تسلا در سالهای اخیر یکی از خبرسازترین شرکتهای جهان بوده و دریافت چند صد تا چند هزار پیش سفارش برای محصولات جدیدش اصلاً غیرعادی نیست.
این روند با رونمایی از پیکاپ الکتریکی سایبرتراک ادامه یافته اما به نظر میرسد این شرکت از جانب تازهواردهای این بخش از بازار همچون برند پورشه تهدید میشود.
مدیرعامل پورشه آمریکای شمالی در مصاحبه با رسانهها گفته که تایکان در حال جذب تعداد سورپرایز کنندهای از مالکان فعلی محصولات تسلاست. این مدیر ارشد به آمار دقیق اشارهای نداشته اما اظهار داشته چند هزار مصرفکننده علاقه زیاد خود به تایکان را نشان دادهاند و جدای از مشتریان فعلی پورشه این مالکان محصولات تسلا هستند که بزرگترین گروه علاقهمند به تایکان را تشکیل میدهند.
این موضوع شوکه کنندهای نیست زیرا تنها چند خودروی الکتریکی لوکس در آمریکا وجود دارند که ساخت تسلا نیستند و البته بسیاری از آنها نیز از نوع کراس اوور میباشند. البته مدیرعامل پورشه اظهار داشته است:
در واقع ما از اینکه تسلا به عنوان منبع بالقوهی تجارت خودروهای الکتریکی دیده میشود کمی سورپرایز شدهایم.
جدای از جذب مشتریان تسلا، مدیر پورشه میگوید این کمپانی شاهد ابراز علاقهی مالکان خودروهای شرکتهایی همچون بامو، آئودی و مرسدس بوده است. با این وجود نیمی از ابراز علاقهی افراد به تایکان از سوی مالکان محصولات پورشه بوده است.
این خودروساز آلمانی از این موضوع خوشحال بوده و قطعاً تحت تأثیر قرار دادن مالکان تسلا برای این شرکت موضوع مثبتی خواهد بود. البته ابراز علاقه به معنی آمار فروش واقعی نیست اما خب مدیر پورشه از این بابت نگران نیست چراکه تایکان محصولی کاملاً جدید بوده و هرگونه فروش آن میتواند به آمار فروش سالانه کمک کند.
قطعاً دیدن اینکه چه تعداد از مالکان محصولات تسلا اقدام به خرید تایکان خواهند کرد جالب میباشد مخصوصاً اینکه آئودی e-tron و جگوار آی پیس نتوانستهاند جریان سازی زیادی در بازار آمریکا بکنند. این موضوع برای دیگر خودروسازان هم خوب خواهد بود چراکه آنها میتوانند بر مبنای بازخورد بازار اقدام به توسعه خودروهای الکتریکی مناسبی بکنند.