ابراز نگرانی صنعت گردشگری و هتلداری فرانسه از اعتصابات


ابراز نگرانی صنعت گردشگری و هتلداری فرانسه از اعتصابات

صنعت گردشگری و هتلداری در فرانسه با ابراز نگرانی از طولانی شدن اعتصابات در این کشور اعلام کردند که بیشترین ضرر را متحمل خواهند شد.

ابراز نگرانی صنعت گردشگری و هتلداری فرانسه از اعتصاباتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، صنعت گردشگری و هتلداری در فرانسه در فرانسه از عواقب اعتصابات و اعتراضات گسترده به اصلاح نظام بازنشستگی و تکرار شدن این اعتصابات، در یک دوره حساس سال میلادی نگران هستند.

این در حالی است که بخش‌های مذکور از عواقب سنگین حرکت‌های اعتراضی «جلیقه زردها» آگاه بوده و تجربه ناخوشایندی از اعتراضات گذشته دارند.

مدیر شرکت ملی راه آهن فرانسه اعلام کرد نزدیک به یک سوم از کارکنان راه آهن در روز جمعه در اعتصاب هستند که ۸۷،۲ درصد آن‌ها را رانندگان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اعتصاب و تظاهرات گسترده در فرانسه/ تعطیلی ۹ خط مترو در پاریس + تصاویر

فرانسیس پالمبی، رئیس کنفدراسیون بازرگانان فرانسه، روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه رادیویی «یوروپ ۱» گفت: «اگر این اعتراضات ادامه داشته باشد، یک فاجعه خواهد بود.»

پالمبی با اشاره به لزوم جبران خسارت‌ها افزود: «در تمام پاریس کمبود وجود دارد.» یک مقام به رویترز گفت: «در بعضی از بخش ها، تجار برای مقابله با آشفتگی‌ها پیش دستی کرده و از آنجا که تاریخ اعتصاب مشخص بود، ذخیره سازی انجام داده اند، بنابراین هیچ نگرانی وجود ندارد.»

برخی اتحادیه‌های کارگری هم برگزاری تظاهرات در روز سه شنبه آینده را خواستار شدند.

اتحادیه مشاغل محلی نیز یادآور شد: «شش ماه تخریب و خسارت، و خالی ماندن مراکز شهر‌ها از جمعیت و در کل از دست رفتن فعالیت‌های تجاری سبب شده است تا شرکت‌های مذکور به سختی مسیر رشد دوباره خود را بازیابند.»

این اتحادیه در بیانیه‌ای تصریح کرد: «مشکلات نقدینگی زیاد است و خزانه شرکت‌ها با ضعف شدید روبرو هستند و سقوط مجدد فعالیت‌ها در پایان سال، می‌تواند برای برخی از آن‌ها کشنده باشد. انسداد جدید اقتصادی نیز به نوبه خود، اثرات منفی بر اشتغال خواهد گذاشت.» پایان سال با وجود تعطیلات کریسمس، یک دوره حساس و اساسی برای مغازه ها، صنعت گردشگری و هتلداری است. اولین نگرانی‌ها در بخش گردشگری تحت تأثیر اعتصابات کنونی، مربوط به بخش حمل و نقل است.

«لورن دوک»، رئیس اتحادیه مشاغل و صنایع صنعت هتلداری اعلام کرد : «از ده روز پیش، برای روز‌های پنجم، ششم، و هفتم دسامبر دیگر هیچ رزروی صورت نگرفته است و میزان لغو‌های صورت گرفته نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۵ ٪ بیشتر است.»

«لورن دوک»، با پیش بینی کاهش ۱۰ ٪ تا ۱۵ ٪ در بخش گردشگری در ماه دسامبر سال جاری میلادی گفت: «خارجی‌هایی که برای گردش وارد پاریس می‌شوند، در صورت وجود اعتصابات، نخواهند آمد. این یک ضرر است که نمی‌تواند بهبود یابد و یا جبران شود.»

برج ایفل، بنای یادبود پاریس، روز جمعه پس از یک روز تعطیلی به دلیل اعتصابات، بازگشایی شد. طبق اعلام گروه ملی هتل‌ها و رستوران‌های مستقل فرانسه (GNI)، اثر این اعتصابات برای هتل ها، کافه‌ها و رستوران‌ها در روز‌های پنج شنبه و روز‌های آینده مهم بود.

فرانک تروهه، نماینده گروه هتلداران فرانسه نیز گفت: «در پاریس، میزان رزرو‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ ٪ کاهش داشته و در برخی نقاط، ۴۰ تا ۵۰ ٪ کاهش ثبت شده است.»

وی افزود: «اعلام ادامه اعتصابات خبر بسیار بدی است، چشم انداز‌ها برای چند روز آینده خوب نیست.»

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق