شیوه‌هایی که کمک می‌کنند از بیماری‌های زمستانی فرار کنید


با فرا رسیدن فصل زمستان بسیاری از افراد در معرض بیماری‌های بسیار خطرناک و مسری قرار می‌گیرند. اما به نظر می‌رسد با برخی شیوه‌ها می‌توان با بیماری‌های رایج مبارزه کرد.

شیوه‌هایی که کمک می‌کنند از بیماری‌های زمستانی فرار کنید
برخی رفتار‌های روزمره می‌تواند در پیشگیری از بیماری موثر باشد:

دستمال‌ها و حوله‌ها را دو بار در هفته بشویید

حوله‌ها می‌توانند منشاء بسیاری از میکروب‌ها و ویروس‌ها باشد بنابراین بهتر است دستمال‌ها و حوله‌ها را دائم بشویید. به خصوص اگر شخصی در خانه شما بیمار است. در چنین شرایطی سعی کنید بیش از همیشه به شستشوی حوله و دستمال‌ها اهمیت دهید.

مسواک خود را تمیز کنید

شستشوی مسواک بعد از استفاده یکی از مؤثرترین روش برای خلاص شدن از میکروب است. سعی کنید مسواک را در فضایی دور از رطوبت و آلودگی قرار دهید تا سریع‌تر خشک شود. مسواک خیس به شدت مستعد جذب باکتری و میکروب است.

دستان خود را بیشتر بشویید

یکی از بهترین کار‌هایی که می‌توانید برای جلوگیری از بیمار شدن انجام دهید، شستن مکرر دستان است. "ین امر به جلوگیری از ویروس‌هایی که ممکن است شما از شخص دیگری به سیستم ایمنی بدن خود وارد کنید، کمک می‌کند.

از مصرف شکر خودداری کنید

قند سیستم ایمنی بدن را به خطر می‌اندازد و منیزیم را تقویت می‌کند. مصرف قند باعث کمبود منیزیم می‌شود، زیرا ۲۸ مولکول منیزیم برای متابولیزه کردن یک مولکول ساکارز و ۵۶ مولکول برای متابولیزه کردن یک مولکول فروکتوز لازم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی