افزایش بودجه خرید لوازم توانبخشی برای مددجویان بهزیستی


افزایش بودجه خرید لوازم توانبخشی برای مددجویان بهزیستی

معاون سازمان بهزیستی کشور درباره تهیه لوازم توانبخشی برای افراد دارای معلولیت با توجه به گرانی این لوازم توضیحاتی داد.

افزایش بودجه خرید لوازم توانبخشی برای مددجویان بهزیستی

محمد نفریه معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره گرانی لوازم توانبخشی برای افراد دارای معلولیت اظهار کرد: سازمان بهزیستی کمک هزینه خرید وسایل توانبخشی را برای مددجویان پرداخت می‌کند، اما با توجه به گران شدن دلار قیمت لوازم توانبخشی ۳ تا ۴ برابر شده است.

نفریه گفت: کمک هزینه‌ای که سازمان بهزیستی برای خرید لوازم توانبخشی پرداخت می‌کند بستگی به نوع وسیله دارد که از ۷۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی بیان کرد: در حال حاضر خرید ویلچر معمولی برای معلولان سخت شده است و بودجه مشخص برای خرید لوازم توانبخشی در سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان بوده که امسال ۴۷ میلیارد تومان شده است.

بیشتر بخوانید: اهدا هزار و ۲۰۰ بسته توانبخشی و بهداشتی به معلولان/ اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مطالبه اساسی معلولان

وی افزود: ۴۰ میلیون تومان از محل قانون حمایت از افراد دارای معلولیت درنظر گرفتیم که با این حساب حدود دو برابر بودجه نسبت به سال گذشته برای لوازم توانبخشی درنظر گرفته شده است؛ همچنین از رئیس جمهور درخواست کردیم که برای نخبه‌های دارای معلولیت منابعی تأمین شود که بتوانیم لوازم توانبخشی را برایشان تهیه کنیم.

نفریه با بیان اینکه علاوه بر ویلچر قیمت لپ تاب نابینایان ۳ برابر افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: برای خرید لوازم‌های توانبخشی افراد دارای معلولیت تحریم نیستیم، اما به دلیل اینکه ارتباط بانکی مسدود است شرکت‌های ما نمی‌توانند لوازم توانبخشی را وارد کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول