت کشور، داوطلب انتخابات مجلس یازدهم شد.
او پیش از این در ادوار گذشته نیز در انتخابات مجلس ثبت نام کرده بود اما رد صلاحیت شده بود.
معصومه آقا پور نماینده مردم شبستر در مجلس دهم و عضو فراکسیون امید هم ظهر امروز به ستاد انتخابات کشور آمد و از حوزه شبستر در انتخابات ثبت نام کرد.
امروز با حضور برخی نمایندگان فعلی، ادوار و کنشگران سیاسی و حزبی شاهد ترافیک نسبتا سنگینی در ستاد انتخابات کشور بودیم؛ عبدالرضا ترابی نماینده دوره هفتم و هشتم مردم گرمسار در مجلس باردیگر عزم خود را برای رقابت در انتخابات مجلس از این حوزه انتخابیه جرم کرده است از این رو به وزرات کشور آمد و در انتخابات ثبت نام کرد.

ثبت نام دبیرکل حزب توسعه و عدالت
مهدی وکیل‌پور دبیرکل حزب توسعه و عدالت(تشکل نزدیک به محسن رضایی) با حضور در ستاد انتخابات کشور از حوزه انتخابیه تهران برای حضور در یازدهمین انتخابات مجلس ثبت نام کرد.همچنین «علی جلیلی شیشوان‌زاده» نماینده مردم مراغه در مجلس دهم برای نام نویسی در دوره یازدهم انتخابات مجلس به وزارت کشور آمد.

کوهکن: این بار از تهران آمده‌ام
محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجالس چهارم، هفتم و دهم این بار از حوزه انتخابیه تهران برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرد.
او که عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری است و از نیروهای نزدیک به محمد رضا باهنر هم شناخته می شود گفت: با شورای ائتلاف اصولگرایان برای حضور در انتخابات همراهی خواهم کرد.

هادی غفاری با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس اقدام کرد که به علت کامل نبودن مدارک، ثبت نام او ناتمام ماند.

3771 نفر در انتخابات مجلس ثبت نام کرده‌اند
بنابر اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور،تا ساعت 13 و 45 دقیقه در کل کشور 960 نفر داوطلب برای ثبت نام به وزارت کشور و فرمانداری‌ها مراجعه کردهاند.
از این تعداد، ثبت‌نام 691 نفر قطعی شده است. از 691 نفری که ثبت نام آنها قطعی شده است، 619 نفر مرد و 72 نفر زن هستند.
در مجموع از آغاز ثبت نام تا ساعت 13 و 45 دقیقه امروز 3771 نفر ثبت نام قطعی در سراسر کشور انجام داده‌اند.


بنابر اطلاعیه شماره 2 ستاد انتخابات کشور، داوطلبان می­‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک زیر به وزارت کشور، فرمانداری­‌های مراکز حوزه­‌های انتخابیه، سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی ‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند.
اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن
اصل شناسنامه عکس­دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن
یک قطعه عکس 4*3 جدید
اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)
اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی
اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولین خدمت وظیفه عمومی.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی